Vivre le mouvement dans la rue

Οδηγούμε BYD Dolphin 204 PS 60,4 kWh: Θελκτική ηλεκτροκίνηση

Ο Κινέζος κατασκευαστής δίνει λόγους να σκεφτούν την ηλεκτροκίνηση, ακόμα και όσοι την αμφισβητούν

Quelle note lui donnez-vous ?0 Note
0
8

Η BYD φέρνει στο προσκήνιο το Dolphin, καθιστώντας την ηλεκτροκίνηση θελκτική, προκαλώντας να την σκεφτούν ακόμα και όσοι αμφισβητούν την ενεργειακή μετάβαση. Στην καθιερωμένη εβδομαδιαία συμβίωση στο Topseed.gr είχαμε την ευκαιρία να οδηγούμε την έκδοση με τους 204 ίππους και την μπαταρία των 60,4 kWh.

Τολμάει να διαφέρει

Το 2021 ή BYD παρουσίασε το Dolphin, ένα αμιγώς ηλεκτρικό Hatchback του C Segment, το οποίο τολμάει να διαφέρει από το κατεστημένο του ανταγωνισμού, διαθέτοντας αμάξωμα 1,5 όγκου και εστιάζοντας στην πρακτικότητα.

Η αισθητική του ωκεανού

Ακολουθώντας τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία, την οποία αποκαλούν «Ocean Aesthetic», η BYD επεδίωξε η σχεδίαση του Dolphin… να παραπέμπει σε δελφίνι.

Το μπροστινό μέρος χαρακτηρίζεται από το κοντό καπό και τα μικρά τετράγωνα Led φωτιστικά σώματα, τοποθετημένα κοντά μεταξύ τους και την μικρή μάσκα, θυμίζοντας ρύγχος δελφινιού.

Το ευφάνταστο προφίλ, αρκετά ψηλό για Hatchback, αφήνει υποψία MPV. Τα νεύρα και μυώδης επιφάνειες, δημιουργούν την εντύπωση του άλματος του δελφινιού.

Το πίσω μέρος καταλήγει σε μια κομψή αεροτομή οροφής και σε κάθετη πέμπτη πόρτα, η οποία ενσωματώνει το χαρακτηριστικό ενιαίο φωτιστικό με γραφικά Led, που υπογραφεί την μάρκα, ολοκληρώνοντας με κομψό τρόπο την αναγνωρίσιμη σιλουέτα.

Εργονομία με στυλ και φαντασία

Η είσοδος στην καμπίνα κερδίζει τους επιβάτες, με την υποδειγματική διαχείριση του χώρου, τον ευχάριστο διάκοσμο και το στυλ.

Οι σχεδιαστές επιστρατεύσαν ολόκληρη την φαντασία τους, προκειμένου να δημιουργήσουν έναν όμορφο σύνολο. Τόσο το ταμπλό, όσο και η αιωρούμενη κονσόλα μεταξύ των δύο μπροστινών καθισμάτων, θυμίζουν την σιλουέτα του δελφινιού.

Αψεγάδιαστη είναι η συναρμογή, η οποία παρά τα σκληρά υλικά, αφήνει καλή αίσθηση, με ιδανικό φινίρισμα. Ενδιαφέρον έχει η περιστρεφόμενη πολυλειτουργική οθόνη 12,8 ιντσών, η οποία έχει τον ρόλο του πίνακα ελέγχου, καθώς όλες οι λειτουργίες περνάνε μέσα από το προηγμένο σύστημα πολυμέσων, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay, ενώ οι απαιτούμενες πληροφορίες εμφανίζονται στην ψηφιακή οθόνη5 ιντσών, TFT full LCD ως πίνακα οργάνων πίσω από το ντιζαϊνάτο τιμόνι.    

Τα πραγματικά πλεονεκτήματα είναι η εργονομία, με τους διακόπτες να βρίσκονται στα κατάλληλα σημεία προς την εξυπηρέτηση του οδηγού, συμβάλλοντας και στην λειτουργικότητα. Παράλληλα, η διαχείριση του εσωτερικού χώρου είναι για σεμινάριο, καθώς οι σχεδιαστές έχουν εκμεταλλευτεί με τον καλύτερο τρόπο κάθε εκατοστό του διαθέσιμου όγκου, με πολλές έξυπνες θήκες. Το επίπεδο πάτωμα, αυξάνει ακόμα περισσότερο τον διαθέσιμο χώρο, ιδιαίτερα πίσω επιβάτες, καθιστώντας εφικτή την μεταφορά πέντε ενήλικων υψηλόσωμων επιβατών.

Τα ημιμπάκετ καθίσματα είναι στάνταρ ρυθμιζόμενα ηλεκτρονικά και παρέχουν πολύ καλή οσφυϊκή και πλευρική στήριξη, αυξάνοντας τα επίπεδα άνεσης.   

Ο όγκος των αποσκευών είναι 345 λίτρα, ενώ με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωμένες αγγίζει τα 1.310 λτ.

Μαθήματα… ηλεκτροκίνησης

Η κίνηση περνάει στον μπροστινό άξονα, μέσω ενός σύγχρονου ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη απόδοσης 204 ίππων et 310 Nm ροπής που συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο μίας σχέσης. Η ενέργεια διοχετεύεται μέσω μίας επαναστατικής μπαταρίας λιθίου φωσφορικού σιδήρου (LFP) τύπου Blade, η οποία έχει τοποθετηθεί χαμηλά κάτω από το πάτωμα και δίνει αυτονομία 427 km με βάση το πρότυπο WLTP, παραδίδοντας μαθήματα ηλεκτροκίνησης.

Ευέλικτο και στιβαρό

Αφού το εξετάσαμε θεωρητικά και από τεχνική βάση, ήρθε η ώρα να περάσουμε στην πράξη, καθώς το BYD είναι πολλά υποσχόμενο, διερχόμενο από κάθε οδικό δίκτυο και σε κάθε συνθήκη.

En ville θα εκπλήξει ευχάριστα, θυμίζοντας αυτοκίνητο της κατηγορίας Β. Ευέλικτο και νευρικό, διευκολύνοντας τους ελιγμούς, όταν αυτοί χρειάζονται σύμφωνα με τον ΚΟΚ. Η υψηλή θέση οδήγησης σε συνδυασμό με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και τις γωνίες των παραθύρων, του παρέχουν υποδειγματική ορατότητα, καθιστώντας το Dolphin ως έναν σύμμαχο στην καθημερινότητα του αστικού ιστού.

Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο εντυπωσιάζει με την στιβαρότητα της η πλατφόρμα e-Platform 3.0. Το αυτοκίνητο πατάει πολύ καλά στον δρόμο, έχοντας ιδανικό κράτημα. Στρίβει απροβλημάτιστα, ενώ χάρη στην υψηλή ροπή, δεν δυσκολεύεται ούτε στις απότομες ανηφόρες. Εξαιρετική και ισορροπημένη είναι η λειτουργία της ανάρτησης, ιδανική για τις ιδιαιτερότητες του ελληνικού δικτύου, ζυγίζοντας σωστά την άνεση με την ασφάλεια.

Sur l'autoroute θυμίζει αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση βρίσκονται στο ιδανικό σημείο,  ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες.

Général διαθέτει 3 προφίλ οδήγησης, ECO για οικονομία, Normal για την καθημερινότητα και Sport για επιδόσεις. Συνολικά η αίσθηση είναι ισορροπημένη σε ένα καλοζυγισμένο αυτοκίνητο, το οποίο καλύπτει στο ακέραιο τις μεταφορικές ανάγκες, ιδίως στον αστικό κύκλο. Η μέση κατανάλωση ενέργειας, άγγιξε τις 15,2 kWh /  100 χιλιόμετρα.

Η διαχείριση της ενέργειας, βρίσκεται σε ικανοποιητικά επίπεδα, με την πραγματική αυτονομία να βρίσκεται κοντά στην ονομαστική.

Αναφορικά με την φόρτιση σε τυπικό ταχυφορτιστή των 20 KW χρειάζεται περίπου 3 ώρες για πλήρη φόρτιση. Η μπαταρία που χρησιμοποιείται είναι πρωτοποριακή τύπου Blade Battery, η οποία δεν διαθέτουν κοβάλτιο και χρησιμοποιούν ως υλικό καθόδου φωσφορικό σίδηρο-λιθίου (LFP), πετυχαίνοντας μικρότερη κατανάλωση ενέργειας.

Ολιστική εισαγωγή στην ηλεκτροκίνηση

Το BYD Dolphin απευθύνεται σε όσους έχουν αποδεχτεί την ιδέα της ηλεκτροκίνησης και σκέφτονται την απόκτηση αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου, το οποίο θα εξυπηρετεί τις αστικές ανάγκες μετακίνησης, διαθέτοντας ικανοποιητικούς χώρους, υψηλό επίπεδο ασφάλειας και αποδοτικό κινητήριο σύνολο, αλλά δεν προτίθενται να διαθέσουν μεγαλύτερο ποσό από ότι προστάζει ο ανταγωνισμός των αντίστοιχων θερμικών μοντέλων της κατηγορίας.

Τιμολογιακή εξίσωση

Με αρχική τιμή από 26.380€, στην οποία εάν υπολογίσουμε την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ», που υπολογίζεται τουλάχιστον  (-6.382€), τότε η αξία κτήσης πέφτει στα 19.998€, πετυχαίνοντας την πολυπόθητη τιμολογιακή εξίσωση με τα θερμικά μοντέλα, καθιστώντας το BYD Dolphin ως Best Value for Money.

Caractéristiques techniques

AMAXOMA

Type de coupé

Hatchback

Sièges

5

Portes

5

EPIDOSIS

Type de carburant

Ηλεκτρική ενέργεια

Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα

7 δευτ

Vitesse maximale

160 km/h

MOTEUR ÉLECTRIQUE

Puissance

204 Hp

Couple

310 Nm

Position du moteur électrique

Vers l'avant, transversalement

Type de moteur électrique

Moderne

BATTERIE

Capacité brute de la batterie

60 kWh

Technologie des batteries

Φωσφορικό λίθιο του σιδήρου (LiFePO4)

Position de la batterie

Sous le plancher

Autonomie électrique (WLTP)

427 km

TAILLE ET POIDS

Volume minimal d'espace pour les bagages

345 l

Volume maximal de l'espace à bagages

1310 l

DIMENSIONS

Longueur

4290 mm

Largeur

1770 mm

Hauteur

1570 mm

Empattement

2700 mm

ARCHITECTURE

Mouvement

Στους μπροστινούς τροχούς

Nombre de rapports et type de boîte de vitesses

Αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, μονής σχέσης

Suspension avant

Ανεξάρτητη τύπου McPherson

Suspension arrière

Συστροφή

Freins avant

Plateaux ventilés

Freins arrière

Δίσκοι

Systèmes auxiliaires

ABS (système de freinage antiblocage)

Type d'adresse

Gestion chukrania (avec dents)

Système de direction

Volant électrique

Roues

205/50 R17

galerie de photos

Conclusion
Το BYD Dolphin απαντάει στο ερώτημα, τί αυτοκίνητο μπορεί να αποκτήσει κανείς κάτω από 20.000€ την σημερινή εποχή, θέτοντας το υποερώτημα εάν υπάρχει στην αγορά αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της κατηγορίας C με 204 ίππους και ικανοποιητική συμπεριφορά. Γνωρίζοντας εκ των προτέρων τις απαντήσεις και με περίσσια αυτοπεποίθηση, η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία κάνει θελκτική την ηλεκτροκίνηση, εξετάζοντας το συγκριτικό της πλεονέκτημα, δεδομένου πως πρόκειται για μια ολοκληρωμένη πρόταση και ένα καλοστημένο αυτοκίνητο που τολμάει να θέσει απέναντι του, ακόμα και το κατεστημένο των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Intérieur et aspects pratiques
7.4
Dépenses courantes
9
Comportement routier
7.3
Performance
7.8
Facteur de plaisir
7.5
un bon rapport qualité-prix
9.5
Confort
7.8
Quelle note lui donnez-vous ?0 Note
0
SYN
Τιμή πώλησης
Σχεδίαση (Εξωτερικό / Εσωτερικό)
Technologie des batteries
Puissance
Value for Money
Visibilité
Χώροι
PLEEN
Σκληρά πλαστικά στην καμπίνα
Εύρος αυτονομίας
8