Vivre le mouvement dans la rue
Transition énergétique

Μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση: Ο επίτροπος Wopke Hoekstra προαναγγέλλει ουδέτερη τεχνολογικά προσέγγιση με ρόλο στα ηλεκτρονικά καύσιμα

Αναθεώρηση των κανονισμών το 2026

Transition énergétique

Ο επίτροπος Wopke Hoekstra προαναγγέλλει ουδέτερη τεχνολογικά προσέγγιση με ρόλο στα ηλεκτρονικά καύσιμα, αναφορικά με την μετάβαση στην électrification και αναθεώρηση των κανονισμών το 2026, χωρίς να προβλέπεται αλλαγή στις χρονικές διορίες των στόχων.

Από τις Βρυξέλλες  ο Wopke Hoekstra, ο υποψήφιος Ευρωπαίος επίτροπος αρμόδιος για το χαρτοφυλάκιο «Κλίμα, καθαρές μηδενικές εκπομπές και καθαρή ανάπτυξη», δημοσίευσε τις απαντήσεις που έστειλε στους ευρωβουλευτές ενόψει των ακροάσεων για τον διορισμό του- ανάμεσα στις πολλές δηλώσεις ξεχωρίζει η επιβεβαίωση, έστω και έμμεση, της πρόθεσης του ανώτατου εκτελεστικού οργάνου της Ευρωπαϊκής Ένωσης να ενεργοποιήσει τη ρήτρα αναθεώρησης το 2026, όπως ήδη προβλέπει ο ίδιος κανονισμός.

Το κείμενο

Στο κείμενο, ο Hoekstra υπενθυμίζει όχι μόνο την απαγόρευση των πωλήσεων θερμικών αυτοκινήτων, αλλά και τις νέες «κατευθυντήριες γραμμές πολιτικής» που υπέδειξε η πρόεδρος της Επιτροπής Ursula von der Leyen, σύμφωνα με τις οποίες «η επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας έως το 2050» θα απαιτήσει «ένα ευρύ φάσμα καινοτόμων τεχνολογιών, σε τομείς που κυμαίνονται από την κινητικότητα έως την ενέργεια. Για παράδειγμα, ο στόχος της κλιματικής ουδετερότητας για τα αυτοκίνητα έως το 2035 δημιουργεί προβλεψιμότητα για τους επενδυτές και τους κατασκευαστές. Η επίτευξη αυτού του στόχου θα απαιτήσει μια τεχνολογικά ουδέτερη προσέγγιση, στην οποία τα ηλεκτρονικά καύσιμα έχουν ρόλο να διαδραματίσουν μέσω μιας στοχευμένης τροποποίησης του κανονισμού στο πλαίσιο της σχεδιαζόμενης αναθεώρησης». «Αυτό επιβεβαιώνεται περαιτέρω στην επιστολή δέσμευσής μου», προσθέτει περαιτέρω ο Επίτροπος, προσθέτοντας ότι »η Επιτροπή θα εργαστεί επομένως για αυτή τη στοχευμένη τροποποίηση ως μέρος της προγραμματισμένης αναθεώρησης το 2026. Οι εργασίες αυτές θα εξετάσουν επίσης την ανάγκη για ηλεκτρονικά καύσιμα σε άλλους τομείς, όπου δεν υπάρχουν τεχνολογικές εναλλακτικές λύσεις, όπως οι αεροπορικές και οι θαλάσσιες μεταφορές, λαμβάνοντας υπόψη την αναμενόμενη σπανιότητά τους, την ενεργοβόρα διαδικασία παραγωγής τους και το αναμενόμενο κόστος τους». Έτσι, επαναλαμβάνεται ο στόχος της ενεργοποίησης της ρήτρας μόλις σε δύο χρόνια, καθώς και το τόσο αγαπητό στους Γερμανούς θέμα των ηλεκτρονικών καυσίμων.

Τα λόγια της Ribera

Η εντεταλμένη εκτελεστική αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αρμόδια για την περιβαλλοντική πολιτική, Teresa Ribera, μίλησε επίσης για τα συνθετικά καύσιμα στις απαντήσεις της σε ερωτήσεις ευρωβουλευτών ενόψει της ακρόασής της. Το κείμενο της ισπανικής πολιτικής αναπαράγει αυτό του Hoekstra: «Ο στόχος της κλιματικής ουδετερότητας για τα αυτοκίνητα μέχρι το 2035 δημιουργεί προβλεψιμότητα για τους επενδυτές και τους κατασκευαστές. Η επίτευξη αυτού του στόχου θα απαιτήσει μια τεχνολογικά ουδέτερη προσέγγιση, στην οποία τα ηλεκτρονικά καύσιμα έχουν ρόλο να διαδραματίσουν μέσω μιας στοχευμένης τροποποίησης του κανονισμού στο πλαίσιο της σχεδιαζόμενης αναθεώρησης». Η Ribera, ωστόσο, ασχολήθηκε επίσης με το θέμα των εισαγωγικών δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, επιβεβαιώνοντας την πρόθεση της Επιτροπής να «διασφαλίσει ότι η ΕΕ θα παραμείνει τόπος παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρίες και να διατηρήσει τις παραγωγικές ικανότητες» του μπλοκ της ΕΕ «σε έναν τομέα που είναι ζωτικής σημασίας για την πράσινη μετάβαση και για τους κλιματικούς μας στόχους». «Η έρευνα αντιντάμπινγκ», συνέχισε ο Ribera, »βασίστηκε σε στέρεα γεγονότα και στοιχεία και διεξήχθη σύμφωνα με τους κανόνες του ΠΟΕ (Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου, σ.σ.). Η Επιτροπή εργάζεται για την εξεύρεση λύσης μέσω διαπραγματεύσεων για την υπόθεση Bev, η οποία θα είναι σύμφωνη με τον ΠΟΕ, αποτελεσματική και εφαρμόσιμη. Η υπόθεση αυτή δεν αντικαθιστά τη βιομηχανική στρατηγική μας για την αυτοκινητοβιομηχανία». «Με το βλέμμα στο μέλλον, πρέπει να διεξάγουμε μια ευρύτερη στρατηγική συζήτηση για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας στην ΕΕ, χρησιμοποιώντας με συνεκτικό τρόπο όλα τα μέσα πολιτικής που έχουμε στη διάθεσή μας, προκειμένου να επιτύχουμε τη μετάβαση και να διασφαλίσουμε μια πράσινη, ανταγωνιστική και καλά λειτουργούσα αλυσίδα εφοδιασμού στην Ευρώπη», καταλήγει η Ισπανίδα πολιτικός.