Η Stellantis διακόπτει την παραγωγή του αμιγώς ηλεκτρικού Fiat 500e στο Μιραφιόρι λόγω χαμηλής ζήτησης, καθώς η επιβράδυνση των παγκόσμιων πωλήσεων EV, η οποία οφείλεται εν μέρει στις αποκλίνουσες πολιτικές σχετικά με τα πράσινα κίνητρα, έχει ωθήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως να προσαρμόσουν τα σχέδιά τους για την ηλεκτροκίνηση.
Ειδικότερα, η Stellantis θα αναστείλει την παραγωγή του πλήρως ηλεκτρικού Fiat 500e για τέσσερις εβδομάδες λόγω της υποτονικής ζήτησης.
Η παγκόσμια επιβράδυνση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, εν μέρει λόγω των διαφορετικών πολιτικών για τα πράσινα κίνητρα, έχει ωθήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως να προσαρμόσουν τα σχέδια τους για τα ηλεκτρικά οχήματα.
«Το μέτρο είναι απαραίτητο λόγω της τρέχουσας έλλειψης παραγγελιών που συνδέεται με τις βαθιές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών (αυτοκινήτων) όλοι οι παραγωγοί, ιδίως οι Ευρωπαίοι», ανέφερε η Stellantis σε ανακοίνωσή της.
Το μικρό αυτοκίνητο 500e κατασκευάζεται στο Τορίνο, τη γενέτειρα της μάρκας Fiat, στο ιστορικό εργοστάσιο Mirafiori.
Επιστροφή στον υβριδισμό
Η αναστολή της παραγωγής θα ξεκινήσει στις 13 Σεπτεμβρίου, δήλωσε η Stellantis, προσθέτοντας ότι «εργάζεται σκληρά για να διαχειριστεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο αυτή τη δύσκολη φάση της μετάβασης».
Στο πλαίσιο αυτών των προσπαθειών, η αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε ότι επενδύει 100 εκατομμύρια ευρώ (110 εκατομμύρια δολάρια) στο Mirafiori για την υιοθέτηση μιας μπαταρίας υψηλότερης απόδοσης και θα παράγει μια υβριδική έκδοση του ηλεκτρικού μοντέλου 500, ξεκινώντας μεταξύ 2025 και 2026.
Ανησυχία των συνδικάτων
Τα συνδικάτα ζητούσαν εδώ και καιρό από τη Stellantis να αναζωογονήσει την τοποθεσία Mirafiori, όπου η παραγωγή έχει υποχωρήσει τα τελευταία χρόνια, εισάγοντας ένα νέο, φθηνό αυτοκίνητο μεγάλου όγκου στο εργοστάσιο.
«Το συγκρότημα Mirafiori υφίσταται μια βαθιά μεταμόρφωση, με στόχο να καταστεί ένας πραγματικός παγκόσμιος χώρος καινοτομίας και ανάπτυξης, μια βασική επιλογή αν θέλουμε να ανταποκριθούμε στην πρόκληση της μετάβασης στη βιώσιμη κινητικότητα στην οποία καλούμαστε», δήλωσε ο Stellantis.
Η Ιταλία ξεκίνησε νωρίτερα φέτος ένα σχέδιο ύψους 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων που βοηθά τους οδηγούς να στραφούν σε καθαρότερα οχήματα, με επιδοτήσεις για την αγορά πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά η Ρώμη και η αυτοκινητοβιομηχανία έχουν έρθει σε αντιπαράθεση σχετικά με την προσέγγιση της κυβέρνησης στα κίνητρα.