Στην καθιερωμένη εβδομαδιαία συμβίωση, στο topspeed.gr είχαμε την ευκαιρία να οδηγούμε την Mercedes-Benz GLB στην έκδοση 220d 4 Matic, με τον αποδοτικό πετρελαιοκινητήρα και τετρακίνηση, αποτελώντας το εφαλτήριο να βάλουμε στο μικροσκόπιο τον ισχυρισμό πως το συγκεκριμένο μοντέλο είναι η πιο πλήρης πρόταση από τις «μικρές» Mercedes, φτάνοντας στην ολοκλήρωση.
Καλύπτοντας κενά
Η εμπορική πολιτική της Mercedes, θέλει το «τριάκτινο αστέρι» να μην αφήνει προϊοντικά κενά στις κατηγορίες που εκπροσωπείται. Το τμήμα μάρκετινγκ εντόπισε πως στα SUV υπήρχε χώρος για ένα ακόμα μοντέλο μεταξύ της GLA και GLC. Έτσι γεννήθηκε η GLB το 2019. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα μοντέλο που πλαισιώνει GLA στα C-SUV με μεγαλύτερες διαστάσεις και πιο τετραγωνισμένο αμάξωμα, εστιάζοντας στην πρακτικότητα. Το 2023 το μοντέλο υπέστη facelift, επικαιροποιώντας το με σκοπό να παραμείνει σύγχρονο και ανταγωνιστικό.
Στοχευμένο Design
Η μελετημένη σχεδίαση έχει αρχίσει από μέσα προς τα έξω, καθορίζοντας την ενδιαφέρουσα στιλιστική αισθητική. Οι τετραγωνισμένες γραμμές, θυμίζουν την παλαιότερη GLK και την Off-Road G Wagen.
Ειδικότερα η κάθετη πρόσοψη στο μπροστινό μέρος χαρακτηρίζεται από τον προφυλακτήρα που ενσωματώνει την μεγάλη τραπεζοειδή μάσκα με το ευδιάκριτο «τριάκτινο αστέρι» και τους τετραγώνους προβολείς με Matrix Led φώτα ημέρας, δίνοντας ένα κλασικό, δυναμικό και συνάμα όμορφο οπτικό αποτέλεσμα.
Το προφίλ διαθέτει καθαρές γραμμές, έντονα νεύρα και μυώδεις επιφάνειες, δίνοντας ζωντάνια σε μια απλή σιλουέτα, στην οποία έντεχνα η Mercedes αφήνει να φανεί ο όγκος, αυξημένος σε σχέση με την πραγματικότητα, προσδίδοντας της ένα επιβλητικό στυλ. Το αυξημένο ύψος, οι μπάρες οροφής και το τετράγωνο σχήμα, μαρτυρούν τον πρακτικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Στο ίδιο μοτίβο και η αισθητική του πίσω μέρους. Η κάθετη πλατιά πέμπτη πόρτα, διαθέτει χαμηλό κατώφλι φόρτωσης. Τα μακρόστενα ορθογώνια φωτιστικά σώματα διαθέτουν νέα όμορφα γραφικά LED, ενώ ο προφυλακτήρας με τις μεγάλες απολήξεις της εξάτμισης ολοκληρώνει το σύνολο, δίνοντας μία νότα δυναμισμού.
Άλλη κλάση
Ακολουθώντας την πεπατημένη των σύγχρονων Mercedes, η εταιρεία εφοδιάζει την GLB με μία εξίσου εντυπωσιακή καμπίνα, επικαιροποιημένη με στοιχεία πρακτικότητας.
Όπως είπαμε παραπάνω, η σχεδίαση έγινε από μέσα προς τα έξω, πετυχαίνοντας ως αποτέλεσμα την πλήρη εκμετάλλευση του διαθέσιμου εσωτερικού χώρου. Ωστόσο, σχεδιαστικά παραμένει εντυπωσιακό, με κορυφαίας ποιότητας υλικά και συναρμογή.
Το ταμπλό δείχνει σοβαρό και στιβαρό, με πληθωρικές γραμμές και κορυφαίο φινίρισμα, δημιουργώντας αίσθημα ασφαλείας και ακριβώς όπως και στην GLA, μοιράζονται την ίδια αισθητική. Το σύστημα πολυμέσων MBUX αποτελείται από τις δύο οθόνες των 10,25 ιντσών που η μια λειτουργεί σαν συνέχεια της άλλης, με την αριστερή να έχει τη χρήση του ψηφιακού πίνακας οργάνων και την άλλη να λειτουργεί ως το προηγμένο σύστημα πολυμέσων, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay.
Προχωρώντας στα ενδότερα, εντοπίζουμε τις ουσιαστικές διάφορες σε σχέση με το έτερο μικρομεσαίο SUV της Mercedes. Οι χώροι είναι άπλετοι τόσο για τους μπροστά όσο και για τους πίσω επιβάτες, έχοντας την ικανότητα να φιλοξενήσει με άνεση 5 ενήλικες μεγαλόσωμους επιβάτες. Να σημειώσουμε πως το αυτοκίνητο παράγεται και με επταθέσια διάταξη, χωρίς αλλαγές στις διαστάσεις. Η κατανομή των χωρών έχει επιτρέψει την δημιουργία ευρύχωρων θηκών σε ολόκληρη την καμπίνα, αυξάνοντας τα επίπεδα χρηστικότητας και πρακτικότητας.
Εργονομικά, ο οδηγός έχει όλες τις λειτουργίες στα ιδανικά σημεία, ώστε να διατηρεί τον έλεγχο και την προσοχή του στον δρόμο.
Τα καθίσματα παρέχουν κορυφαία πλευρική και οσφυϊκή στήριξη στους επιβάτες, συμβάλλοντας στα υψηλά επίπεδα άνεσης.
Δεν γίνεται να μην αναφερθούμε στον νυχτερινό φωτισμό “ambient”, ο οποίος ακολουθεί το παράδειγμα όλων των σύγχρονων Mercedes, δημιουργώντας μια χαλαρή ατμόσφαιρα, ιδανική για νυχτερινή οδήγηση με ήπιους Led λαμπτήρες σε διάφορους χρωματισμούς.
Ο όγκος του χώρου αποσκευών είναι τεράστιος για τα δεδομένα της κατηγορίας, αγγίζοντας τα 570 λίτρα. Τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται εύκολα με το πάτημα ενός κουμπιού. Όταν βρίσκονται σε πλήρως αναδιπλωμένη θέση, δημιουργείται ένας επίπεδος χώρος φόρτωσης που φτάνει τα 1.805 λτ.
Με πλεονέκτημα το πετρέλαιο
Κάτω από το καπό φιλοξενείται ο γνωστός δίλιτρος τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας, απόδοσης 190 ίππων και 400 ροπής, που συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8G-DCT. Πρόκειται για ένα μοτέρ που ταιριάζει γάντι στο χαρακτήρα της GLB, η οποία έχοντας ως πλεονέκτημα το πετρέλαιο, πετυχαίνει εξαιρετικό συνδυασμό δύναμης και οικονομίας.
Πολυεργαλείο
Οι συμπαγείς διαστάσεις, οι άπλετοι χώροι και το αποδοτικό πετρελαιοκίνητο σύνολο, αφήνουν τις καλύτερες υποσχέσεις για την συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε πραγματικές συνθήκες. Από τη θεωρία στην πράξη για να επιβεβαιώσουμε εάν η Mercedes – Benz GLB ανταποκρίνεται στις υψηλές προσδοκίες, κινούμενη σε κάθε συνθήκη και οδικό δίκτυο.
En ville θα εκπλήξει ευχάριστα με την ευελιξία της, αποκρύπτοντας τον πραγματικό όγκο. Η υψηλή θέση οδήγησης, οι καθαρές σχεδιαστικές και τετράγωνες γραμμές και οι μεγάλες κάθετες γυάλινες επιφάνειες, προσδίδουν στο αυτοκίνητο υποδειγματική περιμετρική ορατότητα. Ο ανέλπιστα μικρός κύκλος στροφής σε συνδυασμό με το ακριβές τιμόνι, στρίβουν τους τροχούς σε μεγάλη κλήση, ώστε το αυτοκίνητο να χωράει παντού, θυμίζοντας περισσότερο αστικό Crossover του B-Segment παρά C-SUV.
Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο ξεδιπλώνει τον πολυτάλαντο χαρακτήρα του. Η ροπή του πετρελαιοκινητήρα είναι το καλύτερο εφόδιο για τις απαιτητικές ανηφορικές στροφές του ορεινού δικτύου, όπου ο οδηγός δεν θα αντιληφθεί έλλειψη δύναμης. Το αυτοκίνητο έχει υποδειγματικό κράτημα, στρίβει άψογα και μπορεί να γίνει διασκεδαστικό, προσφέροντας όλες τις προϋποθέσεις για δυναμικές εξορμήσεις. Η ανάρτηση είναι ισορροπημένη και προσαρμόζεται στις εκάστοτε συνθήκες του οδοστρώματος και του δικτύου.
Sur l'autoroute είναι δεδομένη η αρχοντική αίσθηση, με κορυφαία ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση, αντίστοιχη του ονόματος της Mercedes. Παρά το τετραγωνισμένο Design, η αεροδυναμική απόδοση είναι ικανοποιητική, χωρίς έντονους θορύβους από τον αέρα. Εστιάζοντας συνολικά στην άνεση, προσφέρει ένα ευχάριστο ταξίδι, καταπίνοντας τα χιλιόμετρα με ευκολία.
En dehors de la route έχοντας ως εφόδιο το προηγμένο σύστημα 4matic και με παραμετροποιήσεις που ελέγχονται ψηφιακά μέσω του MBUX, το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί σε πιο δύσβατα σημεία με ασφάλεια. Σε αυτό συμβάλλει η σχεδίαση με τις γωνιές εισόδου – εξόδου και τους κοντούς πρόβολους.
Général η Mercedes έχει πετύχει το ακατόρθωτο, κατασκεύασε ένα αυτοκίνητο που προσαρμόζεται στις εκάστοτε οδηγικές ανάγκες, παραμένοντας το αυτοκίνητο εξίσου ευχάριστο, λειτουργικό, αντιμετωπίζοντας τις προκλήσεις της καθημερινότητας. Με προγράμματα οδήγησης, ECO, Comfort, Sport και το εξατομικευμένο, το αυτοκίνητο προσαρμόζεται στις διαθέσεις του οδηγού, με το Eco να είναι ιδανικό για οικονομία και πόλη. Το Comfort για την καθημερινότητα και το Sport για πιο δυναμική οδήγηση, αλλάζοντας την χαρτογράφηση και τις ρυθμίσεις. Στην εξατομίκευση ο οδηγός προσαρμόζει τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, ανάλογα με το στυλ οδήγησης. Εκτός από αυτά, υπάρχει και η επιλογή Off Road, με ψηφιακές δυνατότητες ελέγχου της διαδρομής και του αυτοκινήτου. Η μέση συνδυασμένη κατανάλωση άγγιξε τα 7,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα.
Πληρότητα
Η γερμανική εταιρεία σεβόμενη τους καταναλωτές και τις ανάγκες τους, φέρνει στο προσκήνιο ένα αυτοκίνητο που εστιάζει στην «πληρότητα». Η GLB είναι το ιδανικό αυτοκίνητο για όσους αναζητούν ένα λειτουργικό αυτοκίνητο, το οποίο να καλύπτει επαρκώς το σύνολο των μεταφορικών αναγκών. Ένα αυτοκίνητο για όλα. Από την κίνηση στον αστικό ιστό, με χώρους και για την οικογένεια, κατάλληλο για μεγάλες αποδράσεις, με άνεση, ασφάλεια και με οικονομία! Όλα αυτά είναι η Mercedes-Benz GLB 220d 4 Matic.
Ολιστική αξία
Η Mercedes προσφέρει την πετρελαιοκίνητη 220d 4 Matic από 67.399,99 €, η οποία αποτυπώνει την ολιστική αξία του αυτοκινήτου, λόγω του πολύπλευρου και πολυλειτουργικού χαρακτήρα του, ως ένα καθημερινό αυτοκίνητο για κάθε στιγμή, που ωστόσο είναι απαγορευτική για τον μέσο αγοραστή, υπογράφοντας τον ξεχωριστό χαρακτήρα μιας Mercedes!
Caractéristiques techniques
AMAXOMA |
|
Presse |
SUV |
Sièges |
5-7 |
Portes |
5 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Consommation moyenne combinée (WLTP) |
5.8-6.5 l/100 km |
Émissions de CO2 (WLTP) |
152-170 g/km |
Type de carburant |
Huile |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
7.8 δευτ |
Vitesse maximale |
217 km/h |
Spécifications des gaz d'échappement |
Euro 6d-ISC-FCM |
Rapport poids/puissance |
9 κιλά/Hp, 110.8 Hp/τόνος |
Rapport poids/couple |
4.3 κιλά/Nm, 233.2 Nm/τόνος |
MOTEUR |
|
Puissance |
190 Hp @ 3800 σ.α.λ. |
Puissance par litre de cylindrée |
97.4 Hp/l |
Couple |
400 Nm @ 1600-2600 S.A.L. |
Disposition du moteur |
Vers l'avant, transversalement |
Modèle/code du moteur |
OM 654 |
Carcasse du moteur |
1950 cm3 |
119 cu. in. |
|
Nombre de cylindres |
4 |
Configuration du moteur |
σε σειρά |
Diamètre du cylindre |
82 mm |
Voie d'administration du vaccin |
92.3 mm |
Degré de compression |
15.5:1 |
Nombre de soupapes par cylindre |
4 |
Système d'injection de carburant |
Σύστημα Ντίζελ κοινής γραμμής (common-rail) |
Aspiration du moteur |
Turbocompresseur, Intercooler |
Mécanisme de distribution du gaz |
DACT |
Capacité d'huile moteur |
6.5 l |
TAILLE ET POIDS |
|
Poids |
1715 κιλά |
Charge utile maximale |
575 κιλά |
Volume minimal d'espace pour les bagages |
570 l |
Volume maximal de l'espace à bagages |
1805 l |
Capacité du réservoir de carburant |
60 l |
Δεξαμενή AdBlue |
23.8 l |
Charge maximale |
75 kg |
Capacité de remorquage autorisée avec freins (12%) |
2000 κιλά |
Charge maximale sur le support |
100 κιλά |
DIMENSIONS |
|
Longueur |
4634 mm |
Largeur |
1834 mm |
Hauteur |
1697 mm |
Empattement |
2829 mm |
Trace d'acheminement |
1604 mm |
Trace dorsale |
1604 mm |
Hélice avant |
905 mm |
Etai dorsal |
900 mm |
Distance par rapport au sol |
135 mm |
Diamètre de rotation minimal (diamètre de rotation) |
11.7 m |
Γωνία προσέγγισης |
18° |
Γωνία φυγής |
18.3° |
Γωνία ράμπας |
13.9° |
ARCHITECTURE |
|
Mouvement |
Σε όλους τους τροχούς (4×4) |
Nombre de rapports et type de boîte de vitesses |
8 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DCT |
Suspension avant |
Ανεξάρτητο, τύπου McPherson με σπειροειδή ελατήριο και αντιστρεπτική ράβδο |
Suspension arrière |
Suspension indépendante à ressorts multibras avec stabilisateur |
Freins avant |
Plateaux ventilés |
Freins arrière |
Δίσκοι |
Systèmes auxiliaires |
ABS (système de freinage antiblocage) |
Type d'adresse |
Gestion chukrania (avec dents) |
Système de direction |
Volant électrique |
Roues |
215/65 R17 ή 235/40 R19 |