Vivre le mouvement dans la rue
Classification

Ελληνική αγορά αυτοκινήτου: Θετικό πρόσημο με «αναθέρμανση» της ηλεκτροκίνηση

Οι Έλληνες καταναλωτές στρέφονται προς τις πλήρως υβριδικές λύσεις

Θετικό πρόσημο στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων είδε και η Marché grec τον μήνα Ιούνιο, ακολουθώντας την τάση της ευρωπαϊκής. Αντίθετα, όμως με την υπόλοιπη Ευρώπη, που υπάρχει πτώση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η Ελλάδα αντιστέκεται με τις πολύ υψηλές επιδοτήσεις που προσφέρει το πρόγραμμα «κινούμαι ηλεκτρικά ΙΙΙ», αντιμετωπίζοντας τον σκεπτικισμό γύρω από την ηλεκτροκίνηση. Οι Έλληνες καταναλωτές, ωστόσο έχουν βρει την «χρυσή τομή» και στρέφονται προς τις πλήρως υβριδικές λύσεις, στέλνοντα πολλαπλά μηνύματα.

Ειδικότερα, η ελληνική αγορά συνεχίζει να καλπάζει, σημειώντας συνολική αύξηση 5,6% με 14,147 ταξινομήσεις έναντι 13,393 τον περσινό Ιούνιο. Τα στοιχεία αυτά επιμερίζονται ως εξής, ανάλογα με την πηγή ενέργειας κινητικότητας.

Αναλυτικά οι ταξινομήσεις Ιουνίου ανά πηγή καυσίμου

Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με την ώθηση των επιδοτήσεων του προγράμματος «κινούμαι ηλεκτρικά ΙΙΙ» και τα κίνητρα απόσυρσης που τα πλαισιώνει αποκλειστικά, είδαν αύξηση 18,1% με 752 ταξινομήσεις έναντι 637 πέρσι. Αντίθετα, τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά αυτοκίνητα «Plug-In Hybrid» σημείωσαν πτώση 15,1% με 590 ταξινομήσεις, έναντι 695 τον περσινό Ιούνιο. Οι πωλήσεις των πλήρως υβριδικών αυτοκινήτων καλπάζουν συμβάλλοντας ουσιαστικά στην σημαντική ανανέωση του γρασμένου στόλου οχημάτων με αύξηση 58,5% και 6.445 ταξινομήσεις έναντι 4.065 πέρσι. Τα εανλλακτικά καύσιμα βρίσκονται σε ύφεση με πτώση 67,7% που μεταφράζεται σε μόλις 103 ταξινομήσεις, έναντι 319 τον περσινό Ιούνιο. Όσο αφορά τα αυτοκίνητα βενζίνης, η σημαντική πτώση του 11% τα έφερε για πρώτη φορά στη δεύτερη θέση των ταξινομήσεων με 5.227, έναντι 5.847 πέρσι, δείχνοντας πως αποτελούν ακόμα προτεεραιότητα για τους καταναλωτές. Σημαντική μείωση πωλήσεων και για τα Diesel αυτοκίνητα με πτώση κατά 42,9% με 1.030 ταξινομήσεις, έναντι 1.803 τον περσινό Ιούνιο.

Ανάλυση

Τα κίνητρα που δόθηκαν από τα υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας μέσω του προγράμματος «κινούμαι ηλεκτρικά ΙΙΙ», φαίνεται πως αποδίδουν σημαντικά, αντιμετωπίζοντας εν μέρη τον «σκεπτικισμό» για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που ωστόσο σε ταξινομήσεις παραμένουν χαμηλά. Ενδεχομένως και με την διαφαινόμενη στροφή της Ευρωπαϊκής Ένωσης προς τα e-fuels, η κυβέρνηση θα πρέπει να αναθεωρήσει την πολιτική της με την ηλεκτροκίνηση, δεδομένου πως οι καταναλωτές δείχνουν τον δρόμο της αγοράς, εντοπίζοντας την χρυσή τομή στον υβριδισμό. Επομένως η λύση για την ανανέωση του γερασμένου και επικίνδυνου στόλου οχημάτων, εντοπίζεται σε επέκταση του μέτρου της απόσυρσης και για τα πλήρως υβριδικά, προκειμένου η πολιτεία να συμβαδίσει με τις απαιτήσεις της αγοράς, περιορίζοντας τα κίνητρα στο «κινούμαι ηλεκτρικά», με αφορμή πως στην υπόλοιπη Ευρώπη, οι κυβερνήσεις κόβουν τις επιδοτήσεις, αναμένοντας τις νέες αποφάσεις της κομισιόν.