Το μήνυμα ελήφθη για την Peugeot η οποία με αφορμή την εκτεταμένη αισθητική ανανέωση του δημοφιλούς B-SUV, βελτίωσε τα λειτουργικά ζητήματα της ηλεκτρικής έκδοσης, προκειμένου να διατηρήσει την εμπορικότητα του, ενόψει του κλιμακούμενου ανταγωνισμού. Στην καθιερωμένη εβδομαδιαία συμβίωση του topspeed.gr είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε το αμιγώς ηλεκτρικό Peugeot e2008 με τον ηλεκτροκινητήρα των 156 ίππων.
Τα χρόνια της ωριμότητας
Η Peugeot ανανεώνει το B-SUV της αισθητικά, προσδίδοντας αέρα ανανέωσης και ειδικά στην αμιγώς ηλεκτρική του εκδοχή, η ανανέωση γίνεται ουσιαστική καθώς πλαισιώνεται από μεγαλύτερη μπαταρία και εστιασμένες ενημερώσεις, λύνοντας λειτουργικά προβλήματα της διαχείρισης ενέργειας, διανύοντας τα χρόνια της ωριμότητας.
Με την αισθητική του θερμικού
Αισθητικά είναι σχεδόν ολόιδιο με το θερμικό μοντέλο με κάποιες εστιασμένες διαφορές που προδίδουν την ηλεκτρική φύση του μοντέλου, όπως οι λεπτομέρειες στην μάσκα, η απουσία εξατμίσεων και το το γράμμα Ε σε εμφανή σημεία του αυτοκινήτου.
Γενικά πρόκειται για μια άμεσα αναγνωρίσιμη, μοντέρνα και κομψή σιλουέτα, η οποία με το νέο family look της γαλλικής εταιρείας, προβάλλει την πιο δυναμική στροφή της Peugeot.
Αναβαθμισμένο
Η Peugeot έχει εφοδιάσει το e2008 με χαρακτηριστικό φουτουριστικό εσωτερικό των σύγχρονων μοντέλων της μάρκας, με αιχμή του δόρατος το ταμπλό δύο επιπέδων και το προηγμένο σύστημα πολυμέσων συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay κεντρικά στο οποίο δεσπόζει η πλέον στάνταρ οθόνη αφής των 10 ιντσών.
Πίσω από το μίνιμαλ τιμόνι κερδίζει τις εντυπώσεις ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με 3D απεικόνιση, ενώ εργονομικά χρειάζεται εξοικείωση τόσο με φυσικούς διακόπτες που θυμίζουν πλήκτρα πιάνου, όσο και με το eToggle, τις λειτουργίες διεπαφής.
Τα ημιμπάκετ καθίσματα είναι άνετα με πολύ καλή οσφυϊκή στήριξη, αφήνοντας ευχάριστες εντυπώσεις στους επιβάτες.
Συνολικά η εικόνα του εσωτερικού του e2008 είναι αισθητά αναβαθμισμένο σε σχέση με το αντίστοιχο του θερμικού μοντέλου. Έως έναν βαθμό ρόλο σε αυτό παίζει το γεγονός πως διαθέταμε την κορυφαία εξοπλιστική έκδοση GT. Ωστόσο, σε γενικό βαθμό η γαλλική εταιρεία έχει επιμεληθεί ακόμα καλύτερα την εικόνα και την ποιότητα του εσωτερικού, σφραγίζοντας την σημασία που δίνει στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.
Αναγκαστικές παραχωρήσεις στον χώρο αποσκευών, καθώς αγγίζει τα 343 λίτρα έναντι των 434 της θερμικής έκδοσης, με ανάλογη μείωση του όγκου, όταν τα πίσω καθίσματα είναι πλήρως αναδιπλωμένα.
Ισχυρότερο με ικανοποιητική αυτονομία
Κάτω από το καπό υπάρχει ένας νέος, σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 156 ίππων και 260 Nm ροπής, που τοποθετείται στον εμπρός άξονα, στον οποίο δίνει την κίνηση. Η μεγάλη αλλαγή ωστόσο προέρχεται από την μπαταρία που τροφοδοτείται, η οποία είναι ελαφρώς μεγαλύτερη, τεχνολογίας ιόντων λιθίου ωφέλιμης χωρητικότητας 48,1 kWh, η οποία αυξάνει αισθητά την πραγματική αυτονομία, λύνοντας ουσιαστικά αυτό το βασικό ζήτημα του pre-facelift αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου.
Ολοκληρωμένο
Από τη θεωρία στην πράξη για να διαπιστώσουμε τις διαφορές και τις ομοιότητες τόσο με το προηγούμενο ηλεκτρικό μοντέλο, όσο και με το τρέχον θερμικό σε κάθε δυνατή οδική συνθήκη.
En ville ως αστικό Crossover βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον. Νευρικό, ευέλικτο, με πολύ καλή περιμετρική ορατότητα και με το πλεονέκτημα της αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης, είναι ιδιαίτερα ευχάριστο στον αστικό ιστό.
Dans le réseau de montagne et le réseau rural κινείται αξιοπρεπώς αναδεικνύοντας το στιβαρό πλαίσιο, και εστιάζοντας στην ασφάλεια. Το σαφές τιμόνι, και η ισορροπημένη ανάρτηση, δημιουργούν προσδοκίες, οι οποίες αυξάνονται χάρη στον ισχυρό ηλεκτροκινητήρα και την ισχυρή ροπή των 260Nm. Η συμπεριφορά, δεν είναι σπορ, αλλά αρκετά ευχάριστη, ακόμα και στις ορεινές απότομες στροφές. Ωστόσο, οι ανηφόρες αυξάνουν την κατανάλωση της πολύτιμης ηλεκτρικής ενέργειας.
Sur l'autoroute θα εκπλήξει ευχάριστα, θυμίζοντας μεγαλύτερο αυτοκίνητο, με την ποιότητα κύλισης και την ηχομόνωση, ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες (η τελική περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χιλιόμετρα).
Général το αυτοκίνητο είναι αισθητά βελτιωμένο σε σχέση με τον προκάτοχό του, ιδιαίτερα στον τομέα του εύρους αυτονομίας. Διαθέτει τρία προφίλ οδήγηση. Eco, ιδανικό για την πόλη, λειτουργώντας πιο οικονομικά και αυξάνοντας την αυτονομία, Normal, όπου ο κινητήρας εστιάζει στις πραγματικές ανάγκες και Sport κατά τη χρήση του οποίου ο οδηγός έχει στη διάθεση του και τους 156 ίππους, ευνοώντας την πιο δυναμική οδήγηση. Η αίσθηση σε καμία περίπτωση δεν είναι «Sport», θυμίζοντας πως πρόκειται για ένα πρακτικό SUV.
Η μέση συνδυασμένη καταναλωση άγγιξε τις 17kWh / 100 χιλιόμετρα, ενώ το εύρος πραγματικής αυτονομίας είναι 380 χιλιόμετρα με το πρότυπο WLTP να δίνει 406. Σε ταχυφορτιστή 20 kW χρειάζεται περίπου 2,5 ώρες για πλήρη φόρτιση.
Ηλεκτροκίνητο για πολλαπλές ανάγκες
Το αμιγώς ηλεκτρικό Peugeot e2008, όπως ακριβώς και το θερμικό μοντέλο, καλύπτει ευρύ φάσμα μεταφορικών αναγκών, εστιάζοντας στην πρακτικότητα και την αστική μετακίνηση, με την ικανότητα να ανταποκρίνεται στις αυξημένες οικογενειακές απαιτήσεις. Παράλληλα, αποτελεί μια ολοκληρωμένη λύση ηλεκτρικής κινητικότητας, για όσους έχουν ενστερνιστεί την ιδέα και έχουν αποφασίσει την απόκτηση ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Υψηλό αντίτιμο
Par 42.434 € στην εισαγωγική εξοπλιστική έκδοση Active το αντίτιμο να είναι υψηλό. Ειδικά στην εξοπλιστική έκδοση GT της δοκιμής μας να αγγίζει τα 46.500 €. Ωστόσο, εάν συνυπολογίσουμε τη επιδότηση του προγράμματος κινούμαι ηλεκτρικά ΙΙΙ, τότε η αξία διαμορφώνεται στις 33.434€ στην έκδοση Active και 37.500€ στην έκδοση GT.
Caractéristiques techniques
AMAXOMA |
|
Presse |
SUV |
Sièges |
5 |
Portes |
5 |
EPIDOSIS |
|
Type de carburant |
électricité |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
9.1 δευτ |
Vitesse maximale |
150 km/h, Περιορίζεται ηλεκτρονικά |
Rapport poids/puissance |
9.9 κιλά/Hp, 100.6 Hp/τόνος |
Rapport poids/couple |
6 κιλά/Nm, 167.7 Nm/τόνος |
MOTEUR ÉLECTRIQUE |
|
Ηλεκτρική ισχύς του κινητήρα |
156 Hp |
Couple |
260 Nm @ 500-4060 S.A.L. |
Position du moteur électrique |
Εμπρός άξονας, εγκάρσια |
Type de moteur électrique |
Moderne |
Συνολική ισχύς συστήματος |
156 Hp |
Ροπή συστήματος |
260 Nm @ 500-4060 S.A.L. |
BATTERIE |
|
Capacité brute de la batterie |
54 kWh |
Capacité nette (utilisable) de la batterie |
48.1 kWh |
Tension de la batterie |
400 V |
Technologie des batteries |
Lithium-ion (Li-Ion) |
Poids de la batterie |
340 κιλά |
Position de la batterie |
Κάτω από το πάτωμα, κάτω από τα πίσω καθίσματα και κάτω από τα μπροστινά καθίσματα στην κεντρική σήραγγα |
Autonomie électrique (WLTP) |
406 km |
Consommation moyenne d'énergie (WLTP) |
9.4 κιλοβατώρα/100 χλμ |
TAILLE ET POIDS |
|
Poids |
1550 kg |
Charge utile maximale |
480 κιλά |
Ελάχιστη χωρητικότητα όγκου αποσκευών |
343 λίτρα |
DIMENSIONS |
|
Longueur |
4304 mm |
Largeur |
1775 mm |
Hauteur |
1550 mm |
Empattement |
2605 mm |
Trace d'acheminement |
1540 mm |
Trace dorsale |
1540 mm |
Hélice avant |
874 mm |
Etai dorsal |
825 mm |
ARCHITECTURE |
|
Mouvement |
Στον μπροστινό άξονα |
Αριθμός γραναζιών και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων |
1 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων |
Suspension avant |
Ανεξάρτητη τύπου McPherson |
Suspension arrière |
Ελαστικός δόκος |
Freins avant |
Αεριζόμενοι δίσκοι , 302×26 mm |
Freins arrière |
Δίσκοι , 249×10 mm |
Systèmes auxiliaires |
ABS (système de freinage antiblocage) |
Type d'adresse |
Gestion chukrania (avec dents) |
Système de direction |
Volant électrique |
Roues |
215/65 R16 ή 215/60 R17 ή 215/55 R18 |