Vivre le mouvement dans la rue

Immatriculations de juin sur le marché européen : Sentiment positif, mais scepticisme à l'égard de l'électrification

Τον Ιούνιο του 2024, οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 4,3%, λόγω της ενίσχυσης σε τρεις από τις τέσσερις μεγάλες αγορές της περιοχής: Ιταλία (+15,1%), Γερμανία (+6,1%) και Ισπανία (+2,2%). Αντίθετα, η Γαλλία σημείωσε πτώση 4,8% τον περασμένο μήνα.

Θετικό κλίμα, αλλά σκεπτικισμό με την ηλεκτροκίνηση δείχνουν οι ταξινομήσεις Ιουνίου στην ευρωπαϊκή αγορά. Ειδικότερα, οι πωλήσεις στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 4,3%, λόγω της ενίσχυσης σε τρεις από τις τέσσερις μεγάλες αγορές της περιοχής: Ιταλία (+15,1%), Γερμανία (+6,1%) και Ισπανία (+2,2%). Αντίθετα, η Γαλλία σημείωσε πτώση 4,8% τον περασμένο μήνα.

Το πρώτο εξάμηνο του 2024, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 4,5%, φθάνοντας σχεδόν τα 5,7 εκατομμύρια μονάδες. Ωστόσο, ο όγκος των ταξινομήσεων παραμένει σχετικά χαμηλός (-18%) σε σύγκριση με τα προ της πανδημίας επίπεδα. Οι μεγαλύτερες αγορές του μπλοκ παρουσίασαν όλες θετικές αλλά μέτριες επιδόσεις, με την Ισπανία (+5,9%), τη Γερμανία (+5,4%), την Ιταλία (+5,4%) και τη Γαλλία (+2,8%) να καταγράφουν αύξηση.

Ταξινομήσεις ανά πηγή ενέργειας

Τον Ιούνιο, τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 14,4% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ, από 15,1% το προηγούμενο έτος. Ταυτόχρονα, τα υβριδικά-ηλεκτρικά οχήματα αύξησαν το μερίδιο αγοράς τους, αυξάνοντας από 24,4% σε 29,5%. Το συνδυασμένο μερίδιο των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε στο 47,1%, από 49,6%.

Voitures électriques

Τον Ιούνιο του 2024, οι ταξινομήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων (BEV) μειώθηκαν κατά 1% σε 156.408 μονάδες, με το συνολικό μερίδιο αγοράς τους να πέφτει στο 14,4% από 15,1%. Παρά τη σημαντική αύξηση στο Βέλγιο (+50,4%) και την Ιταλία (+117,4%), τα κέρδη αυτά δεν μπόρεσαν να αντισταθμίσουν τις διψήφιες μειώσεις στις άλλες κορυφαίες αγορές: Γερμανία (-18,1%), Ολλανδία (-15%) και Γαλλία (-10,3%). Ως αποτέλεσμα, το πρώτο εξάμηνο του έτους ταξινομήθηκαν συνολικά 712.637 νέα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αυτό σηματοδοτεί μια μέτρια αύξηση 1,3% σε σχέση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους και αντιπροσωπεύει το 12,5% της αγοράς.

Οι ταξινομήσεις plug-in υβριδικών αυτοκινήτων σημείωσαν έντονη πτώση κατά 19,9% τον περασμένο μήνα, με σημαντικές μειώσεις σε τρεις από τις μεγαλύτερες αγορές. Βέλγιο (-49,2%), Γαλλία (-21,7%) και Γερμανία (-3,4%). Τον Ιούνιο, τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 6,1% της συνολικής αγοράς αυτοκινήτων, από 7,9% πέρυσι, με 66.482 μονάδες να πωλούνται.

Πλήρως υβριδικά

Τα πλήρως υβριδικά οχήματα ήταν η μόνη κατηγορία κινητήρων που σημείωσε αύξηση, με τις ταξινομήσεις αυτοκινήτων να αυξάνονται κατά 26,4% τον Ιούνιο σε 321.959 μονάδες. Και οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές για την κατηγορία αυτή κατέγραψαν διψήφια αύξηση: Γαλλία (+34,9%), Ιταλία (+27,2%), Ισπανία (+23%) και Γερμανία (+16,5%). Η αύξηση αυτή ώθησε το μερίδιο αγοράς των υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο 29,5%, από 24,4% τον Ιούνιο του 2023.

Βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα

Τον Ιούνιο του 2024, οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων παρέμειναν σχετικά σταθερές, μειούμενες μόλις κατά 0,7%. Οι μειώσεις σε βασικές αγορές όπως η Γαλλία (-20,2%) και η Ισπανία (-7,5%) αντισταθμίστηκαν από την αύξηση στη Γερμανία (+12,1%) και την Ιταλία (+6,9%). Ως αποτέλεσμα, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν πλέον το 34,4% της αγοράς, από 36,2% τον περασμένο Ιούνιο. Παρόμοια ήταν η κατάσταση και στην αγορά πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, όπου σημειώθηκε ελαφρά μείωση κατά 0,9%, με αποτέλεσμα το μερίδιο της αγοράς τον περασμένο Ιούνιο να ανέρχεται σε 12,7%. Ενώ η Γερμανία σημείωσε αύξηση 12,4%, μειώσεις παρατηρήθηκαν σε άλλες μεγάλες αγορές όπως η Ιταλία (-18,3%), η Γαλλία (-8,3%) και η Ισπανία (-2,1%).