Vivre le mouvement dans la rue

Bienvenue à la nouvelle hypercar, la Bugatti Tourbillon de 1 800 ch.

Bugatti Tourbillon: Ένα Αυτοκινητιστικό Είδωλο για την Αιωνιότητα

Il ne s'agit pas d'une nouvelle Bugatti Chiron, bien qu'il y ait une ressemblance frappante avec l'ancienne supercar à moteur W-16, mais il s'agit d'une toute nouvelle bête. Le châssis est nouveau, la suspension est nouvelle et le groupe motopropulseur hybride V-16 est également nouveau.

Οι προηγούμενες αναφορές για τον κινητήρα ήταν αληθινές – αυτό είναι ένα τέρας 8,3 λίτρων που φτάνει μέχρι τις 9.500 στροφές ανά λεπτό και παράγει 1.000 ίππους χωρίς κανέναν υπερσυμπιεστή. Η Cosworth βοήθησε στην ανάπτυξη αυτού του ατμοσφαιρικού θηρίου, το οποίο ζυγίζει μόλις 251 κιλά παρά το γεγονός ότι είναι σημαντικά μεγαλύτερο από τον W-16 που αντικαθιστά. Υπάρχουν επίσης 900 Nm ροπής, αλλά πιο ενδιαφέρον είναι το άλλο μισό του συστήματος κίνησης της Tourbillon.

Μιλάμε για την υβριδική βοήθεια. Ένας μπροστινός άξονας e-axle φέρει δύο ηλεκτροκινητήρες, με έναν τρίτο κινητήρα τοποθετημένο στο πίσω μέρος για να βοηθήσει στην περιστροφή των πίσω τροχών. Μια μπαταρία 25 kWh τοποθετημένη στο κέντρο παρέχει ισχύ, προσθέτοντας 800 ίππους. Η συνδυασμένη απόδοση είναι 1.800 ίπποι και, εφόσον τα ειδικά ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2 έχουν αρκετή πρόσφυση, το Tourbillon θα φτάσει τα 100 km/h σε μόλις 2,0 δευτερόλεπτα!

ΟΝΟΜΑ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ

Το 2004, η αναγεννημένη μάρκα Bugatti αναδιαμόρφωσε τον κόσμο των αυτοκινήτων υψηλής απόδοσης και πολυτέλειας με ένα αυτοκίνητο υπέρ-αθλητισμού 1.001 ίππων: το Veyron. Το πρώτο αυτοκίνητο δρόμου με περισσότερους από 1.000 ίππους διαδέχθηκε το 2016 από ένα άλλο τεχνικό επίτευγμα τόσο φιλόδοξο που έθεσε νέες προσδοκίες στην απόδοση, το πρώτο αυτοκίνητο 1.500 ίππων στον κόσμο: το Chiron. Στην καρδιά αυτών των αυτοκινήτων βρισκόταν ο πιο προηγμένος κινητήρας αυτοκινήτων στον κόσμο: ένας 8.0-λίτρων quad-turbo W16. Τώρα, 20 χρόνια μετά την εφεύρεση του hyper sports car από την Bugatti, επαναπροσδιορίζει πλήρως την έννοια με ένα εντελώς νέο σύστημα κίνησης και πλατφόρμα. Αυτό είναι το Bugatti Tourbillon.

Ο Mate Rimac, Διευθύνων Σύμβουλος της Bugatti, δήλωσε: “Η ανάπτυξη του Bugatti Tourbillon καθοδηγήθηκε σε κάθε βήμα από τα 115 χρόνια ιστορίας της Bugatti και τα λόγια του ίδιου του Ettore Bugatti. Τα πιστεύω του ότι “αν συγκρίσιμο, δεν είναι πλέον Bugatti” και “τίποτα δεν είναι πολύ όμορφο” καθοδήγησαν τις ομάδες σχεδιασμού και μηχανικής να δημιουργήσουν μια νέα εποχή στην ιστορία των υπέρ-αυτοκινήτων της Bugatti.

“Είδωλα όπως το Type 57SC Atlantic, το πιο όμορφο αυτοκίνητο στον κόσμο, το Type 35, το πιο επιτυχημένο αγωνιστικό αυτοκίνητο όλων των εποχών, και το Type 41 Royale, ένα από τα πιο φιλόδοξα αυτοκίνητα πολυτέλειας, παρείχαν τους πυλώνες έμπνευσης. Η ομορφιά, η απόδοση και η πολυτέλεια ήταν τα πρότυπα για το Tourbillon· ένα αυτοκίνητο πιο κομψό, συναισθηματικό και πολυτελές από οτιδήποτε προηγουμένως. Απλά, ασύγκριτο και σχεδιασμένο για την αιωνιότητα.”

Σπάνοντας την παράδοση να ονομάζει τα βασικά μοντέλα μετά από θρυλικούς οδηγούς αγώνων της Bugatti, το Tourbillon πήρε το όνομά του για να αντικατοπτρίζει τον χαρακτήρα του. Ένας γαλλικός όρος που υποδηλώνει την κληρονομιά και την πολύπλοκη, διαχρονική φύση της εφεύρεσης ωρολογοποιίας του 1801. Το Tourbillon είναι ένα αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε για να αντέχει στη δοκιμασία του χρόνου, όπως ο θρυλικός μηχανισμός ρολογιού από τον οποίο πήρε το όνομά του.

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ & ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗ

Πιστό στην αρχή της Bugatti, το Tourbillon είναι “σχηματισμένο από την ταχύτητα”. Κάθε επιφάνεια, εισαγωγή και άκρη σχεδιάστηκε σχολαστικά για βέλτιστη αεροδυναμική και θερμοδυναμική, απαραίτητη για ταξίδια με ταχύτητες άνω των 400 km/h. Αυτή η αρχή ενισχύεται από τέσσερα ιστορικά σχεδιαστικά στοιχεία της Bugatti: τη μάσκα σε σχήμα πετάλου, τη γραμμή Bugatti, την κεντρική ράχη και τον διπλό χρωματικό διαχωρισμό.

Ο Frank Heyl, Διευθυντής Σχεδιασμού της Bugatti, σχολίασε: “Ο σχεδιασμός του Tourbillon αντλεί έμπνευση από την αεροδυναμική, την καινοτομία και την ανθεκτική ομορφιά των δημιουργιών του Ettore και του Jean Bugatti. Κάθε σχεδιαστική απόφαση στοχεύει να μεταδώσει την αίσθηση της ταχύτητας, ακόμη και όταν το αυτοκίνητο είναι ακινητοποιημένο, από τη χαμηλωμένη στάση που εμπνέεται από το Type 57SC Atlantic μέχρι τη σύγχρονη εξέλιξη του διπλού τόνου βαφής.”

Παρά την ομορφιά του, κάθε πτυχή του σχεδιασμού του Tourbillon, συμπεριλαμβανομένων των αεροδυναμικών του στοιχείων και των θερμοδυναμικών απαιτήσεων του κινητήρα V16, είναι προσεκτικά ρυθμισμένη για την απόδοση. Οι κατοχυρωμένες με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας τεχνολογίες, όπως η πίσω πτέρυγα που παραμένει υποβρύχια κατά τις κορυφαίες ταχύτητες και μια νέα ιδέα διαχύτη, εξασφαλίζουν τέλεια αεροδυναμική ισορροπία και σταθερότητα.

INTERNE

Το εσωτερικό του Tourbillon δίνει έμφαση στη διαχρονικότητα, αποφεύγοντας τις ταχέως παρωχημένες ψηφιακές οθόνες υπέρ των ανθεκτικών αναλογικών στοιχείων. Εμπνευσμένο από την ωρολογία, το ταμπλό είναι ένα αριστούργημα κατασκευασμένο από Ελβετούς ωρολογοποιούς, περιλαμβάνοντας πάνω από 600 εξαρτήματα από τιτάνιο και πολύτιμους λίθους. Αυτό το σταθερό τιμόνι επιτρέπει στους οδηγούς απρόσκοπτη θέα των οργάνων ανεξαρτήτως γωνίας διεύθυνσης.

Η κεντρική κονσόλα συνδυάζει κρύσταλλο και αλουμίνιο, αποκαλύπτοντας περίπλοκους μηχανισμούς διακοπτών και έναν μοχλό εκκίνησης του κινητήρα. Μια κρυφή οθόνη υψηλής ανάλυσης παρέχει δεδομένα οχήματος και συνδεσιμότητα, αναπτύσσοντας αβίαστα από την κονσόλα.

Κάθε λεπτομέρεια του εσωτερικού είναι κατασκευασμένη για την απόδοση και την άνεση, από τα σταθερά καθίσματα για τη μείωση του βάρους μέχρι τα ρυθμιζόμενα πεντάλ για άνεση του οδηγού. Το προηγμένο ηχητικό σύστημα χρησιμοποιεί πάνελ του εσωτερικού ως ηχεία, εξασφαλίζοντας μια ελαφρύτερη και πιο αποτελεσματική ρύθμιση.

Ο Christophe Piochon, Πρόεδρος της Bugatti, παρατήρησε: “Το εσωτερικό του Tourbillon παρουσιάζει αδιαμφισβήτητη αυθεντικότητα και δεξιοτεχνία. Κάθε ορατό εξάρτημα είναι αυθεντικό, είτε είναι τιτάνιο, ανθρακονήματα ή δέρμα. Αυτή η προσοχή στη λεπτομέρεια και η τελειότητα στην κατασκευή αντανακλά την επιδίωξη της τελειότητας της Bugatti.”

ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΔΟΣΗ

Το Tourbillon εισάγει έναν εντελώς νέο κινητήρα V16 8.3 λίτρων σε συνεργασία με την Cosworth, συνδυασμένο με ηλεκτροκινητήρες για συνολική απόδοση 1.800 ίππων. Το υβριδικό σύστημα κίνησης περιλαμβάνει μια μπαταρία 25 kWh που ψύχεται με λάδι, επιτρέποντας πάνω από 60 χιλιόμετρα καθαρά ηλεκτρικής αυτονομίας. Αυτή η καινοτόμος διαμόρφωση έχει ως αποτέλεσμα ένα αυτοκίνητο που ζυγίζει λιγότερο από το Chiron, παρά την αυξημένη απόδοση και την υβριδική τεχνολογία.

Ο Emilio Scervo, CTO της Bugatti, δήλωσε: “Το σύστημα κίνησης του Tourbillon συνδυάζει την καλύτερη τεχνολογία καύσης και ηλεκτροκίνησης, προσφέροντας ασύγκριτη απόδοση και μια διαχρονική εμπειρία οδήγησης. Κάθε πτυχή σχεδιάστηκε για την τελειότητα, δημιουργώντας ένα αυτοκίνητο που είναι ταυτόχρονα αριστούργημα τέχνης και μηχανικής.”

ΜΗΧΑΝΙΚΗ

Το Tourbillon διαθέτει εντελώς νέο σασί και δομή σώματος από τη νέα γενιά T800 ανθρακονήματα. Καινοτόμες τεχνικές εξοικονόμησης βάρους, όπως η ενσωμάτωση της μπαταρίας ως δομικού μέρους του μονοκοκ και ενός πρωτοποριακού διαχύτη πίσω, συμβάλλουν στην ελαφριά και άκαμπτη κατασκευή του.

Το προηγμένο σύστημα ανάρτησης και φρένων βελτιώνει τη δυναμική και την απόδοση του οχήματος, ενώ τα ειδικά ελαστικά Michelin εξασφαλίζουν βέλτιστη πρόσφυση. Το νέο σασί παρέχει επίσης επιπλέον χώρο αποθήκευσης και μεγαλύτερο χώρο αποσκευών.

ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

  • Moteur : 8.3 λίτρων V16 με φυσική αναρρόφηση, αναπτυγμένος σε συνεργασία με την Cosworth.
  • Ιπποδύναμη: 1.800 ίπποι (1.000 από τον κινητήρα καύσης και 800 από τους ηλεκτροκινητήρες).
  • Μπαταρία: 25 kWh, ψύχεται με λάδι.
  • Αυτονομία: Πάνω από 60 χιλιόμετρα καθαρά ηλεκτρικής αυτονομίας.
  • Μέγιστη Ταχύτητα: 444 km/h.
  • Βάρος Κινητήρα: 252 kg.
  • Μετάδοση: Νέα γενιά οκτατάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη.
  • Ελαστικά: Michelin Pilot Cup Sport 2 (285/35 R20 μπροστά και 345/30 R21 πίσω).

ΕΡΧΕΤΑΙ ΤΟ 2026

Ο Mate Rimac κατέληξε: “Το Bugatti Tourbillon ενσωματώνει το πνεύμα της αδιάλλακτης επιδίωξης της τελειότητας των Ettore και Jean Bugatti. Είναι μια τολμηρή δημιουργία, συνδυάζοντας έναν νέο κινητήρα V16 με ένα εκλεπτυσμένο υβριδικό σύστημα κίνησης και απαράμιλλη δεξιοτεχνία. Το Tourbillon είναι προορισμένο να γίνει ένα είδωλο για την αιωνιότητα.”

Το Bugatti Tourbillon βρίσκεται τώρα στη φάση δοκιμών, με τις παραδόσεις στους πελάτες να αναμένονται το 2026. Θα παραχθούν συνολικά 250 μονάδες, με αρχική τιμή 3,8 εκατομμύρια ευρώ. Η χειροποίητη συναρμολόγηση θα πραγματοποιηθεί στο Atelier της Bugatti στο Molsheim, μετά τα τελευταία μοντέλα με κινητήρα W16, το Bolide και το W16 Mistral.

Παρόλο που βλέπουμε το αυτοκίνητο σήμερα, αυτή η εποχή δεν θα ξεκινήσει μέχρι το 2026, όταν θα παραδοθούν τα πρώτα από τα 250 αυτοκίνητα παραγωγής. Αυτή τη στιγμή, το Tourbillon βρίσκεται στη φάση δοκιμών, οπότε αρχίστε να αποταμιεύετε. Θα χρειαστείτε κάθε λεπτό, καθώς η αρχική τιμή του Tourbillon είναι 3,6 εκατομμύρια ευρώ (περίπου 3,9 εκατομμύρια δολάρια με τις τρέχουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες).