Vivre le mouvement dans la rue

Lancia : dévoile l'Ypsilon HF de 240 ch et annonce son retour en rallye

Το κορυφαίο μοντέλο στην γκάμα του Ypslilon... και η αγωνιστική του παραλλαγή

Η Lancia παρουσίασε τις πρώτες εικόνες του Ypsilon HF, ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου που ανοίγει μια νέα εποχή για τα αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων της μάρκας. Μετά από αυτήν, μάλιστα, όλα τα νέα μοντέλα θα έχουν μια σπορ έκδοση HF. Αυτό επισημοποιήθηκε από την ίδια τη Lancia, επιβεβαιώνοντας τις φήμες των τελευταίων μηνών.

240 ίπποι, όλοι στον εμπρόσθιο άξονα

Εκτός από τις εικόνες, η εταιρεία δεν αποκάλυψε καμία εντελώς νέα λεπτομέρεια: το ντεμπούτο στην αγορά έχει οριστεί για τον Ιούνιο του 2025, μόνο σε ηλεκτρική έκδοση με κίνηση στους εμπρός τροχούς. Η πλατφόρμα θα είναι η Perfo-eCMP που έχουμε ήδη δει στο αδελφό Abarth 600e, με 240 ίππους και 0-100 km/h σε 5,8 δευτερόλεπτα. Το χαμηλωμένο στήσιμο θα είναι ειδικό και θα συνδυάζεται με διευρυμένες γραμμές και ένα αμάξωμα – 4 εκατοστά φαρδύτερο – με μυώδεις φόρμες εμπνευσμένες από μοντέλα του παρελθόντος. Δεν θα είναι, ωστόσο, αυτό που θα επαναφέρει τη Lancia στον κόσμο των αγώνων ράλι: για τους αγώνες, μάλιστα, η εταιρεία έχει αναπτύξει μια βενζινοκίνητη έκδοση με πάνω από 200 ίππους και χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, το Ypsilon Rally 4 HF.

Ο μικρός ελέφαντας επέστρεψε

Το Ypsilon θα έχει ως αποστολή να αναβιώσει το ιστορικό λογότυπο HF, το οποίο δημιουργήθηκε ως φόρος τιμής στους πιο παθιασμένους πελάτες της μάρκας (σημαίνει High-Fidelity και αρχικά ήταν ένα κλαμπ που προοριζόταν για όσους είχαν αγοράσει τουλάχιστον έξι αυτοκίνητα του κατασκευαστή) και στη συνέχεια έγινε σύμβολο των ράλι. Το 1963, με την ίδρυση της HF Squadra Corse Lancia από τον Cesare Fiorio, ξεκίνησε η ιστορία του σπορ τμήματος. Με την “αναγέννηση” της Lancia, αυτή ξαναζωντάνεψε φέρνοντας τον ιστορικό μικρό ελέφαντα πίσω στα αυτοκίνητα του Τορίνο, ένα σύμβολο που επιλέχθηκε τη δεκαετία του 1960, επειδή ο ελέφαντας, όταν τρέχει, γίνεται ασταμάτητος.

Επιστροφή στα ράλι

Η Lancia επιστρέφει στον κόσμο των ράλι, είναι επίσημο. Το επιβεβαίωσε ο Carlos Tavares, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Stellantis. Η μάρκα με έδρα το Τορίνο παρουσίασε ένα νέο αγωνιστικό μοντέλο για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και αποκάλυψε το πρώτο αγωνιστικό αυτοκίνητο νέας γενιάς της Lancia, το Ypsilon Rally 4 HF. Όπως γίνεται αντιληπτό από το όνομα, το μικρό πεντάθυρο θα λάβει μέρος στο πρωτάθλημα Rally 4, ένα είδος πύλης εισόδου στον κόσμο των ράλι, στο οποίο οι νεότεροι οδηγοί αρχίζουν να «κάνουν τα πρώτα τους βήματα» πριν ανέβουν τη σκάλα και γίνουν επαγγελματίες.

Όχι στην ηλεκτροκίνηση, εδώ μόνο βενζίνη

Παρά το γεγονός ότι το αδελφάκι του των 240 ίππων είναι μόνο ηλεκτρικό, το αυτοκίνητο ράλι Ypsilon HF δεν κινείται με ηλεκτρισμό, αλλά με την παλιά καλή βενζίνη. Στο καπό του θα βρίσκεται ένας ειδικά εξελιγμένος τρικύλινδρος κινητήρας 1.2 με υπερτροφοδότηση, με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και μέγιστη απόδοση 212 ίππων. Η κίνηση θα είναι μόνο στους εμπρός τροχούς, με μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων θα είναι χειροκίνητο πέντε σχέσεων. Η εταιρεία δεν έχει ακόμη επισημοποιήσει την ημερομηνία του ντεμπούτου της μικρής βόμβας των ράλι, αλλά η σεζόν του 2025 θα μπορούσε να είναι η ιδανική για να επιστρέψει στον κόσμο των αγώνων.

Καμία αγωνιστική ομάδα

Ένα ερώτημα αφορά επίσης τον τρόπο με τον οποίο θα γίνει η επιστροφή στους αγώνες ράλι. Θα έχει η Lancia τη δική της αγωνιστική ομάδα ή θα βασίζεται σε τρίτους; Η απάντηση ήρθε από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Stellantis, Carlos Tavares, κατά τη διάρκεια συζήτησης με εκπροσώπους του ιταλικού Τύπου: «Θα υπάρξουν ιδιωτικές ομάδες, ειδικά ως σημείο εκκίνησης. Άλλωστε, αυτός ακριβώς είναι ο λόγος για τον οποίο επιλέχθηκε το Rally 4. Ο Tavares, ο οποίος έπλεξε το εγκώμιο της ηλεκτρικής έκδοσης των 240 ίππων, απέκλεισε το ενδεχόμενο να αγωνιστεί το Ypsilon (Δεν νομίζω ότι έχω χρόνο: έχω ήδη πολλές άλλες αγωνιστικές δραστηριότητες). Ο μάνατζερ ρωτήθηκε επίσης πόσο το πάθος του για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό έχει επηρεάσει την επιστροφή της Lancia στους αγώνες ράλι: «Το καλό είναι ότι προφανώς είμαι πολύ παθιασμένος με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Το κακό είναι ότι πρέπει να βεβαιωθώ ότι έχει εμπορικό νόημα. Στην πραγματικότητα, στη Stellantis έχουμε ένα τμήμα μηχανοκίνητου αθλητισμού που ασχολείται με το να κάνει τα αυτοκίνητα αρκετά ανταγωνιστικά και, ταυτόχρονα, να θέτει ένα επίπεδο τιμών που οι πελάτες μπορούν να αντέξουν οικονομικά. Αυτή τη στιγμή, στο Rally 4 στην Ευρώπη, τουλάχιστον στις μεγαλύτερες χώρες, πάνω από το 50% των συμμετεχόντων έχουν τα δικά μας αυτοκίνητα. Γιατί; Επειδή είναι πολύ αξιόπιστα, είναι πολύ ανταγωνιστικά και είναι λογικά προσιτά. Έτσι, έχουμε ένα συγκεκριμένο πάθος και εστίαση στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Έτσι, έχουμε ένα ιδιαίτερο πάθος και εστίαση στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Το τελευταίο καλό πράγμα είναι ότι πρέπει να διασφαλίσουμε ότι, στο τέλος, το τμήμα είναι αυτάρκες και είναι.

Τα βασικά

Και χάρη σε αυτό το τμήμα η Lancia θα μπορέσει να επιστρέψει στα ράλι, γιατί θα αξιοποιήσει τη δουλειά που έγινε στο παρελθόν με το Peugeot 208 και το Opel Corsa. «Το Ypsilon θα εκμεταλλευτεί όλα τα καλά πράγματα που έχουν ήδη γίνει για το 208, τα οποία συντομεύουν τον χρόνο και κάνουν τα πάντα πολύ πιο προσιτά. Όλα τα κοινά εξαρτήματα που έχουν ήδη επικυρωθεί θα ωφελήσουν άμεσα την αποδοτικότητα και την ανταγωνιστικότητα των νεοφερμένων, στην προκειμένη περίπτωση της Lancia. Έτσι, προχωράμε πιο γρήγορα, επειδή έχουμε ήδη κάνει μέρος της εξέλιξης», εξήγησε ο Tavares.

galerie de photos