Vivre le mouvement dans la rue
toyota

Toyota : contre-attaque électrique en Europe avec un nouveau B-SUV

Το ηλεκτρικό αστικό SUV για την Ευρώπη είναι σχεδόν έτοιμο

Εν μέρει ως τακτική, εν μέρει ως φιλοσοφία, η Toyota δεν έχει ακόμη εντρυφήσει στα ηλεκτρικά. Όπως γνωρίζουμε, ωστόσο, αυτό θα είναι θέμα χρόνου, καθώς η γκάμα είναι ήδη καλά σχεδιασμένη και ο ιαπωνικός κολοσσός περιμένει μόνο την κατάλληλη στιγμή για να βγει στην αγορά με κάθε επιμέρους μοντέλο. Από αυτή την άποψη, το 2024 θα είναι μια κρίσιμη χρονιά, αυτή του B- SUV. Πιο γνωστό ως Toyota Urban SUV, μετά την αποκάλυψη του concept στο Kenshiki Forum το 2023.

Αστικές διαστάσεις

Πάρτε το όνομα με το πλεονέκτημα της παρακαταθήκης, διότι πιθανότατα θα αλλάξει. Αν μείνουμε στον αλφαριθμητικό κωδικό της εταιρείας, δεν θα ήταν παράλογο να φανταστούμε ένα bZ2X στην πλάκα παρουσίασης, κατά το πρότυπο του πρώτου -και μέχρι στιγμής μοναδικού- ηλεκτρικού Toyota για την Ευρώπη, του bZ4X. Όλα αυτά με σεβασμό στις διαφορές διαστάσεων, οι οποίες αντικατοπτρίζονται στον αριθμό που πρέπει να τεθεί πριν από το “Χ” και, αν επιβεβαιωθούν, θα υποδηλώνουν επίσης την άφιξη κάτι ενδιάμεσου μεταξύ του 4,69 του bZ4X και των μετρήσεων αυτής της υψηλής κατηγορίας B. Με άλλα λόγια, διαστάσεις κοντά στα 4,3 μέτρα σε μήκος επί 1,82 σε πλάτος και 1,62 σε ύψος που δηλώνει το πρωτότυπο, μια περίμετρος εντός της οποίας θα αναπτυχθεί ένα γωνιακό και λεπτό αμάξωμα με σχεδόν σπορ χαρακτηριστικά. Σε ένδειξη σεβασμού προς τη στυλιστική κατεύθυνση που έχει αναλάβει η Toyota εδώ και αρκετό καιρό, η οποία έχει ήδη εκφραστεί από μοντέλα όπως το νέο Prius ή το C-HR II, καθώς και από το ίδιο το bZ4X και, πιο πρόσφατα, από το Urban Suv concept.

Σε συνεργασία με τη Suzuki

Η Toyota επιβεβαίωσε ότι η έκδοση παραγωγής αυτού του συμπαγούς sport utility θα κάνει το ντεμπούτο της τους επόμενους μήνες, με δυνατότητα παραγγελίας ήδη από το 2024. Το Urban Suv (ή bZ2X, αν προτιμάτε) θα προσφέρεται με δύο διαφορετικά μεγέθη μπαταριών, εκ των οποίων η μία θα πρέπει να έχει χωρητικότητα περίπου 60 kWh. Θα διατίθεται σε εκδόσεις με κίνηση στους δύο και στους τέσσερις τροχούς, προσφέροντας τόσο ένα επίπεδο αυτονομίας βαθμονομημένο καθαρά για τις αστικές ανάγκες, όσο και μεγαλύτερη εμβέλεια. Σύμφωνα με φήμες, που δεν έχουν ακόμη επιβεβαιωθεί, η Suzuki συμμετέχει επίσης στο έργο. Για την ακρίβεια, ο κατασκευαστής από το Hamamatsu θα λανσάρει ένα παρόμοιο αυτοκίνητο που θα προέρχεται από το concept eVX, εκμεταλλευόμενος μια κοινή πλατφόρμα που παρέχει η Toyota. Το πιο σημαντικό είναι ότι η Suzuki θα μπορούσε να αναλάβει την παραγωγή και των δύο μοντέλων. Αναθέτοντάς τα – άκουσον, άκουσον – στη Maruti στην Ινδία.