Η εναλλακτική των τετράθυρων coupé ως πιο σπορτίφ και νεανική πρόταση, σε σχέση με τα Sedan, βρίσκει πρόσφορο έδαφος και στην μικρομεσαία κατηγορία για την Mercedes - Benz, με την CLA, έχοντας ως βάση την A Class. Στο Topspeed.gr είχαμε την ευκαιρία να συμβιώσουμε για μία εβδομάδα με την ενδιαφέρουσα CLA 200, ας την γνωρίσουμε!
Στις διαταγές της εποχής
Η αυτοκινητιστική μόδα θέλει τα δίθυρα και τρίθυρα μοντέλα να μειώνονται αισθητά και να έχουν παρουσία μόνο σε ειδικές κατηγορίες. Ωστόσο, δεν δημιουργείται κενό, δεδομένου πως νέες κατηγορίες δημιουργούνται προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες και τις επιθυμίες. Μία από αυτές είναι τα τετράθυρα Coupé με την Mercedes-Benz να βρίσκεται μεταξύ των στυλοβατών του νέου τύπου αμαξώματος.
Ειδικότερα η CLA διανύει ήδη την δεύτερη γενιά της η οποία παρουσιάστηκε το 2019 και την δοκιμάζουμε παρακάτω στην έκδοση CLA 200. Η πρώτη της γενιά παρουσιάστηκε το 2013 και αποτέλεσε μία έκπληξη στο νεανικό κοινό, χτίζοντας τις βάσεις για το σημερινό μοντέλο!
Επίκεντρο η σιλουέτα
Η γερμανική εταιρεία εστιάζει στον τομέα της σχεδίασης, αναδεικνύοντας την προσεγμένη σιλουέτα και τις γραμμές του κομψού αμαξώματος, με στόχο να εντυπωσιάζει στο πέρασμα της!
Ειδικότερα το μπροστινό μέρος χαρακτηρίζεται από το χαμηλό ρύγχος, το κυρτό καπό με τα δύο χαρακτηριστικά κάθετα νεύρα των Mercedes. Την πρόσοψη κοσμεί η μοντέρνα σπορτίφ μάσκα με μοτίβο το τριάκτινο αστέρι σε όλη την επιφάνεια της, η οποία πλαισιώνεται από τους μοντέρνους και όμορφους Matrix Led προβολείς τον μυώδη σπορ προφυλακτήρα!
Το προφίλ αποτυπώνει ολόκληρο το στυλ του αυτοκινήτου, προσδιορίζοντας εμφανώς τον τύπο του αμαξώματος. Απλές, λιτές και καμπύλες γραμμές σε συνδυασμό με τις μυώδεις επιφάνειες, συνθέτουν ένα όμορφο σχήμα, ακροβατώντας μεταξύ μοντέρνου και κλασικού. Η έντονη κλήση του πίσω παραθύρου, που δένει αρμονικά με τον τρίτο όγκο και το χαμηλό αμαξωμα, του προσδίδουν τον απαραίτητο σπορτίφ τόνο, ενισχύοντας τον δυναμισμό του!
Το πίσω μέρος ακολουθεί επίσης την ίδια γραμμή, με το κυρτό πορτμπαγκάζ να καταλήγει στον μυώδη προφυλακτήρα με τις επινικέλωνες τραπεζοειδείς απολήξεις της εξάτμισης δεξιά και αριστερά, οι οποίες χωρίζονται από έναν αεροδυναμικό διαχύτη. Τα οριζόντια φωτιστικά σώματα με led γραφικά, ακολουθούν την σύγχρονη σχεδιαστική γλώσσα των πιο σπορ αμαξωμάτων της Mercedes.
Οι παραπάνω λεπτομέρειες την διαφοροποιούν σημαντικά από το Sedan αμάξωμα της A Class, δίνοντας της τα εχέγγυα να ακολουθήσει την δίκη της πορεία, ως ανεξάρτητο και άκρως ενδιαφέρουσα σπορ πρόταση, η οποία έχει χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας, μόλις 0,24 Cd.
Υψηλά στάνταρ
Η καμπίνα είναι εναρμονισμένη με την σύγχρονη οπτική της Mercedes-Benz, με υψηλής αισθητικής διάκοσμο και φινίρισμα, δημιουργώντας ένα φιλόξενο και χαλαρό περιβάλλον.
Η συναρμογή βρίσκεται στο ύψιστο επίπεδο, ενώ η επιλογή των υλικών έγινε από το πάνω ράφι, δίνοντας έμφαση στην άνεση και την πολυτέλεια.
Το ταμπλό θυμίζει πολύ εκείνο της A Class, καθώς μοιράζεται αρχιτεκτονική και στοιχεία σχεδιασμού. Πλήρως ψηφιοποιημένο με την τελευταία έκδοση του συστήματος πολυμέσων MBUX με trackpad στη βάση της κονσόλας που αποτελείται από δύο διαδοχικές οθόνες, για τις λειτουργίες του infotainment του πίνακα οργάνων. Οι στρογγυλοί αεραγωγοί δίνουν μια σπορ αίσθηση και την απαιτούμενη νότα δυναμισμού.
Τα ημιμπάκετ καθίσματα παρέχουν υποδειγματική στήριξη του σώματος των επιβατών και υψηλό επίπεδο άνεσης για πέντε επιβάτες χάρη στο μακρύ μεταξόνιο.
Εργονομικά, ο οδηγός έχει όλους τους διακόπτες γύρω του, σε σημεία που μπορεί να τους βρει χωρίς να αποσπάσει την προσοχή του από τον δρόμο. Αν και δεν πρόκειται για αυτοκίνητο που εστιάζει στην πρακτικότητα, οι σχεδιαστές έχουν κάνει καλή διαχείριση του χώρου, με έξυπνες θήκες σε ολόκληρη την καμπίνα.
Ο χώρος αποσκευών είναι ικανοποιητικός για τα δεδομένα της κατηγορίας αγγίζοντας τα 460 λίτρα. Ωστόσο, παρά τον τρίτο όγκο, τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται, συμβάλλοντας στην πρακτικότητα, ιδιαίτερα για την μεταφορά μεγάλων αντικειμένων.
Αναμφίβολα, ένα από τα δυνατά του σημεία είναι ο νυχτερινός ambient φωτισμός, που δημιουργεί χαλαρωτική ατμόσφαιρα στην καμπίνα κατά τη νυχτερινή οδήγηση.
Όλα τα παραπάνω στοιχεία συντελούν και διαμορφώνουν τα υψηλά στάνταρ του εσωτερικού, όπως αρμόζουν σε ένα μοντέλο της γκάμας της Mercedes – Benz.
Easy Driven
Κάτω από το καπό, φιλοξενείται ο τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας των 1,3 λίτρων απόδοσης 163 ίππων και 250 Nm ροπής, ο οποίος στέλνει την κίνηση στον μπροστινό άξονα. Παρόλο, που δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο, είναι ικανοποιητικός για ήρεμη και ποιοτική οδήγηση!
Επαναπροσδιορίζοντας την απόλαυση
Η κομψή σιλουέτα, το δυναμικό παρουσιαστικό αλλά και το τριάκτινο αστέρι στην μάσκα, δημιουργούν μεγάλες προσδοκίες για την απόδοση του σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης! Από τη θεωρία στην πράξη και η CLA αποκαλύπτεται ολοκληρωτικά!
En ville θα εκπλήξει ευχάριστα, καθώς παρά το μήκος των 4.688 mm, το αυτοκίνητο είναι αρκετά ευέλικτο και ευκολοδήγητο. Σε αυτό το χαρακτηριστικό παίζουν καθοριστικό ρόλο οι καθαρές γωνιές του παρμπρίζ.
Dans le réseau de montagne et le réseau rural θα βρεθεί στο φυσικό του περιβάλλον, ξεδιπλώνοντας όλα τα ταλέντα του. Η υψηλή ροπή των 250Nm είναι σύμμαχος στο ορεινό δίκτυο και σε συνδυασμό με το ακριβέστατο τιμόνι, αυξάνει το αίσθημα ασφαλείας. Το κράτημα είναι κορυφαίο, το αυτοκίνητο κολλάει στο έδαφος, χάρη στην ισορροπημένη ανάρτηση, η οποία μεταξύ άνεσης και δυναμισμού. Η αίσθηση ωστόσο για την διακοσάρα CLA δεν είναι σπορ, αλλά εστιάζει στην απολαυστική και ποιοτική οδήγηση, σαν ένα αυτοκίνητο μεγάλου τουρισμού.
Sur l'autoroute η αίσθηση είναι αρχοντική, η ποιότητα κύλισης βρίσκεται στα κορυφαία επίπεδα της κατηγορίας, ενώ η ηχομόνωση είναι αντίστοιχη του ονόματος της Mercedes-Benz. Όλα αυτά συντελούν για ένα απολαυστικό και άνετο ταξίδι για όλους τους επιβάτες!
Général διαθέτει τέσσερα προγράμματα οδήγησης. Το Comfort που εστιάζει στην άνεση και ταιριάζει περισσότερο στο στυλ του αυτοκινήτου, το Sport, που αλλάζει την χαρτογράφηση του κινητήρα, με την ανάρτηση να σκληραίνει και το τιμόνι να γίνεται πιο βαρύ, ενώ ο ήχος του κινητήρα γίνεται πιο έντονος, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για πιο συναρπαστική αίσθηση της οδήγησης. Το ECO, το οποίο χρησιμεύει για οικονομία στον αστικό ιστό. Δεν ταιριάζει στο στυλ του αυτοκινήτου, καθώς η επιλογή του συνοδεύεται από αναιμικές επιδόσεις. Το τέταρτο προφίλ είναι το «individual», το προσωποποιημένο, καθώς ο οδηγός έχει την ευκαιρία να προσαρμόσει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στις δικές του απαιτήσεις και διαθέσεις. Η μέση συνδυασμένη κατανάλωση της δοκιμής άγγιξε τα 9,5 λίτρα / 100 χιλιόμετρα.
Νεανικός αέρας
Η νέα Mercedes – Benz έρχεται με νεανικό αέρα με σαφή εμπορικό στόχο, το νεανικό κοινό, είτε πρόκειται για εργένηδες, είτε για νέους ηλικιακά οικογενειάρχες. Για όσους θεωρούν τα σεντάν παρωχημένα, για αυτό επιθυμούν τον δυναμισμό του coupé αμαξώματος σε συνδυασμό με την πρακτικότητα των τεσσάρων θυρών! Αλλά κυρίους για όσους θέλουν ένα κομψό αυτοκίνητο για καθημερινή χρήση!
Δεν ξεφεύγει…
Στους τιμοκαταλόγους της Mercedes-Benz οι ενδιαφερόμενοι θα βρουν την CLA 200 από 35.499,00€. Ένα ποσό που δεν ξεφεύγει από τα λογικά πλαίσια, προσφέροντας ποιότητα και κομψότητα στην σωστή τιμή. Παράλληλα διατίθεται ήδη από την ελληνική αντιπροσωπεία και η ανανεωμένη CLA 200 με ήπια υβριδική υποβοήθηση 48 Volt και τιμή από 50.749,99 €.
Caractéristiques techniques
AMAXOMA |
|
Presse |
Coupé |
Sièges |
5 |
Portes |
4 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Consommation moyenne combinée (WLTP) |
5.8-6.6 l/100 km |
Émissions de CO2 (WLTP) |
132-150 g/km |
Type de carburant |
Essence |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
8.2 δευτ |
Vitesse maximale |
229 km/h |
Spécifications des gaz d'échappement |
Euro 6d-ISC-FCM |
Rapport poids/puissance |
8.3 κιλά/Hp, 119.9 Hp/τόνος |
Rapport poids/couple |
5.4 κιλά/Nm, 183.8 Nm/τόνος |
MOTEUR |
|
Puissance |
163 Hp @ 5500 σ.α.λ. |
Puissance par litre de cylindrée |
122.4 Hp/l |
Couple |
250 Nm @ 1620-4000 σ.α.λ. |
Disposition du moteur |
Vers l'avant, transversalement |
Modèle/code du moteur |
M 282.914 |
Carcasse du moteur |
1332 cm3 |
Nombre de cylindres |
4 |
Configuration du moteur |
En série |
Diamètre du cylindre |
72.2 mm |
Voie d'administration du vaccin |
81.4 mm |
Degré de compression |
10.6 |
Nombre de soupapes par cylindre |
4 |
Système d'injection de carburant |
Pulvérisation directe |
Aspiration du moteur |
Turbocompresseur, Intercooler |
Mécanisme de distribution du gaz |
DACT |
Capacité d'huile moteur |
5.1 l |
TAILLE ET POIDS |
|
Poids |
1360 κιλά |
4299.01 lbs. |
|
Charge utile maximale |
590 κιλά |
Volume minimal d'espace pour les bagages |
460 l |
Capacité du réservoir de carburant |
43 l |
Charge maximale |
100 κιλά |
Capacité de remorquage autorisée avec freins (12%) |
1600 κιλά |
Charge maximale sur le support |
80 κιλά |
DIMENSIONS |
|
Longueur |
4688 mm |
Largeur |
1830 mm |
Hauteur |
1444 mm |
Empattement |
2729 mm |
Trace d'acheminement |
1612 mm |
Trace dorsale |
1602 mm |
Hélice avant |
927 mm |
Etai dorsal |
1032 mm |
Distance par rapport au sol |
104 mm |
Coefficient de traînée (Cd) |
0.24 |
Diamètre de rotation minimal (diamètre de rotation) |
11.1 m |
ARCHITECTURE |
|
Mouvement |
Στους μπροστινούς τροχούς |
Nombre de rapports et type de boîte de vitesses |
7 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων G-DCT |
Suspension avant |
Ανεξάρτητη τύπου McPherson , Εγκάρσιος σταθεροποιητής |
Suspension arrière |
Ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, Εγκάρσιος σταθεροποιητής |
Freins avant |
Plateaux ventilés |
Freins arrière |
Δίσκοι |
Systèmes auxiliaires |
ABS (système de freinage antiblocage) |
Type d'adresse |
Gestion chukrania (avec dents) |
Système de direction |
Volant électrique |
Roues |
205/60 R16 ή 205/55 R17 ή 225/45 R18 |
Είναι τόσο όμορφη αυτή η Benz που δε με νοιάζει τίποτε άλλο! Την έχω βάλει στο μάτι, θα είναι το επόμενό μου αυτοκίνητο
0