Τον Σεπτέμβριο του 1963, πριν από έξι δεκαετίες, ο Carlo Abarth παρουσίασε το Fiat-Abarth 595 στο παγκόσμιο κοινό. Αυτό το όχημα, που προερχόταν από το όλο και πιο δημοφιλές Fiat 500 D από το 1961, ονομάστηκε Fiat-Abarth 595 λόγω του αυξημένου κυβισμού του, που επιτεύχθηκε με την τροποποίηση των κυλίνδρων και των εμβόλων του με τη χρήση καινοτόμων υλικών.
Εξωτερικά, το Fiat-Abarth 595 ξεχώριζε από το Fiat 500 D με την εντυπωσιακή διάτρητη μπροστινή μάσκα τύπου 850TC, το λαμπερό σήμα “Fiat Abarth 595” στο πίσω μέρος και το καπό, καθώς και την εμφανή ετικέτα “World Champion” στη δεξιά πλευρά του, μια αναφορά στις πολυάριθμες διακρίσεις των δημιουργιών της Officine di Corso Marche. Η αγωνιστική ουσία του αυτοκινήτου τονίστηκε περαιτέρω από την εξέχουσα αλουμινένια λεκάνη λαδιού που είναι ορατή κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα και, κυρίως, από την σπορ εξάτμιση διπλής εξόδου “Record Monza”. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ένα συμπαγές αλλά ιδιαίτερα επιβλητικό και ακουστικά ξεχωριστό όχημα, το οποίο διαθέτει 30% περισσότερη ισχύ από τον προκάτοχό του, αποδίδοντας 27hp στις 5.000 rpm και τελική ταχύτητα 120 km/h.
Στην ουσία, η Abarth μετέτρεψε το καλοδεχούμενο αυτοκίνητο πόλης, το 500D, σε ένα όχημα υψηλών επιδόσεων. Η ίδια προσέγγιση χρησιμοποιήθηκε πρόσφατα από την Abarth για την ανάπτυξη του New Abarth 500e, προερχόμενο από το κορυφαίο σε πωλήσεις Fiat New 500 electric, το πιο δημοφιλές ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης στην Ευρώπη.
Ένα μήνα μετά τα αποκαλυπτήριά της, στις 31 Οκτωβρίου 1963, η 595 παρουσιάστηκε στο ευρύ κοινό στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Τορίνο. Η Abarth, μια έξυπνη επιχείρηση και γνώστης της αυτοκίνησης, επέλεξε μια μοναδική προσέγγιση προσφέροντας στους παρευρισκόμενους στην έκθεση του Τορίνο ένα κουπόνι δοκιμής του νέου μοντέλου. Η στρατηγική αυτή είχε τόσο καλή αποδοχή που ο Carlo Abarth ανακοίνωσε την επικείμενη παραγωγή των αρχικών 1.000 μονάδων Fiat-Abarth 595 που προορίζονταν για αγωνιστική πιστοποίηση.
Τον Μάρτιο του 1964, ως εξέλιξη του 595, ο Carlo Abarth παρουσίασε το Fiat-Abarth 695 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, ενσαρκώνοντας τη φιλοσοφία της τεχνικής βελτίωσης που σύντομα έγινε ακρογωνιαίος λίθος της κληρονομιάς της Abarth. Στη συνέχεια, τα κιτ μετατροπής επέτρεψαν την ενσωμάτωση των πρωταρχικών βελτιώσεων της Abarth στα κύρια οχήματα της Fiat, φέρνοντάς τους επανάσταση τόσο μηχανικά όσο και οπτικά.
Οι βασικές αρχές των επιδόσεων και της κομψότητας που υπερασπίστηκαν αυτά τα πρωτοποριακά μοντέλα είναι πλέον βαθιά ενσωματωμένες στο DNA της σειράς Abarth. Αυτό περιλαμβάνει το Νέο Abarth 500e, το Abarth 595 των 165 ίππων και το ακόμη πιο ισχυρό Abarth 695 των 180 ίππων. Και τα δύο μοντέλα προσφέρουν συναρπαστικές επιδόσεις, έναν ηχηρό ήχο εξάτμισης και έναν ζωντανό αλλά και διεκδικητικό σχεδιασμό.
Επί του παρόντος, η συνεχιζόμενη επιτυχία αυτών των μοντέλων πιστοποιεί τη διαρκή συνάφεια των αξιών που ο Carlo Abarth ενστάλαξε στους σχεδιασμούς του, οι οποίες έχουν βαθιά απήχηση στους λάτρεις της μάρκας Scorpion ακόμη και μετά από έξι δεκαετίες.