Vivre le mouvement dans la rue
BMW

Mercedes, BMW et Porsche sont les grands perdants du différend tarifaire entre l'UE et la Chine

Η Κίνα είναι μια ακόρεστη αγορά για τα πιο ακριβά μοντέλα των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών.

Η έρευνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με τις επιδοτήσεις του Πεκίνου για τα ηλεκτρικά οχήματα αποσκοπεί στην προστασία των αυτοκινητοβιομηχανιών της από μια πλημμύρα φθηνών κινεζικών αυτοκινήτων. Αλλά αν οδηγήσει σε τιμολογιακούς δασμούς, οι μεγαλύτεροι χρηματοδότες του ομίλου Mercedes-Benz και της BMW θα είναι περισσότερο εκτεθειμένοι.

Για τους κατασκευαστές υψηλής ποιότητας της Γερμανίας, συμπεριλαμβανομένης της Porsche, η Κίνα έχει αποδειχθεί μια ακόρεστη αγορά για τα πιο ακριβά μοντέλα τους, όπως η Mercedes S-Class, η BMW 7-Series και η Porsche Cayenne SUV. Αυτά τα οχήματα, ωστόσο, εισάγονται κυρίως, γεγονός που τα βάζει στη γραμμή του πυρός αν το Πεκίνο προβεί σε αντίποινα για τυχόν μέτρα της ΕΕ.

Μεγαλύτερος ο κίνδυνος για του Γερμανούς Premium Κατασκευαστές

«Όσοι ζουν σε βιτρίνες δεν πρέπει να πετούν πέτρες», ανέφεραν οι αναλυτές της Bernstein Daniel Roeska και Eunice Lee σε ερευνητικό σημείωμα. Οι τρεις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες πολυτελείας διατρέχουν τον μεγαλύτερο κίνδυνο να δεχθούν μεγάλο πλήγμα σε περίπτωση κλιμάκωσης της εμπορικής διαμάχης, ανέφεραν.

Η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος προορισμός για τα πιο ακριβά οχήματα της Γερμανίας. Πέρυσι, η χώρα αντιπροσώπευε περισσότερο από το ένα τρίτο των παγκόσμιων πωλήσεων της σειράς 7 της BMW και της S-Class της Mercedes. Η υπερπολυτελής Maybach που κατασκευάζει η Mercedes, αξίας 1,47 εκατομμυρίων γιουάν (201.000 δολάρια), αποστέλλεται περισσότερες από 1.000 φορές τον μήνα από τις κινεζικές εκθέσεις.

Για τη θυγατρική του ομίλου Volkswagen, την Audi, η Κίνα αποτελούσε περισσότερο από το ένα τρίτο των παγκόσμιων πωλήσεων. Πέρυσι, η αυτοκινητοβιομηχανία εξήγαγε στην Κίνα περισσότερα από 10.000 πολυτελή σεντάν A8, τα οποία κατασκευάζονται αποκλειστικά στο Neckersulm της Γερμανίας.

Οι Roeska και Lee εκτιμούν ότι οι κινεζικές ροές εσόδων αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 25% του υποκείμενου καθαρού εισοδήματος των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών.

Για ορισμένα μοντέλα μεγαλύτερου όγκου, όπως τα μικρότερα και μεσαίου μεγέθους σεντάν, η BMW και η Mercedes έχουν τοπικές κατασκευαστικές συνεργασίες που τους επιτρέπουν να πωλούν αυτά τα αυτοκίνητα χωρίς τον ισχύοντα εισαγωγικό δασμό 15%. Αλλά τα μοντέλα υψηλής ποιότητας παράγονται γενικά στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική.

Η Mercedes πούλησε περισσότερα από 750.000 αυτοκίνητα στην Κίνα πέρυσι, εκ των οποίων λίγο πάνω από το 20 % ήταν εισαγόμενα. Η BMW διακίνησε περίπου το ένα τρίτο των κινεζικών παραδόσεων, ενώ η Porsche δεν κατασκευάζει καθόλου αυτοκίνητα στην Κίνα.

Η έκθεση αυξήθηκε μόνο τα τελευταία χρόνια, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες, αντιμέτωπες με εμπλοκές στην αλυσίδα εφοδιασμού, εστίασαν τους πόρους τους στην κατασκευή και πώληση των οχημάτων με το υψηλότερο περιθώριο κέρδους. Υπό τον διευθύνοντα σύμβουλο Ola Kallenius, η Mercedes ακολουθεί μια στρατηγική “πρώτα η πολυτέλεια”, η οποία εν μέρει διαμορφώθηκε με βάση το προφίλ πωλήσεων της εταιρείας στην Κίνα.

Ο επικεφαλής διαπραγματευτής της ΕΕ για το εμπόριο Βάλντις Ντομπρόβσκις επιβεβαίωσε την ” αποφασιστικότερη ” στάση της ΕΕ στο εμπόριο με την Κίνα σε ομιλία του στο Πεκίνο τη Δευτέρα.

Εάν η Κίνα αποφασίσει να απαντήσει με εισαγωγικούς δασμούς, το “Made in Germany” – που θεωρείται εδώ και καιρό σήμα εκλέπτυνσης – θα μπορούσε να αποδειχθεί μειονέκτημα.