Η Audì επιχειρεί να γίνει πιο αρεστή στο νεανικό κοινό, ακολουθώντας τις επιταγές της εποχής. Για τον λόγο αυτό παρουσίασε την Coupé έκδοση του δημοφιλούς SUV, Q3 Sportsback. Η εβδομαδιαία συνύπαρξη μαζί του, το βάζει στο μικροσκόπιο μας, και σας μεταφέρουμε τις καλύτερες εντυπώσεις μας!
Γνωριμία
Πρόκειται για τον εκπρόσωπο της Audì στην κατηγορία των μικρομεσαίων – Premium SUV. Η Audì επηρεασμένη από την ανοδική τάση των SUV, παρουσίασε το 2011 την πρώτη γενιά του Q3, πλαισιώνοντας το δημοφιλές A3. Έμεινε στην παραγωγή έως το 2018, χρονιά κατά την οποία αντικαταστάθηκε από την τρέχουσα γενιά, η οποία βασίζεται στο προηγμένο πλαίσιο MQB A2 του Volkswagen Group. Το 2019 παρουσιάζει την έκδοση Sporbacks της δοκιμής μας, προκειμένου να εισέλθει στην νέα κατηγορία των μικρομεσαίων Premium Coupé – SUV, έχοντας πλήρη γκάμα, ώστε να αποσπάσει το μεγαλύτερο δυνατό μερίδιο στην αγορά! Αξιοσημείωτη είναι η επίδοση του στα Test ασφαλείας του EuroNCAP, αποσπώντας τα 5 αστέρια, πετυχαίνοντας βαθμολογία 95% για τους ενηλίκους επιβάτες και 86% για τα παιδιά, 76% στην προστασία των πεζών και 85% στα βοηθήματα ασφαλείας!
Design externe
Η προσπάθεια των σχεδιαστών της Audì να δημιουργήσουν ένα χαρακτηριστικό αμάξωμα, που θα ιντριγκάρει στο πέρασμα του, διατηρώντας αναλλοίωτη τη σχεδιαστική γλώσσα του Ίνγκολσταντ, στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία.
Αρχίζοντας από το μπροστινό μέρος βλέπουμε πιο καθαρά χαρακτηριστικά σε σχέση με το «συμβατικό» Q3. Η μεγάλη τραπεζοειδής 3D μάσκα έχει πιο έντονες γραμμές και διαθέτει μεγαλύτερη κλίση, αυξάνοντας την σπορτίφ αίσθηση! Ο ογκώδης προφυλακτήρας σε συνδυασμό με τα πιο μυώδη φτερά και τα νεύρα στο καπό, σε σχέση με το απλό Q3, του χαρίζουν μια επιβλητική εικόνα, ενώ το εντυπωσιακό look, ολοκληρώνεται με τους μοντέρνους Matrix LED προβολείς!
Η κομψή σιλουέτα του αυτοκινήτου αποτυπώνεται στο προφίλ του! Καθαρές και λιτές γραμμές διατρέχουν τις πλαϊνές πλευρές και διαχέονται κατά μήκος του αμαξώματος. Η έντονα κεκλιμένη οροφή καταλήγει σε μια μεγάλη αεροτομή και κλείνει ομαλά προς το πίσω μέρος, χαρίζοντας ένα καμπυλωτό αποτέλεσμα! Ενώ η μεγάλη απόσταση από το έδαφος σε συνδυασμό με τις ζάντες των 19 ιντσών της έκδοσης S-Line της δοκιμής, το κάνει να δείχνει πιο επιβλητικό!
Το πίσω μέρος αποτυπώνει στο έπακρον τον σπορτίφ προσανατολισμό του μοντέλου! Τα μακρόστενα πίσω φωτιστικά σώματα με γραφικά LED, βρίσκονται τοποθετημένα οριζόντια και μένουν πιστά στην σχεδιαστική φιλοσοφία της Audì. Το οβάλ πίσω μέρος, εκτός από την αεροτομή οροφής, διαθέτει ακόμα μία πιο διακριτική χαμηλά στο κάτω μέρος του παραθύρου της πέμπτης πόρτας. Εντυπωσιακός είναι επίσης, ο αεροδυναμικός διαχύτης στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα, ενισχύοντας τον δυναμισμό του!
Το αποτέλεσμα είναι ένα σχεδιαστικό σύνολο που συνδυάζει την κομψότητα με τον δυναμισμό, γεμάτο λεπτομέρειες που σφραγίζουν τον ξεχωριστό χαρακτήρα του, ικανό να αναστατώνει τις αισθήσεις!
Interne
Οι σχεδιαστές της Audì επιμελήθηκαν με ακόμα μεγαλύτερη προσοχή την καμπίνα, επιλέγοντας κορυφαίας ποιότητας υλικά για το σύνολο της, όπως προστάζει η γερμανική premium παράδοση!
Η συναρμογή τους είναι υποδειγματική, το πολυτελές φινίρισμα δημιουργεί έναν φιλόξενο και άνετο χώρο. Η όψη του, δείχνει σοβαρή, αλλά ταυτόχρονα και μοντέρνα! Αρκετά όμορφο με στιλιστικές λεπτομέρειες, όπως οι επενδύσεις από αλουμίνιο και το διακριτικό φωτιζόμενο λογότυπο της Audì στην πλευρά του συνοδηγού! Ένα ακόμα στοιχείο, που δημιουργεί ευχάριστη αίσθηση είναι ο νυχτερινός ατμοσφαιρικός φωτισμός!
Η Audì έχει δώσει έναν οδηγοκεντρικό χαρακτήρα στο ταμπλό του Q3 Sportback, το οποίο μάλιστα έχει και εργονομικές προεκτάσεις! Ειδικότερα, το τελευταίας γενιάς σύστημα infotainment MMI λειτουργεί σε οθόνη 12,3 ιντσών, που έχει τοποθετηθεί στην κεντρική κονσόλα με ελαφριά κλίση προς τον οδηγό και είναι συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay. Επίσης, όλοι οι διακόπτες και οι λειτουργίες βρίσκονται σε ιδανικά σημεία, ώστε να μην αποσπούν την προσοχή του οδηγού από τον δρόμο! Πίσω από το τιμόνι εντυπωσιάζει ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων Audi Virtual Cockpit, σε έγχρωμη οθόνη 10,25 ιντσών, που προβάλλει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τον οδηγό!
Χάρη στην έξυπνη εργονομία η πρακτικότητα μπορεί να χαρακτηριστεί ικανοποιητική, διαθέτοντας πολλές θήκες για μικροαντικείμενα, συρόμενο και διαιρούμενο πίσω κάθισμα, κάνοντας μόνο μικρές παραχωρήσεις σε σχέση με το συμβατικό Q3!
Τα ημιμπάκετ δερμάτινα καθίσματα με το λογότυπο S-Line στο προσκέφαλο, παρέχουν εξαιρετικη άνεση και αίσθηση ποιότητας, ενώ η στήριξη του σώματος των επιβατών είναι κορυφαία όπως αρμόζει στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου!
Τέλος, ο χώρος των αποσκευών αγγίζει τα 530lt, ενώ με τα πίσω καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα φτάνει τα 1.400 λίτρα!
Κινητήριο σύνολο
Το Audì Q3 Sportback της δοκιμής μας, φοράει τον γνωστό υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα των 1.5 λίτρων άμεσου ψεκασμού , απόδοσης 150 ίππων στις 5.000 σ.α.λ και 250 Nm ροπής στις 1.500 σ.α.λ της οικογένειας TFSI, που ενσωματώνει σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων (CoD), μειώνοντας ρύπους και κατανάλωση και συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων S-Tronic διπλού συμπλέκτη και 7 σχέσεων!
Στον δρόμο
Ο έντονα δυναμικός προσανατολισμός και η παράδοση της Audì, προμηνύουν μια ενδιαφέρουσα οδηγική εμπειρία! Μια εξόρμηση έως το Ναύπλιο ήταν απαραίτητη για να γνωρίσουμε κάθε πτυχή της συμπεριφοράς του Q3 Sportback σε κάθε δυνατή συνθήκη!
En ville κινείται τυπικά. Άλλωστε δεν πρόκειται για ένα αστικό μοντέλο. Παρόλα αυτά η υψηλή θέση οδήγησης προσφέρει πολύ καλή ορατότητα μπροστά, ενώ χάρη στο αυτόματο κιβώτιο, η οδήγηση είναι πιο ξεκούραστη και άκρως διασκεδαστική! Οι ελιγμοί θα είναι περιορισμένοι, ενώ καλύτερα να αποφεύγονται τα μικρά στενά των μεγαλουπόλεων, προτιμώντας τις κεντρικές αρτηρίες. Τέλος, το εντυπωσιακό από άποψη σχεδίασης αμάξωμα κεντρίζει το βλέμμα των περαστικών!
Dans le réseau de montagne et le réseau rural αντιθέτως βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον. Το στιβαρό πλαίσιο και η υψηλή ροπή είναι το καλύτερο πλεονέκτημα για κίνηση σε ορεινούς όγκους! Παρά τον όγκο και το ύψος του, στρίβει εξαιρετικά ακόμα και στις απότομες στροφές, υποδεικνύοντας αξιοθαύμαστη οδική συμπεριφορά για την κατηγορία που εκπροσωπεί! Τα φρένα επίσης λειτουργούν ιδανικά, ενώ το τιμόνι είναι ακριβέστατο, κάνοντας κατανοητή τη θέση των τροχών στον οδηγό! Η ανάρτηση είναι ίσως η κορυφαία της κατηγορίας, τις λειτουργίες της οποίας, θα εξετάσουμε λεπτομερώς παρακάτω!
Αν και απουσιάζει η τετρακίνηση, η μεγάλη απόσταση από το έδαφος των 170 mm σε συνδυασμό με την Off-Road ρύθμιση, του δίνει την δυνατότητα ικανοποιητικής κίνησης εκτός δρόμου, σε πατημένους χωματόδρομους.
Sur l'autoroute η ποιότητα κύλισης είναι απλά αξιέπαινη, όπως αρμόζει σε ένα αυτοκίνητο της γκάμας της Audì, με την ηχομόνωση βρίσκεται στα υψηλότερα δυνατά επίπεδα, χάρη στην αεροδυναμική απόδοση! Σε συνάρτηση μάλιστα με την άνεση της ανάρτησης, προσφέρει ένα εξαιρετικά άνετο ταξίδι σε όλους τους επιβάτες, ακόμα και στις πολύ υψηλές ταχύτητες!
Παράλληλα, διαθέτει όλα τα σύγχρονα στοιχεία ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας με πληρέστατο εξοπλισμό ADAS! Ιδιαίτερα, η ειδοποίηση νεκράς γωνίας, λειτουργεί υποδειγματικά και έγκαιρα μέσω του μεγάλου φωτεινού σήματος στην εσωτερική βάση του καθρέφτη !
Général το Q3 Sportback, είναι ένα ευχάριστο οδηγικά αυτοκίνητο, που περικλείει την παράδοση της Audì στην δυναμική οδηγική συμπεριφορά, πλέον με την σφραγίδα ενός Coupé – SUV! Αναμφίβολα ο πρωταγωνιστής είναι η προηγμένη αερανάρτηση με προσαρμόζομενη απόσβεση (για το σύστημα Audi Drive Select), η οποία διαθέτει τις λειτουργίες Comfort, Auto, Off-Road, Dynamic και εξατομικευμένη.
Με την επιλογή Comfort η ανάρτηση γίνεται εξαιρετικά μαλακή, προσανατολισμένη στην απόλυτη άνεση, είναι χαρακτηριστικό πως απορροφά κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος! Αντιθέτως, υστερεί σε οδηγική απόλαυση, στερώντας από το αυτοκίνητο ένα από τα κυριότερα πλεονεκτήματά του.
Η επιλογή Dynamic είναι αυτή που χρησιμοποιήσαμε περισσότερο. Η ανάρτηση σκληραίνει, αυξάνοντας την αίσθηση της ασφαλείας στον οδηγό!Παραμένοντας άνετο, παρουσιάζει βελτιωμένη ευστάθεια στις στροφές! Η επιλογή Dynamic στο Audi Drive Select, ταιριάζει απόλυτα στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, επιβεβαιώνοντας την οδηγική απόλαυση και τον δυναμισμό του!
Με την επιλογή Auto το αυτοκίνητο επιλέγει τη ρύθμιση της ανάρτησης, ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου και το στυλ οδήγησης, προσαρμόζοντας κάθε φορά την ανάλογη ρύθμιση!
Σε χωματόδρομους και πιο δύσκολες συνθήκες, το Audì Q3 Sportback αποκαλύπτει τον περιπετειώδη χαρακτήρα του με την επιλογή Off-Road στο Audi Drive Select. Παρά την απουσία τετρακίνησης, το αυτοκίνητο θα αυξήσει στο ανώτερο σημείο την απόσταση του από το έδαφος, ώστε να μπορεί να κινηθεί άνετα σε ήπιες εκτός δρόμου διαδρομές!
Έχοντας διανύσει ένα μεγάλο χιλιομετρικό εύρος, το αυτοκίνητο είχε συνολική μέση κατανάλωση 8,7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, με το ίδιο το όχημα να δείχνει αρκετά οικονομικότερο στο επαρχιακό δίκτυο και στον αυτοκινητόδρομο!
Ένα ακόμα πλεονέκτημα του αυτοκινήτου εντοπίζεται στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων S-Tronic. Με γρήγορες και έγκαιρες αλλαγές, η ισχύς διαχέεται ομαλά στους μπροστινούς τροχούς, χωρίς ο οδηγός να αντιληφθεί χρονικό κενό. Παράλληλα, διαθέτει δύο επιλογές, την (D)rive για πιο συμβατική οδήγηση και (S)port, για πιο γρήγορες αλλαγές επιπλεον πιο δυναμική συμπεριφορά!
Σε ποιους απευθύνεται
Το Audì Q3 Sportback είναι η εναλλακτική πρόταση της γερμανικής εταιρείας, η οποία απευθύνεται σε όσους θεωρούν το συμβατικό Q3 συντηρητικό. Προφανώς την Coupé – SUV έκδοση θα επιλέξει νεαρότερο αγοραστικό κοινό, το οποίο δεν αναζητά την πρακτικότητα. Αντιθέτως, θα εκτιμήσει το κομψό αμάξωμα, το δυναμικό στυλ και τον πιο σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου!
Τιμή
Η Audì προσφέρει το Q3 Sportback από 41.900€ αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο S Tronic. Ενώ η πιο σπορ έκδοση S Line ξεκινάει από 45.900€, διαθέτοντας σχεδόν τα πάντα, ικανοποιώντας και ακόμα τους πιο απαιτητικούς αγοραστές!
Caractéristiques techniques
AMAXOMA |
|
Presse |
Coupé – SUV |
Sièges |
5 |
Portes |
5 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Consommation moyenne combinée (WLTP) |
6.8-7.3 l/100 km |
Émissions de CO2 (WLTP) |
154-165 g/km |
Type de carburant |
Essence |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
9.3 δευτ |
Vitesse maximale |
201 km/h |
Spécifications des gaz d'échappement |
Euro 6d-TEMP-EVAP-ISC |
Rapport poids/puissance |
10.2 κιλά/Hp, 98 Hp/τόνος |
Rapport poids/couple |
6.1 κιλά/Nm, 163.4 Nm/τόνος |
MOTEUR |
|
Puissance |
150 Hp @ 5000-6000 σ.α.λ. |
Puissance par litre de cylindrée |
100.1 Hp/l |
Couple nominal du moteur |
250 Nm @ 1500-3500 σ.α.λ. |
Disposition du moteur |
Vers l'avant, transversalement |
Modèle/code du moteur |
DFYA |
Carcasse du moteur |
1498 cm3 |
Nombre de cylindres |
4 |
Configuration du moteur |
En série |
Nombre de soupapes par cylindre |
4 |
Système d'injection de carburant |
Pulvérisation directe |
Aspiration du moteur |
Turbocompresseur, Intercooler |
Capacité d'huile moteur |
4.3 l |
TAILLE ET POIDS |
|
Poids |
1570 κιλά |
Volume minimal d'espace pour les bagages |
530 l |
Volume maximal de l'espace à bagages |
1.400 l |
Capacité du réservoir de carburant |
58 l |
Charge maximale |
75 kg |
Capacité de remorquage autorisée avec freins (12%) |
1800 kilos |
Charge maximale sur le support |
90 κιλά |
DIMENSIONS |
|
Longueur |
4500 mm |
Largeur |
1843 mm |
Hauteur |
1567 mm |
Empattement |
2680 mm |
Trace d'acheminement |
1584 mm |
Trace dorsale |
1576 mm |
Hélice avant |
905 mm |
Etai dorsal |
915 mm |
Diamètre de rotation minimal (diamètre de rotation) |
11.8 m |
ARCHITECTURE |
|
Mouvement |
Κίνηση στους μπροστινούς τροχούς |
Nombre de rapports et type de boîte de vitesses |
7 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων S tronic |
Suspension avant |
Ανεξάρτητη τύπου McPherson |
Suspension arrière |
Suspension indépendante de plusieurs liens |
Freins avant |
Plateaux ventilés |
Freins arrière |
Δίσκοι |
Systèmes auxiliaires |
ABS (système de freinage antiblocage) |
Type d'adresse |
Gestion chukrania (avec dents) |
Système de direction |
Volant électrique |
Τροχοί (Έκδοση S Line) |
255/45 R19 |
galerie de photos