Η Škoda έχει καθιερωθεί στη συνείδηση του κόσμου ως μια μάρκα που ξεχωρίζει για την σχέση τιμής αξίας! Το δημοφιλές Škoda Fabia δεν θα μπορούσε να μην ενστερνιστεί αυτήν την φιλοσοφία! Στην καθιερωμένη εβδομαδιαία συνύπαρξη, είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε το βασικό μοντέλο με τον TSI του 1.0 λίτρου και των 110 ίππων!
Γνωριμία
Η Škoda μας σύστησε το Fabia τον Σεπτέμβριο του 1999 στα πλαίσια της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, ως τον αντικαταστάτη του γερασμένου Felicia. Βασίζονταν στο VW Polo MK4, με το οποίο μοιραζόταν το πλαίσιο A04 platform. Το 2007 παρουσιάστηκε η δεύτερη γενιά και το 2014 η τρίτη, ώσπου το 2021 αποκαλύφθηκε η τέταρτη και τρέχουσα γενιά του μοντέλου, βασισμένη πλέον στο πλαίσιο MQB platform του VW Group, ατενίζει τον στίβο των πωλήσεων με αισιοδοξία!
Design externe
Η σχεδιαστική φιλοσοφία των μεγαλύτερων μοντέλων της τσέχικης εταιρείας, έχει επηρεάσει και το Fabia, σχηματίζοντας μια όμορφη, αλλά συντηρητική σιλουέτα ενός Hatchback!
Εμφανώς μεγαλύτερη σε διαστάσεις από το μοντέλο που αντικαθιστά, η νέα Škoda Fabia ξεχωρίζει στο εμπρός μέρος από τη μεγάλη πολυγωνική μάσκα που πλαισιώνεται από τραπεζοειδείς LED προβολείς, ενώ το κυρτό καπό με τα νεύρα, του προσδίδει ένα άγριο και σοβαρό παρουσιαστικό, αποπνέοντας έντονο δυναμισμό!
Λιτές και έντονες γραμμές συνθέτουν ένα κλασικό προφίλ, χωρίς ακρότητες. Το οριζόντιο νεύρο που ξεκινάει από το εμπρός φωτιστικό σώμα και καταλήγει στο πίσω, διασχίζει τις πόρτες, τονίζοντας τις λεπτομέρειες!
Στο πίσω μέρος η ελαφρά κυρτή πέμπτη πόρτα καταλήγει στον προφυλακτήρα, δημιουργώντας ένα χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, αυξάνοντας τα επίπεδα πρακτικότητας! Τα οριζόντια φωτιστικά σώματα σε σχήμα δείκτη χεριού με γραφικά LED, δίνουν μια μοντέρνα εμφάνιση, ενώ η διακριτική αεροτομή στο τέλος της οροφής, είναι το απαραίτητο σπορτίφ χαρακτηριστικό!
Interne
Σε αντίθεση με την συντηρητική σχεδίαση του εξωτερικού, η καμπίνα δείχνει μοντέρνα και ευχάριστη, με τους σχεδιαστές της Škoda να έχουν επιβληθεί με φροντίδα το φινίρισμα!
Καλή ποιότητα μαλακών υλικών και συναρμογή συνθέτουν έναν όμορφο εσωτερικό χώρο!Κεντρικά στο ταμπλό δεσπόζει η οθόνη του συστήματος ψυχαγωγίας 9,2 ιντσών, υψηλής ευκρίνειας και αρκετά εύχρηστη! Το Infotainment είναι συμβατό με Android Auto και Apple Air Play!
Πλήρως ψηφιακός και ο πίνακας οργάνων πίσω από το τιμόνι, σε οθόνη TFT 10,25 ιντσών!
Η σχεδίαση είναι λιτή με καθαρές γραμμές, δίνοντας έμφαση στην εργονομία, έχοντας τοποθετημένα τα πάντα (διακόπτες και οθόνη) στην υπηρεσία του οδηγού, ώστε να διατηρεί την προσοχή του στον δρόμο! Ενώ στα πλαϊνά μέρη του πλαισίου του καντράν, αναγράφεται η λέξη “Fabia”!
Η διχρωμία με τις πορτοκαλί λεπτομέρειες και τον βραδινό διακριτικό φωτισμό, που πρώτη φορά εξοπλίζεται ένα Škoda, βοηθάει τους επιβάτες να χαλαρώσουν!
Τα καθίσματα προσφέρουν πολύ καλή στήριξη του σώματος των επιβατών, ενώ οι έξυπνες λύσεις είναι άπλετες σε ένα “Supermini” που στοχεύει στην πρακτικότητα!
Ο χώρος αποσκευών της Fabia είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία με 380 λίτρα, ενώ με τα καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα αγγίζει τα 1.190 λίτρα!
Κινητήριο σύνολο
Το αυτοκίνητο παίρνει κίνηση στους μπροστινούς τροχούς από τον γνώριμο τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα του VW Group του 1.0 λίτρου απόδοσης 110 ίππων και 200 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων!
Στον δρόμο
Τα Hatchback του B-Segment παραμένουν πάντα επίκαιρα, συνδυάζοντας χώρους και οδηγική συμπεριφορά σε συμπαγείς διαστάσεις. Η Fabia, δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση. Ήρθε η ώρα να την ανακαλύψουμε σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης!
En ville επιβεβαιώνει τον καθαρά αστικό του χαρακτήρα. Οι συμπαγείς διαστάσεις αποτελούν πλεονέκτημα για κίνηση στον αστικό ιστό! Ευκολοδήγητο και ευχάριστο, αρκετά ευέλικτο και νευρικό, φαντάζει ιδανικό για καθημερινή χρήση στον αστικό ιστό, ικανοποιώντας στο ακέραιο όλες τις μεταφορικές ανάγκες, χάρη στους γενναιόδωρους χώρους!
Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο αναδεικνύεται το στιβαρό πλαίσιο MQB, του Volkswagen Group. Το αυτοκίνητο πατάει πολύ καλά στο δρόμο, ενώ η μαλακή ανάρτηση δεν αφήνει τις κακοτεχνίες του δρόμου να περάσουν στην καμπίνα! Είναι ένα αυτοκίνητο που προσφέρει ικανοποίηση στον μέσο οδηγό, δεν προκαλεί για οδήγηση στα όρια, ενώ προσανατολίζεται στην ασφάλεια. Τα φρένα και το τιμόνι είναι άμεσα, ενώ οι κλίσεις στις στροφές περιορισμένες!
Sur l'autoroute υπόσχεται κορυφαία ποιότητα κύλισης για την κατηγορία και ικανοποιητική ηχομόνωση, αποτέλεσμα του χαμηλού συντελεστή αεροδυναμικής, μόλις 0,28 Cx η οπισθέλκουσα! Ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες παραμένει σταθερό και άνετο, βγάζοντας και έναν ανέλπιστο ταξιδιάρικο χαρακτήρα!
Général διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης, ανάλογα με τις διαθέσεις και τις ανάγκες του οδηγού! Το ECO για μέγιστη οικονομία, το Normal και το Sport, με το οποίο αλλάζει η χαρτογράφηση του κινητήρα, για πιο δυναμική οδήγηση! Το αυτοκίνητο παρέμεινε εξαιρετικά οικονομικό με την μέση κατανάλωση να αγγίζει τα 7,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Ωστόσο στον αυτοκινητόδρομο και στο επαρχιακό δίκτυο ο δείκτης ήταν αισθητά χαμηλότερος, φτάνοντας τα 6,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα! Ένα ισορροπημένο αυτοκίνητο με ικανοποιητική οδηγική συμπεριφορά, το οποίο αφήνει ευχάριστες εντυπώσεις!
Σε ποιους απευθύνεται
Η Škoda με την εμπειρία της στο να κατασκευάζει αυτοκίνητα εστιασμένα στη σχέση τιμής / αξίας, δημιούργησε ένα πολύ καλό αστικό Hatchback, το οποίο θα εκτιμηθεί από όσους κινούνται καθημερινά εντός του αστικού ιστού. Έχουν αυξημένες μεταφορικές ανάγκες και δεν θέλουν να υπερβούν τον προϋπολογισμό τους στην αγορά καινούργιου αυτοκινήτου! Επιθυμούν την άνεση και την ποιότητα, ενώ δεν θα αφήσουν ανεκμετάλλευτες τις ευκαιρίες για αποδράσεις!
Τιμή
Η Škoda προσφέρει την βασική Fabia των 80 ίππων από 14.990€ στην βασική έκδοση Active, ενώ με τον TSI του 1.0 λίτρου και απόδοσης 110 ίππων, η τιμή ξεκινάει από 17.500€ με το πακέτο εξοπλισμού Ambition. Το αυτοκίνητο της δοκιμής στην έκδοση Style κοστίζει 18.990€!
Caractéristiques techniques
AMAXOMA |
|
Presse |
Hatchback |
Sièges |
5 |
Portes |
5 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Consommation moyenne combinée (WLTP) |
5.1 l/100 km |
Émissions de CO2 (WLTP) |
117 g/km |
Type de carburant |
Essence |
Accélération 0 - 100 km/h |
9.7 δευτ |
Vitesse maximale |
205 km/h |
Spécifications des gaz d'échappement |
Euro 6 AP |
MOTEUR |
|
Puissance |
110 Hp |
Puissance par litre de cylindrée |
110.1 Hp/l |
Couple |
200 Nm @ 2000-3000 σ.α.λ. |
Disposition du moteur |
Vers l'avant, transversalement |
Modèle/code du moteur |
EA211 evo / DLAC |
Carcasse du moteur |
999 cm3 |
Nombre de cylindres |
3 |
Configuration du moteur |
En série |
Nombre de soupapes par cylindre |
4 |
Système d'injection de carburant |
Pulvérisation directe |
Aspiration du moteur |
Turbocompresseur, Intercooler |
TAILLE ET POIDS |
|
Volume minimal d'espace pour les bagages |
380 l |
Volume maximal de l'espace à bagages |
1190 l |
Capacité du réservoir de carburant |
40 l |
Capacité de remorquage autorisée avec freins (12%) |
1100 κιλά |
DIMENSIONS |
|
Longueur |
4108 mm |
Largeur |
1780 mm |
Hauteur |
1459 mm |
Empattement |
2564 mm |
Trace d'acheminement |
1525 mm |
Trace dorsale |
1509 mm |
Hélice avant |
809 mm |
Etai dorsal |
735 mm |
Distance par rapport au sol |
138 mm |
Coefficient de traînée (Cd) |
0.278-0.315 |
Diamètre de rotation minimal (diamètre de rotation) |
10.4 m |
ARCHITECTURE |
|
Mouvement |
Στους μπροστινούς τροχούς |
Nombre de rapports et type de boîte de vitesses |
6 ταχύτητες, μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων |
Suspension avant |
Ανεξάρτητη τύπου McPherson |
Suspension arrière |
Ημιάκαμπτος άξονας |
Freins avant |
Plateaux ventilés |
Systèmes auxiliaires |
ABS (système de freinage antiblocage) |
Type d'adresse |
Gestion chukrania (avec dents) |
Système de direction |
Volant électrique |
Roues |
185/65 R15 ή 195/55 R16 ή 215/45 R17 ή 215/40 R18 |
galerie de photos