Vivre le mouvement dans la rue

Hommage à la Ferrari LaFerrari : l'hypercar Ferrari, 10 ans après (Vidéo)

Τα γενέθλια κάποιων αυτοκινήτων έχουν ένα ιδιαίτερο, πραγματικά μοναδικό άρωμα, όπως αυτό της Ferrari LaFerrari

Ο χρόνος περνάει ακόμη και για τους μύθους που δεν γερνούν. Έχουν περάσει 10 χρόνια από την παρουσίαση της Ferrari LaFerrari, το εταιρικό ντεμπούτο της οποίας έγινε το 2013 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Ακόμη και σήμερα, το αμάξωμα της εξακολουθεί να είναι επίκαιρο και σημείο αναφοράς. Πρόκειται για ένα από τα πιο απίστευτα και ζωηρά “limited edition” supercars του Maranello. Όταν έκανε το ντεμπούτο του, άφησε τους πάντες άφωνους. Ακόμα και σήμερα, το ίδιο αποτέλεσμα επαναλαμβάνεται στις σπάνιες περιπτώσεις που συναντάτε ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Είναι αδύνατο να μην παρασυρθείς από τη μαγεία των χαρακτηριστικών του και τις μεθυστικές μηχανικές μελωδίες του συστήματος πρόωσης.

Επομένως, μέσα στη καμπίνα βιώνετε συναισθήματα που μοιάζουν με μια ανθολογία στη δυναμική της κλίμακα. Πολύ λίγα αυτοκίνητα είναι ικανά να εξυψώσουν το αισθητηριακό σύστημα όπως κάνει αυτή. Μιλάμε για ένα από τα πιο συναρπαστικά “κόκκινα” όλων των εποχών. Κόρη μιας γενεαλογίας που ξεκίνησε με την GTO του 1984, το αυτοκίνητο αυτό ακολούθησε τις διάφορες F40, F50 και Enzo στο γενεαλογικό δέντρο του “καμαρωτού αλόγου”. Σε σύγκριση με αυτές, είναι ακόμα πιο προσανατολισμένη στην τεχνολογία και τις επιδόσεις. Γεγονός που συνδέεται με τη μεγαλύτερη νεότητά του, αλλά και με τη μηχανολογική προσέγγιση που ακολουθήθηκε.

Η Ferrari LaFerrari ξεχώρισε αμέσως για το εξαιρετικά καινοτόμο περιεχόμενό της. Μεταξύ άλλων, ήταν το πρώτο αυτοκίνητο της μάρκας, μεταξύ αυτών που προορίζονταν για πελάτες, με υβριδική (όχι plug-in) ισχύ. Μια επιλογή που θα μπορούσε να προκαλέσει κατακραυγή, αλλά οι άνθρωποι στο Maranello κατάφεραν να την αφομοιώσουν γρήγορα, επειδή η απόδοση, ο ήχος και τα συναισθήματα που προσφέρονται είναι στο υψηλότερο επίπεδο. Έτσι, το DNA είναι ασφαλές, χωρίς συμβιβασμούς προς τα κάτω, αλλά ακόμα και με μια κάπως βελτιωμένη προσέγγιση. Εδώ ο κατασκευαστής από την Αιμιλία έχει διαμορφώσει τα νέα επίπεδα απόλαυσης. Το να το θεωρήσουμε αριστούργημα είναι μειωτικό.

Αυτό το εμβληματικό υπεραυτοκίνητο είναι το αποτέλεσμα καινοτόμου μηχανικής, κομψής σχεδίασης και εξαιρετικών επιδόσεων. Ενσαρκώνει απόλυτα την ιταλική δημιουργική υπεροχή, συνδυάζοντας την παραδοσιακή δεξιοτεχνία με την τεχνολογία αιχμής. Το αποτέλεσμα είναι ένα από τα πιο φιλόδοξα, πολυπόθητα και μεθυστικά αυτοκίνητα όλων των εποχών. Ο σχεδιασμός της Ferrari LaFerrari, από τη πένα του Flavio Manzoni, είναι το αποτέλεσμα της εμμονικής προσοχής στη λεπτομέρεια. Οι αεροδυναμικές και ελικοειδείς γραμμές εκφράζουν μεγάλη γραφική καθαρότητα και προσδίδουν στο αυτοκίνητο μια πολύ ελκυστική σκηνική παρουσία. Οι πόρτες-πεταλούδες προσθέτουν μια νότα θεατρικότητας, απόλυτα εναρμονισμένη με το πνεύμα του μοντέλου. Το εσωτερικό, αν και μινιμαλιστικό, είναι πολυτελές. Τελειωμένο με υλικά υψηλής ποιότητας, παρέχει ένα σαγηνευτικό περιβάλλον οδήγησης.

Όπως είπαμε, η LaFerrari ήταν το πρώτο υπεραυτοκίνητο “παραγωγής” από το “αλογάκι” που υιοθέτησε υβριδική τεχνολογία. Το σύστημα κίνησης έχει επίκεντρο τον V12 βενζινοκινητήρα των 6,3 λίτρων, ο οποίος αποδίδει την εντυπωσιακή ισχύ των 800 και πλέον ίππων στις 9000 στροφές ανά λεπτό, που ολοκληρώνεται με έναν ασύλληπτο ήχο. Σε αυτή τη βάση ισχύος προστίθενται οι 163 ίπποι που παρέχονται από το KERS, το σύστημα ανάκτησης και επαναχρησιμοποίησης κινητικής ενέργειας που έχει δανειστεί από τη Formula 1, για συνολική απόδοση 963 ίππων. Μόλις πρόσφατα ο αριθμός αυτός ξεπεράστηκε στη λίστα της μάρκας, με την έλευση της SF90 Stradale των 1.000 ίππων.

Οι επιδόσεις της Ferrari LaFerrari εντυπωσιάζουν ακόμα και σήμερα, με σπριντ 0-100 km/h σε λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα και επιτάχυνση 0-200 km/h σε 6,9 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 350 km/h. Όλα αυτά μέσα σε ένα πλαίσιο υψηλής αποδοτικότητας, ακόμη και στον τομέα των εκπομπών ρύπων, σύμφωνα με τη δέσμευση της εταιρείας από το Maranello για περιβαλλοντική βιωσιμότητα. Το τεχνικό τμήμα εργάστηκε επίσης σκληρά για να δημιουργήσει τα νέα σημεία αναφοράς όσον αφορά την οδηγική συμπεριφορά. Η τεχνολογία ESC (Electronic Stability Control) τελευταίας γενιάς και το σύστημα F1-Trac (Traction Control) εξασφαλίζουν ακριβή δυναμική και μεγάλη σταθερότητα σε όλες τις οδικές συνθήκες. Η LaFerrari προσφέρει διαφορετικές λειτουργίες οδήγησης, επιτρέποντας στον οδηγό να εξατομικεύσει την οδηγική εμπειρία, προσαρμόζοντάς την στο στυλ του.

Το πλαίσιο από ανθρακονήματα συμβάλλει στη διατήρηση του συνολικού βάρους του αυτοκινήτου σχετικά χαμηλά και ομοιόμορφα κατανεμημένο, εξασφαλίζοντας εξαιρετική οδική συμπεριφορά και απόκριση στις παρεμβάσεις του οδηγού. Η αεροδυναμική της Ferrari LaFerrari ήταν τελευταίας τεχνολογίας την εποχή που το μοντέλο έκανε το ντεμπούτο του. Ιδιαίτερα αξιοσημείωτες είναι οι ενεργές λύσεις, η πιο προφανής από τις οποίες είναι η κινητή πίσω πτέρυγα, η οποία παρέχει επαρκή downforce και βελτιωμένη λειτουργία πέδησης, χωρίς να διαταράσσει την ομαλότητα του οχήματος κατά την κίνηση προς τα εμπρός. Αυτό το “κόκκινο αυτοκίνητο” παρήχθη σε περιορισμένο αριθμό: αρχικά είχαν προγραμματιστεί μόνο 499 μονάδες. Στη συνέχεια κατασκευάστηκε ένα ακόμη, το οποίο προσφέρθηκε σε δημοπρασία για φιλανθρωπικούς σκοπούς. Το ποσό-ρεκόρ που συγκεντρώθηκε προσφέρθηκε στα θύματα του τρομερού σεισμού που έπληξε την κεντρική Ιταλία το 2016. Άλλα 210 αντίτυπα πήραν μορφή στην ανοιχτή έκδοση με σκληρή οροφή, με την LaFerrari Aperta.

Επιλεκτική ήταν η προσέγγιση που ακολουθήθηκε κατά την επιλογή των πελατών, ώστε να διασφαλιστεί η κατάληξη του καθενός στα καλύτερα χέρια. Σήμερα, όπως και χθες, πρόκειται για ένα αντικείμενο που βρίσκεται στην κορυφή της λίστας επιθυμιών. Ακολουθούν οι λόγοι για την αύξηση των τιμών του. Η Ferrari LaFerrari αντιπροσωπεύει το αποκορύφωμα της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Συνδυάζει επιδόσεις που κόβουν την ανάσα, αποκλειστικό σχεδιασμό και υβριδική τεχνολογία τελευταίας τεχνολογίας. Παρόλο που κυκλοφόρησε πριν από αρκετά χρόνια, η κληρονομιά της ζει στις καρδιές των οπαδών και των φίλων του αυτοκινήτου. Αυτή η “κοκκινομάλλα” είναι ένα από τα πιο ξεχωριστά supercars που κατασκευάστηκαν ποτέ. Μπράβο σε όσους το σχεδίασαν και το εξέλιξαν.