Vivre le mouvement dans la rue

L'ère Blume pour VW : adieu aux volumes, priorité à la rentabilité

Ο Όμιλος VW θα δώσει στις μάρκες μεγαλύτερη ελευθερία και θα επικεντρωθεί στην επιτάχυνση της ανάπτυξης προϊόντων στη μονάδα λογισμικού Cariad, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Oliver Blume.

Ο Όμιλος Volkswagen δίνει στις μάρκες του, συμπεριλαμβανομένων των Audi και Skoda, μεγαλύτερη ανεξαρτησία όσον αφορά την εξοικονόμηση κόστους και την αποδοτικότητα, ώστε η αυτοκινητοβιομηχανία να γίνει πιο ευέλικτη στη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα και να βελτιώσει τις αποδόσεις.

Ο όμιλος έχει ορίσει “προγράμματα απόδοσης” για κάθε μάρκα, κατανέμοντάς τους κεφάλαια και θέτοντας συγκεκριμένο στόχο απόδοσης επί των πωλήσεων, αλλά αναθέτοντας την ευθύνη στις μάρκες για το πώς επιτυγχάνονται αυτοί οι στόχοι. Τα κίνητρα της διοίκησης θα συνδεθούν με την επίτευξη των στόχων.

“Είναι σαν σε ένα γυμναστήριο, όπου όλοι στην ομάδα προπονούνται, και καθώς όλοι γίνονται πιο δυνατοί, το ίδιο κάνει και ο Όμιλος Volkswagen”, δήλωσε ο CEO Oliver Blume στην Ημέρα Κεφαλαιαγοράς της αυτοκινητοβιομηχανίας την Τετάρτη στην πίστα αγώνων Hockenheimring της Γερμανίας.

Η VW θα επικεντρωθεί επίσης στην επιτάχυνση της ανάπτυξης προϊόντων στη μονάδα λογισμικού Cariad, δήλωσε ο Blume.

‘Η αξία πάνω από τις πωλήσεις’

Ο όμιλος στοχεύει να αυξήσει τις αποδόσεις στο 9-11% μέχρι το τέλος της δεκαετίας, ακολουθώντας τη στρατηγική “αξία πάνω από τον όγκο”. Πέρυσι, το λειτουργικό περιθώριο κέρδους του αυξήθηκε στο 8,1%. Η επιχείρηση σπορ αυτοκινήτων Porsche, η οποία έκτοτε έχει αποσχιστεί, στήριξε το αποτέλεσμα.

Ο όμιλος στοχεύει σε ετήσια αύξηση των πωλήσεων κατά 5 έως 7 τοις εκατό κατά μέσο όρο μέχρι το 2027.

Ο οικονομικός διευθυντής Arno Antlitz δήλωσε: “Αν κοιτάξετε πώς λειτουργούσε η Volkswagen στο παρελθόν, συχνά υπήρχε αύξηση του σταθερού κόστους και θέλαμε να υπερβούμε αυτό”.

Ο όμιλος πρέπει “να αλλάξει αυτή τη στρατηγική με την προσέγγισή μας “αξία έναντι όγκου”, να είναι πολύ πειθαρχημένος στο σταθερό κόστος, να είναι πολύ προσεκτικός στις επενδύσεις και να εστιάζει μάλλον στην αξία”, ανέφερε.

Στην Κίνα, όπου οι πωλήσεις κινητήρων εσωτερικής καύσης εξακολουθούν να παρέχουν υψηλά έσοδα για την αυτοκινητοβιομηχανία, η VW έχει μειώσει ελαφρώς τον στόχο της για τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρίες τα επόμενα 1-2 χρόνια και αντ’ αυτού επικεντρώνεται στην προστασία των περιθωρίων κέρδους, δήλωσε ο Antlitz.

Ο νέος στόχος αύξησης των εσόδων είναι ένα αξιοσημείωτο άλμα από τις επιδόσεις του VW Group τα τελευταία χρόνια, με τα έσοδα να αυξάνονται μόλις 1,1% έως 1,2% ετησίως τα τελευταία δύο χρόνια και 0,7% το 2018-2019 πριν από την πανδημία.

Το VW Group σχεδιάζει ξεχωριστές ημέρες κεφαλαιαγοράς για κάθε μάρκα τους επόμενους μήνες για να παρουσιάσει αυτούς τους στόχους, δήλωσαν πηγές προσκείμενες στην εταιρεία στο Reuters την περασμένη Παρασκευή.

Κύριος στόχος

Ο όμιλος επεξεργάζεται προβλήματα λογισμικού που έχουν καθυστερήσει βασικά μοντέλα, πρέπει να αντιμετωπίσει τη διολίσθηση του μεριδίου αγοράς στην Κίνα και να ενισχύσει τη γκάμα των EV για να καλύψει τη διαφορά με την Tesla.

Οι τρικλοποδιές επιβαρύνουν την τιμή της μετοχής του VW Group. Η αυτοκινητοβιομηχανία αποτιμάται πλέον σε περίπου 72 δισεκατομμύρια ευρώ (78,6 δισεκατομμύρια δολάρια) – περίπου 30 δισεκατομμύρια ευρώ λιγότερα από την επιχείρηση Porsche που εισήγαγε πέρυσι στο χρηματιστήριο.

Ο κύριος στόχος του Μπλουμ είναι η φθαρμένη μάρκα VW, η οποία εδώ και χρόνια δυσκολεύεται να συμβαδίσει με ανταγωνιστές όπως η Stellantis για να καταστήσει την εταιρεία υπερβολικά εξαρτημένη από τις πολυτελείς μάρκες Audi και Porsche.

Η μάρκα VW αναμένεται να ενισχύσει διαρκώς τα κέρδη της κατά περίπου 10 δισεκατομμύρια ευρώ το 2026. Η επίτευξη αυτού του στόχου θα εξαρτηθεί από τις συνομιλίες με τα εργατικά συνδικάτα της VW, τα οποία έχουν τη δύναμη να αποδυναμώσουν σημαντικά τα όποια μέτρα.

Παρά τις προκλήσεις, η εταιρεία διατηρεί σημαντική επενδυτική δύναμη. Η VW έχει προβλέψει 180 δισεκατομμύρια ευρώ στο πλαίσιο ενός κυλιόμενου πενταετούς σχεδίου, τα οποία θα δαπανηθούν για το λογισμικό, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και την αναστροφή των δραστηριοτήτων της στην Κίνα.

Μεσοπρόθεσμα, ο ρυθμός των δαπανών θα επιβραδυνθεί, δήλωσε η εταιρεία την Τετάρτη. Ο δείκτης επενδύσεων για τον όμιλο θα πέσει κάτω από το 11% έως το 2027 και σε περίπου 9% έως το 2030, ανέφερε.

Η προώθηση βαθιών αλλαγών στον κολοσσό της αυτοκινητοβιομηχανίας αποτελεί ιστορικά πρόκληση για κάθε διευθύνοντα σύμβουλο, ο οποίος πρέπει να ξεπεράσει τις διαβόητες εσωτερικές διαμάχες μεταξύ πολλών ισχυρών παρατάξεων.

Αυτές περιλαμβάνουν την οικογένεια δισεκατομμυριούχων Porsche-Piech και τα εργατικά συνδικάτα που κατέχουν τις μισές έδρες στο εποπτικό συμβούλιο της εταιρείας. Το κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας, το οποίο τείνει να παίρνει το μέρος των εκπροσώπων των εργαζομένων, ασκεί επίσης επιρροή μέσω ενός ποσοστού ψήφου 20 τοις εκατό.