Το όνομα Vitata, περικλείει την ιστορία και την τεχνογνωσία της Suzuki. Μια εβδομάδα με την τετρακίνητη υβριδική έκδοση, μας μύησε στον τρόπο ζωής που πρεσβεύει αυτό το μοντέλο!
Γνωριμία
Το 1988 η Suzuki αποφάσισε να εξαργυρώσει την επιτυχία του Samurai με ένα μεγαλύτερο Off Road και έτσι γεννήθηκε το αυτοκίνητο σύμβολο της ιαπωνικής εταιρείας, το Suzuki Vitara. Χάρη στις εκτός δρόμου δυνατότητες και την προσιτή του τιμή, το Vitara κέρδισε τους καταναλωτές και δικαίως έγινε ένας θρύλος της αυτοκίνησης!
Οι τρεις πρώτες γενιές του τοποθετήθηκαν στην μικρομεσαία κατηγορία. Αντιθέτως, η τέταρτη και τελευταία γενιά που παρουσιάστηκε το 2015, μίκρυνε σε διαστάσεις και πλέον εκπροσωπεί την Suzuki στην δημοφιλή κατηγορία των B-SUV!
Design externe
Η Suzuki διατηρεί την σχεδιαστική συνέχεια των προκατόχων της με στοχευμένες αναφορές στο παρελθόν!
Το εμπρός τμήμα υιοθετεί τη νέα μάσκα της εταιρείας και πλαισιώνεται από τους ορθογώνιους τραπεζοειδείς LED προβολείς που αγκαλιάζουν ομαλά τα φτερά! Η εικόνα του παραπέμπει έντονα στην πρώτη και τρίτη γενιά Vitara, δείχνοντας ξεκάθαρα την καταγωγή του!
Το προφίλ διαθέτει καθαρές ανοδικές γραμμές με ακμές, ενώ ένα νεύρο κάτω από τα πλαϊνά παράθυρα χαρακτηρίζει την σιλουέτα του. Ένα φούσκωμα που ξεκινάει από το χαμηλό μέρος των μπροστινών θυρών και καταλήγει ομαλά σαν κύμα στο πίσω μέρος, περνώντας πάνω από τον θολό των τροχών, του προσδίδει επιπλέον δυναμισμό.
Το πίσω μέρος είναι σύγχρονο με τα πολυγωνικά φωτιστικά σώματα να αγκαλιάζουν την πέμπτη πόρτα, σχηματίζοντας ένα όμορφο αποτέλεσμα!
Γενικά, αν και μικρότερο από τους προκατόχους του, διατηρεί μια διαχρονική εικόνα, επιδιώκοντας την σχεδιαστική συγγένεια με αυτούς και παραμένοντας αναγνωρίσιμο ως το Suzuki Vitara της σύγχρονης εποχής!
Interne
Η Suzuki έχει επιμεληθεί με ιδιαίτερη φροντίδα το εσωτερικό του αυτοκινήτου, συνδυάζοντας μαλακά και αφρώδη υλικά καλή αίσθηση αφής στο πάνω μέρος του ταμπλό και σκληρά πλαστικά στο κάτω μέρος και στις επενδύσεις των θυρών. Η συναρμογή τους δείχνει ποιοτική και δεμένη!
Κεντρικά στο ταμπλό ξεχωρίζει το σύστημα πολυμέσων συμβατό με Android Auto/Apple CarPlay, διαθέτοντας ευκρινή οθόνη αφής 7 ιντσών, το οποίο είναι πολύ εύκολο στην χρήση!
Τα καθίσματα από επένδυση με ποιοτικά υλικά που συνδυάζει οικολογικό δέρμα και βελούδο, προσφέρουν πολύ καλή στήριξη σώματος στους επιβάτες που μεταφράζεται σε ιδανική άνεση! Τα μπροστινά καθίσματα μάλιστα είναι θερμαινόμενα!
Σε υψηλό επίπεδο βρίσκεται η εργονομία και η πρακτικότητα! Οι διαθέσιμοι χώροι επαρκούν για την άνετη μεταφορά 4 επιβατών. Τέλος, ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 289 lt έναντι των 375 lt, καθώς οι μπαταρίες βρίσκονται από κάτω του, μειώνοντας τη χωρητικότητα!
Κινητήριο σύνολο
Το Suzuki Vitara 1.5 Strong Hybrid AllGrip παίρνει κίνηση από έναν προηγμένο βενζινοκινητήρα Dualjet 1,5 λίτρου που αποδίδει 102 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 138 Nm ροπής στις 4.400 σ.α.λ. αντίστοιχα και συνδυάζεται με έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 33 ίππων και 60 Nm ροπής. Η συνδυαστική ισχύς του κινητήριου συστήματος φτάνει στους 116 ίππους και μεταφέρει την δύναμη και στους 4 τροχούς! Ο ηλεκτροκινητήρας αντλεί ενέργεια μπαταρία ιόντων λιθίου 140 V ενεργειακής χωρητικότητας 840 Wh, η οποία φορτίζει από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης μέσω της ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση!
Στον δρόμο
Πως όμως το πλήρες υβριδικό σύστημα της Suzuki ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες μετακίνησης, διατηρώντας αναλλοίωτο τον οδηγικό χαρακτήρα των Vitara; Η καθημερινή χρήση σε κάθε δυνατή συνθήκη δίνει την απάντηση!
En ville είναι άνετο και ευκίνητο. Ο οδηγός έχει πολύ καλή περιμετρική ορατότητα, που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη σωστή θέση οδήγησης. Η υβριδική λειτουργία προσφέρει χαμηλή κατανάλωση στον αστικό ιστό της τάξης των 6,5 λίτρων / 100 χιλιόμετρα. Το Suzuki Vitara 1.5 Strong Hybrid AllGrip AWD είναι φιλικό για καθημερινή χρήση!
Dans le réseau de montagne et le réseau rural το Suzuki Vitara 1.5 Strong Hybrid AllGrip δείχνει έναν πολύπλευρο χαρακτήρα, ανάλογα με τις διαθέσεις του οδηγού! Τα πλεονεκτήματα της μόνιμης τετρακίνησης είναι ξεκάθαρα και αποκαλύπτονται σε 4 διαφορετικά προφίλ οδήγησης που αναλύονται παρακάτω! Σύμμαχος σε όλα αυτά, το στιβαρό πλαίσιο του αυτοκινήτου που αφήνει τις καλύτερες εντυπώσεις!
Λειτουργία Auto: Η τετρακίνηση μπαίνει σε λειτουργία μόνο όταν το σύστημα κρίνει ότι είναι απαραίτητη, κυρίως για λόγους μειωμένης πρόσφυσης
Λειτουργία Sport, η οποία βελτιώνει τη δυναμική συμπεριφορά του VITARA σε δρόμο με απότομες στροφές κατανέμοντας περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς, ενώ με την επιλογή της βελτιώνεται και η απόκριση στο γκάζι με το υβριδικό σύστημα να γίνεται πιο άμεσο στη λειτουργία του.
Λειτουργία Snow: Ιδανικό για χιονισμένο και ολισθηρό έδαφος. Ενισχύει την πρόσφυση κατά την επιτάχυνση δίνοντας έτσι προτεραιότητα στη σταθερότητα.
Λειτουργία Lock: Το διαφορικό κλειδώνει για την απομάκρυνση του οχήματος χιόνι, λάσπη ή άμμο, παράλληλα κατανέμει συνεχώς μεγάλη ποσότητα ροπής στους πίσω τροχούς ώστε να εξασφαλιστεί η μέγιστη πρόσφυση. Ανάλογα ρυθμίζεται και το ηλεκτρονικό σύστημα ESP όπως και τα υπόλοιπα συστήματα ελέγχου, τα οποία λειτουργούν με βέλτιστο τρόπο για τον απεγκλωβισμό του αυτοκινήτου. Η λειτουργία Lock μεταβαίνει αυτόματα σε λειτουργία Snow σε ταχύτητες άνω των 60 χλμ./ώρα.
Η τεχνογνωσία και η εμπειρία της Suzuki στα Off – Road έχουν δημιουργήσει ένα πολύ ικανό 4Χ4. Το Suzuki Vitara AllGrid θα σε συναρπάσει σε δύσκολα εδάφη και σε δρόμους με απότομη κλήση με ευκολία, δίνοντας του έναν παιχνιδιάρικο χαρακτήρα όταν κινείται εκτός δρόμου, ακόμα και στις πιο απαιτητικές διαδρομές των ελληνικών βουνών!
Sur l'autoroute είναι απρόσμενα σταθερό, με εξαιρετική ποιότητα κύλισης και πολύ καλή ηχομόνωση, ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες. Με όλα αυτά επιτυγχάνει άνετο και ασφαλές ταξίδι, παραμένοντας ευχάριστο!
Général το υβριδικό σύνολο είναι εξαιρετικά αποδοτικό με άμεση απόκριση στο γκάζι. Η λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου είναι ικανοποιητική! Η συνδυαστική μέση κατανάλωση κυμαίνεται χαμηλά, γύρω στα 6,5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, η οποία μπορεί να μειωθεί ακόμα περισσότερο με την προϋπόθεση της οικονομικής οδήγησης!
Σε ποιους απευθύνεται
Για ανήσυχα πνεύματα… είτε πρόκειται για οικογενειάρχες, νεαρούς ή και εργένηδες που έχουν κοινό παρανομαστή την διάθεση για εξορμήσεις με χαρακτηριστικό την περιπέτεια και την εξερεύνηση μέσα στην φύση, ακόμα και σε πιο δυσπρόσιτα μέρη, που χρειάζονται ένα ικανό τετρακίνητο SUV στην σωστή τιμή!
Τιμή
Η τιμή εκκίνησης στο τετρακίνητο Vitara Strong Hybrid είναι 26.780€ για την έκδοση GL. Στην κατοχή μας είχαμε την έκδοση GL+ με τιμή από 27.880€, ενώ η κορυφαία έκδοση GLX ανεβαίνει στα 31.180. Ωστόσο για όσους η τετρακίνητη έκδοση είναι πολυτέλεια, αφού χρειάζονται ένα απλό ταξιδιάρικο και ποιοτικό SUV, υπάρχει η προσθιοκίνητη έκδοση με την τιμή να ξεκινάει από 25.080€.
Caractéristiques techniques
AMAXOMA |
|
Presse |
SUV |
Sièges |
5 |
Portes |
5 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Consommation moyenne combinée (WLTP) |
5.9 l/100 km |
Émissions de CO2 (WLTP) |
132 g/km |
Type de carburant |
Essence |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
13.5 δευτ |
Vitesse maximale |
180 km/h |
Spécifications des gaz d'échappement |
Euro 6d |
Rapport poids/puissance |
11.3 κιλά/Hp, 88.2 Hp/τόνος |
Rapport poids/couple |
9.5 κιλά/Nm, 104.9 Nm/τόνος |
ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ |
|
MOTEUR À COMBUSTION INTERNE |
|
Puissance |
102 Hp @ 6000 σ.α.λ. |
Puissance par litre de cylindrée |
69,8 Hp/l |
Couple nominal du moteur |
138 Nm @ 4400 σ.α.λ. |
Disposition du moteur |
Vers l'avant, transversalement |
Modèle/code du moteur |
K15C |
Carcasse du moteur |
1462 cm3 |
Nombre de cylindres |
4 |
Configuration du moteur |
En série |
Nombre de soupapes par cylindre |
4 |
Diamètre du cylindre |
74 mm |
Voie d'administration du vaccin |
85 mm |
Degré de compression |
13 |
Système d'injection de carburant |
Ψεκασμός πολλαπλών σημείων |
Mécanisme de distribution du gaz |
DOHC, VVT |
Συστήματα κινητήρα |
Start & Stop Σύστημα |
MOTEUR ÉLECTRIQUE |
|
Τεχνολογία Μπαταρίας |
Lithium-ion (Li-Ion) |
Puissance du moteur électrique |
33 Hp |
Moteur électrique à couple |
60 Nm |
Modèle/code du moteur |
MGU |
Disposition du moteur |
Ηλεκτροκινητήρας, ενσωματωμένος στο σύστημα μετάδοσης |
TAILLE ET POIDS |
|
Poids |
1315 κιλά |
Charge utile maximale |
465 κιλά |
Volume minimal d'espace pour les bagages |
289 l |
Volume maximal de l'espace à bagages |
642 l |
Capacité du réservoir de carburant |
47 l |
Capacité de remorquage autorisée avec freins (12%) |
1200 κιλά |
DIMENSIONS |
|
Longueur |
4175 mm |
Largeur |
1775 mm |
Hauteur |
1610 mm |
Empattement |
2500 mm |
Trace d'acheminement |
1535 mm |
Trace dorsale |
1505 mm |
Distance par rapport au sol |
175 mm |
Diamètre de rotation minimal (diamètre de rotation) |
10.4 m |
ARCHITECTURE |
|
Mouvement |
O κινητήρας εσωτερικής καύσης και ο ηλεκτροκινητήρας κινούν μόνιμα τους εμπρόσθιους τροχούς του οχήματος με δυνατότητα κίνησης σε πλήρη ηλεκτρική ή μεικτή λειτουργία και, εάν είναι απαραίτητο, μέσω ηλεκτρικά ή μηχανικα ελεγχόμενου συμπλέκτη, κινούνται οι πίσω τροχοί. (4Χ4) |
Αριθμός γραναζιών και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων |
6 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων AGS |
Suspension avant |
Ανεξάρτητη τύπου McPherson |
Suspension arrière |
Συστροφή |
Freins avant |
Plateaux ventilés |
Freins arrière |
Δίσκοι |
Systèmes auxiliaires |
ABS (système de freinage antiblocage) |
Type d'adresse |
Gestion chukrania (avec dents) |
Système de direction |
Volant électrique |
Roues |
215/55 R17 |