Vivre le mouvement dans la rue

La sœur de la MX-5 aura 200 chevaux et le 0 à 100 en moins de 5 secondes.

Αν απογοητεύθηκες με το “ξεκαθάρισμα- ψυχρολουσία” της Mazda ότι το νέο MX-5 θα έχει μέχρι 158 ίππους (διαβάζεις ici το σχετικό ρεπορτάζ), υπάρχει εναλλακτική. Γιατί, αν η εμμονή του Ιάπωνα με τη διατήρηση της “ανόθευτης συνταγής με τα λίγα άλογα του Miata” σε ξενερώνει λιγάκι (έλα τώρα, ποιος δε θέλει άλογα;), υπάρχει και ο τρελο-Ιταλός. Γιατί, ακριβώς την ίδια “συνταγή” θα τη χρησιμοποιήσει η Fiat, απλά με καμιά…. πενηνταριά άλογα παραπάνω. Τόσα θα αποδίδει ο “πνιγμένος” κινητήρας της Alfa 4C που θα φορέσουν στο Abarth 124 Spider.

Τα καλά νέα, έχουν βάση: Η Fiat θα χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα που εξέλιξε από κοινού με τη Mazda (όλοι νομίζαμε ότι θα αποτελέσει τη βάση για μια νέα Alfa Romeo Spider, αλλά… γελαστήκαμε) για να επαναφέρει στη ζωή το 124 Spider, στις début 2016.

Στη “νορμάλ” του μορφή -φαντάζεσαι κι εσύ πως εμφανισιακά δεν θα διαφέρει και τρομερά από το MX-5- θα φορά τους γνωστούς turbo κινητήρες του Gruppo. Αλλά, οι Ιταλοί φαίνεται πως το χουν… απωθημένο με τα γκάζια.

Ο COO του Fiat Chrysler Group, Alfredo Altavilla, επιβεβαίωσε τα περί του Spider και της πιο extreme έκδοσής του: “Σας αρέσουν οι επιδόσεις; Θα υπάρχει μια Abarth version“, είπε στο AutoExpress (το οποίο δημοσίευσε και αυτές τις αποκλειστικές φωτό). Πόσο extrêmes θα είναι όμως αυτή η έκδοση; Προφανώς, αρκετά.

Στην πιάτσα, ψιθυρίζεται ότι οι Ιταλοί έχουν ήδη έτοιμη την Abarth 124 Spider που θα φορά τον 1,75 turbo κινητήρα με τους 237 ίππους, που γνωρίσαμε στην Alfa Romeo 4C (ή στην Giulietta QV) σε μια πιο detuned έκδοση, όπου θα αποδίδει περίπου 200 ίππους. Σύμφωνα με αυτά που ακούγονται, με το βάρος του Abarth αυτού να παίζει κάπου παρακάτω από τον τόνο (όχι τον Rio Mare), τα πρώτα 100 χιλιόμετρα ανά ώρα θα έρχονται περίπου (“λίγο κάτω” αφήνουν να διαρρεύσει οι Ιταλοί) στα 5 δευτερόλεπτα. Μιλάμε λοιπόν για ένα νέο supercar τσέπης;

Ναι, αφού θα έχει αναλογία κιλών ανά ίππο παρόμοια με της Porsche Boxster GTS. Αυτό, δεν θα είναι έκπληξη για την Abarth, η οποία φαίνεται ότι αλλάζει “ρότα” όπως εξηγεί ο Altavilla, που παραδέχεται ότι έκανε λάθος με το Punto Abarth και εξηγεί γιατί δημιούργησε το Biposto. “Αυτό που ήθελα να κάνω με το Biposto, ήταν να χαράξω μια ξεκάθαρη γραμμή με το παρελθόν. Η Abarth έχει να κάνει αποκλειστικά με τις επιδόσεις και έτσι, είπα στην ομάδα μου να σταματήσει να ασχολείται με χρώματα και αυτοκόλλητα. Οποια νέα έκδοση ενός Abarth θα πρέπει να δίνει μια αίσθηση βελτίωσης επιδόσεων, αλλιώς είναι άχρηστο. Το παρακάναμε με το Punto Abarth – το Punto είναι οικογενειακό αυτοκίνητο και με την έκδοση Abarth φάνηκε λίγο ότι το παρατραβήξαμε. Σταμάτησα την παραγωγή του πριν από 15 μήνες, επειδή δεν στόχευε στον πραγματικό πελάτη της Abarth- ένα Abarth πρέπει να είναι κάτι διαφορετικό, κάτι ξεχωριστό, ιδιαίτερο και ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, δεν μπορεί να προσφέρει κάτι τέτοιο”…

Rendering του Auto Express για το “νορμάλ” Fiat 124 που μοιράζεται κοινή πλατφόρμα με το Mazda MX-5

Αισθητικά, το Abarth 124 Spider, έχει, όπως βλέπεις, πιο επιθετικό styling. Μεγαλύτερη μάσκα (διακρίνεται το intercooler) μεγάλες ζάντες, χαμηλό αμάξωμα, αεραγωγούς στα πλάγια και στο καπώ αλά 575 Maranello (λέμε τώρα). Στο πίσω μέρος, ξεχωρίζουν τα δυο μάλλον γιγαντιαία μπουριά (εντάξει, “ευμεγέθεις απολήξεις της εξάτμισης”), αεραγωγοί για να βγάζουν τον καυτό αέρα από τα φρένα με τις κατακόκκινες δαγκάνες (“μυρίζει” Brembo) et διαχύτης από ανθρακονήματα. Γενικά, όπως καταλαβαίνεις, το Abarth 124 Spider είναι κακό. Πολύ κακό και δείχνει δόντια πριν καν γεννηθεί στους ανταγωνιστές του…