Έναν μήνα πριν από το Tokyo Motor Show (θα διεξαχθεί στις 30 Οκτωβρίου), η Mazda ανάβει φωτιές à petrolheads όλου του πλανήτη, με μια teaser photo. Σε αυτή τη φωτογραφία, βλέπουμε ένα μαύρο, μυώδες coupe, με μακρύ καπό, cockpit τοποθετημένο στη μέση, φουσκωμένα πίσω φτερά και δύο εξατμίσεις. Αυτή ακριβώς η φωτογραφία, έχει πυροδοτήσει συζητήσεις σε όλο τον κόσμο για το αν αποτελεί την retour de la série RX. Αδίκως;
Αυτή είναι η teaser photo που έδωσε στη δημοσιότητα η Mazda για το τρίθυρο coupe που θα παρουσιάσει στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκυο. Θα κάθεται δίπλα από ένα Mazda Cosmo Sport, το πρώτο Mazda παραγωγής που φόρεσε ρότορα…
Όχι. Το Topspeed.gr , που, παρά το γεγονός ότι είναι… νεογέννητο έχει ήδη γράψει την ιστορία του στην επιβεβαίωση των όσων γράφει (πάρε για παράδειγμα την ιστορία της Giulia, ή του πισωκίνητου Fiat 124) έχει μια -ακόμα- Information που μάλλον δίνει κατεύθυνση στη συζήτηση: Στο περίπτερο της Mazda, στο Σαλόνι του Τόκυο, το νέο coupe (θα παρουσιαστεί ως concept) θα είναι τοποθετημένο σε ξεχωριστό section, μαζί με ένα ακόμα αυτοκίνητο: Ένα Mazda Cosmo Sport/Mazda S110 του 1967, το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής στο οποίο η Ιαπωνική εταιρία φόρεσε τον ρότορα. Τυχαίο;
Ένα από τα πολλά renderings που κυκλοφορούν για το πώς (θα θέλαμε να) θα είναι η νέα γενιά RX
Lire ici το δικό μας speculation για το τριρότορο, biturbo RX-9 των 450 ίππων
H Mazda, ιντριγκάρει την αγωνία μας, λέγοντας ότι το μοντέλο αυτό που θα μας δείξει, είναι μοντέρνο, “με την αίσθηση της γραμμικότητας και της αυθεντικότητας, ερχόμενο για να συμπυκνώσει σχεδόν όλη την ιστορία de ανάπτυξης sportscars από τη Mazda σε a και μόνο μοντέλο”. Και, αν μιλάμε για την ιστορία της Mazda στον κόσμο των σπορ αυτοκινήτων, δεν μπορούμε να βγάλουμε από το κεφάλι μας τα φοβερά και τρομερά RX-7 και RX-8…
Αυτό το speculation δεν δείχνει να απέχει πολύ από την teaser photo της Mazda
Ναι, αλλά μπορεί η Mazda να ξαναφορέσει τον ενεργοβόρο ρότορα (appelez-moi et Wankel) σε μοντέλο της; Η αυτοκινητοβιομηχανία της Hiroshima έλεγε πως δεν θα υπάρξει απόγονος του RX-8 και άφηνε να εννοηθεί ότι ο ρότορας έχει πεθάνει. Όμως, πηγές από το εργοστάσιο τόνιζαν, όλο αυτό το διάστημα, ότι η εξέλιξη των Wankel και της επόμενης γενιάς RX συνεχίζεται, “απλά τώρα πρέπει να εστιάσουμε στο νέο MX-5”. Ο CEO της Mazda, Masamichi Kogai, το επιβεβαίωνε αυτό, λέγοντας ότι “οι μηχανικοί της εταιρείας συνεχίζουν να δουλεύουν επάνω σε αυτή την τεχνολογία” (του Wankel). Και, μάλιστα, είδαμε έναν μικρό ρότορα που παράγει ηλεκτρική ενέργεια, επάνω σε ένα υβριδικό -extended version- Mazda 2.
Ο Design Chief της Mazda, Ikuo Maeda, έλεγε, μόλις έναν χρόνο πριν, ότι θέλει να αναβιώσει η σειρά RX της Mazda, τονίζοντας ότι οποιοδήποτε αναγεννημένο sports car δεν θα μπορούσε να ονομάζεται RX, χωρίς να φοράει ρότορα, αφού το R, είναι για το Rotor. Ο ίδιος έλεγε ότι η εταιρεία πρέπει να εστιάσει στα οχήματα SkyActiv με αποδοτικούς, οικονομικούς κινητήρες και ελαφρά αμαξώματα.
Σε ό,τι αφορά το μοτέρ, τώρα, τα πράγματα είναι μπερδεμένα, παρότι πηγές από το εργοστάσιο τονίζουν ότι “το επόμενο αυτοκίνητο με ρότορα πρέπει να είναι μικρότερο, ελαφρύτερο, καθαρότερο, πιο οικονομικό και fun to drive“. Νεότερες πληροφορίες αναφέρουν ότι με τεχνολογία δανεισμένη από την Toyota, ο ρότορας φορτίζει τις μπαταρίες λιθίου, σε ένα σύστημα “που έχει πολλές ομοιότητες με αυτό του Opel Ampera“. Ο ρότορας δηλαδή, δεν θα είναι το κύριο μοτέρ, αλλά το βοηθητικό. Μπορεί να είναι έτσι;
Και το ξενέρωμα: Με τη σχεδιαστική γλώσσα Kodo να εξελίσσεται επάνω στο επερχόμενο concept, πολλοί εικάζουν ότι μπορεί να είναι ένα είδος coupe συνέχειας του MX-5. Άλλοι λένε ότι ο ρότορας απλά, δεν μπορεί να επιστρέψει στην εποχή της υστερίας για κινητήρες που καίνε και ρυπαίνουν λίγο. Θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι τις 30 Οκτωβρίου (28 και 29 είναι οι Press days του Σαλονιού του Τόκυο), για να μάθουμε. Cross your fingers, να επιστρέψει ο ρότορας…