Πριν από δύο χρόνια, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Ντουμπάι, γνωρίσαμε το Devel Sixteen. Ένα πρωτότυπο hypercar, του οποίου οι κατασκευαστές υπόσχονταν ότι θα είναι το δυνατότερο et γρηγορότερο αυτοκίνητο παραγωγής του πλανήτη. Par 5.000 ίππους, 0-100 σε μόλις 1,8 δευτερόλεπτα et τελική 560 χιλιόμετρα την ώρα, μας έλεγαν. Φυσικό ήταν, όλοι όσοι άκουσαν αυτά τα νούμερα, να γελάσουν δυνατά.
Και αφού όλοι πιστέψαμε ότι το hypercar που μας παρουσιάστηκε στο Ντουμπάι ήταν τόσο αληθινό όσο και η Κοκκινοσκουφίτσα, το ξεχάσαμε. Η εκδίκηση όμως, είναι ένα πιάτο που τρώγεται κρύο. Οι κατασκευαστές του Devel Sixteen επανήλθαν με το Vidéo της πρώτης δυναμομέτρησης. Και με τις πρώτες λεπτομέρειες για τον κινητήρα. Ικανές, να μας κάνουν να ζαλιστούμε:
Είναι λίγο υπερβολικό όταν το βλέπεις από πίσω. Λίγο. ΛΙΓΟ. Επίσης, το μεσαίο φως του φρένου, πρέπει να πάει ψηλά. Να με προσλάβουν να τους μάθω δυο τρία πραγματάκια που ξέρω.
Το μοτέρ είναι χωρητικότητας 12,3 λίτρωνavec 81mm Quad Turbo (ναι, είναι τετράτουρμπο), με 16 κυλίνδρους σε διάταξη V. Έχει 32 βαλβίδες τιτανίου και η δύναμή του υπολογίζεται “άνω των 5000 ίππων”. Ο κατασκευαστής του κινητήρα, η STEVE MORRIS ENGINES, τονίζει ότι τον έχει δοκιμάσει επιτυχώς στην καθημερινή χρήση και ότι δεν είναι δύο V8 κολλημένοι (σε εσένα πάει αυτό, Bugatti), αλλά ένας, από την αρχή φτιαγμένος V16.
Le site αποτελέσματα της δυναμομέτρησης που βλέπεις στο βίντεο (παρακάτω) είναι:
4515 ίπποι @6900 rpm, 36 psi c16 (το δυναμόμετρο δεν μπορούσε να αντέξει δύναμη άνω των 4515 hp)
3519 ροπή @6600 rpm, 36 psi
3002 ίπποι @6900 rpm, 20 psi (σε mode καθημερινής χρήσης, με συμβατική βενζίνη)
2407 ροπή @6400 rpm, 20 psi
Με αυτά τα νούμερα, λέει η STEVE MORRIS ENGINES, έχουμε μπροστά μας:
-Τον δυνατότερο κινητήρα που φτιάχτηκε ποτέ για αυτοκίνητο παραγωγής
-Τον δυνατότερο κινητήρα που φτιάχτηκε ποτέ για να δουλεύει με απλή βενζίνη
-Τον πρώτο και μοναδικό V16 Quad Turbo κινητήρα για αυτοκίνητο παραγωγής
Εάν αναρωτιέσαι, έτσι είναι το εσωτερικό του Devel Sixteen. Δεν θα μου το δώσουν τεστ; Θα δεις τι θα γράψω για την ποιότητα των πλαστικών του.
Καλά είναι όλα αυτά, αν και 5.000 ίππους δεν είδαμε ακόμα. Είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι υπάρχει (θα υπάρχει δηλαδή) αυτοκίνητο που θα γελάει με την ιπποδύναμη μιας Veyron, ή ακόμα καλύτερα μιας Chiron. Και, αν δεν σε πειράζει που εμφανισιακά, είναι σαν F-16 που έπαιρνε στεροειδή και έπεσε μέσα στον αντιδραστήρα της Φουκουσίμα, αυτό δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα.
Για εσένα που χαρακτήρισες κάποτε μια εξάτμιση, ή μια αεροτομή “υπερβολική”, ο Άραβας σου έχει την απάντηση, με κάτι διακριτικό, που δεν θα τραβάει τα βλέμματα στην καθημερινή χρήση.
Το πρόβλημα είναι το πώς θα βγει αυτή η δύναμη στο δρόμο. Αν θα μπορεί να πατάει για να επιταχύνει όπως φαντάζονται και θέλουν οι κατασκευαστές του. Αν θα καταφέρει να κερδίσει τη φύση και να βγάλει αυτή την τελική ταχύτητα. Και, όταν τη βγάλει, αν θα μπορεί να σταματάει. Όπως επίσης, αν θα ειναι ένα all round hypercar, ή μια άχρηστη μηχανή επίδειξης, δεδομένου ότι στην επιτάχυνση και στην τελική στην ευθεία, θα υπάρχουν πολλά dragster που θα μπορούν να το ταπεινώσουν.
Πάντως εδώ, μπορείς να δεις τη δυναμομέτρηση του συγκεκριμένου κινητήρα, που ήδη πολλοί θα τον θέλουν για να τον βάλουν κάτω από το καπό τους.
Ενδιαφέρον θα είναι να δούμε και την αυτονομία και την κατανάλωσή του, ακόμα και στο “καθημερινό mode” των… μόλις 3.002 ίππων. Γιατί; Να σημειώσουμε, κλείνοντας, ότι στην τελική της, η Veyron έχει μέση κατανάλωση στην πόλη 37,2 λίτρα τα 100 χιλιόμετρα, ενώ αν οδηγείς σε τελική, θα καταναλώσεις τα 100 λίτρα του ρεζερβουάρ σε 10 λεπτάκια. Ενώ η ενέργεια που καταναλώνει ο 16,4 λίτρων κινητήρας της, θα μπορούσε να ζεστάνει 10 οικογένειες τον χειμώνα. Αλλά, να μη λέμε τρελές κουβέντες, γιατί είναι τρελοί αυτοί οι Άραβες…