Για 9η φορά στην ιστορία του δυσκολότερου αγώνα στον μηχανοκίνητο αθλητισμό!
Τα αποκλειστικά δικίνητα PEUGEOT 2008 DKR επικράτησαν καθολικά μετά από μία συναρπαστική εμφάνιση, με αποκορύφωμα τους Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret που τερμάτισαν στην 1η θέση!
Η PEUGEOT κατέκτησε το φετινό Ντακάρ στην μόλις 2η της συμμετοχή, απ’ όταν ο αγώνας ξεκίνησε να διοργανώνεται στη Νότια Αμερική. Τα 2008 DKR ήταν τα ταχύτερα σε εννέα – από τις 12 συνολικά – ειδικές διαδρομές, πετυχαίνοντας επτά «1-2» και δύο «1-2-3». Μετά από 25 χρόνια από την 1η του νίκη στο Ντακάρ (με μοτοσικλέτα), ο Stéphane Peterhansel πέτυχε την 12η νίκη του στο Ντακάρ (κατέχει 6 με μοτοσικλέτα, και έξι με αυτοκίνητο με συνοδηγό τον Jean-Paul Cottret».
Οι Cyril Despres/David Castera και Sébastien Loeb/Daniel Elena αποτέλεσαν την έκπληξη του Ντακάρ, καθώς τερμάτισαν στην 7η και 9η θέση, αντίστοιχα. Τρία από τα τέσσερα 2008 DKR ολοκλήρωσαν το φετινό ράλι Ντακάρ, με τους Carlos Sainz/Lucas Cruz να κρατούν τα ηνία του αγώνα, μέχρι τέσσερις μέρες προτού ολοκληρωθεί ο αγώνας. Ωστόσο, στάθηκαν άτυχοι και εγκατέλειψαν, αλλά με την σπουδαία εμφάνισή τους συνέβαλλαν στην τεράστια επιτυχία της Team Peugeot Total.
O Sébastien Loeb ήταν ο πρώτος που νίκησε σε ειδική διαδρομή, ενώ οι Stéphane Peterhansel και Carlos Sainz ήταν πάντοτε πολύ κοντά του. Στην διάρκεια της πρώτης εβδομάδας, στις τρεις πρώτες θέσεις κυριαρχούσαν τα 2008 DKR. H δεύτερη εβδομάδα του ράλι ήταν πιο απαιτητική, όπου οι Loeb και Sainz έχασαν το πλεονέκτημα που είχαν για μία νίκη (λόγω ντεραπαρίσματος και μηχανικού προβλήματος στην 10 ε.δ., αντίστοιχα). Ο Cyril Despres είχε ήδη χάσει χρόνο στην 5η ε.δ. λόγω προβλήματος στο τούρμπο. Ο Peterhansel κατάφερε να οδηγήσει προσεκτικά και να τερματίσει, έχοντας δημιουργήσει μία απόσταση ασφαλείας, από την 10η ε.δ., που έφτανε την μια ώρα…
Επόμενη στάση: το Ντακάρ 2017!
ΜΙΑ ΛΑΜΠΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Αυτή η νίκη αποτελεί το πιο πρόσφατο κεφάλαιο στις επιτυχίες της PEUGEOT στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, συμπεριλαμβάνοντας τις τέσσερις νίκες στα Ντακάρ της Αφρικής (από το 1987 έως το 1990), όπως επίσης και σε άλλα γεγονότα, όπως τις 24 Ώρες του Le Mans, την ανάβαση του Pikes Peak και το WRC.
Η νίκη στο φετινό Ντακάρ παίρνει ακόμη μεγαλύτερη διάσταση, αν ληφθεί υπόψη πως αυτή ήρθε στην μόλις 2η συμμετοχή της PEUGEOT στη Νότια Αμερική, με τρία 2008 DKR να ολοκληρώνουν τον αγώνα στις εννέα πρώτες θέσεις. Όλα τα μέλη της ομάδας έδωσαν τον καλύτερο τους εαυτό και το αποτέλεσμα δεν θα ήταν ποτέ εφικτό αν δεν υπήρχαν οι αφανείς ήρωες: οι ακούραστοι μηχανικοί!
Ο Cyril Despres, ο οποίος έκανε σπουδαία εμφάνιση στην μόλις δεύτερη συμμετοχή του με τετράτροχο όχημα, συνέβαλλε στο ένα από τα επτά «1-2» για την PEUGEOT, ενώ παράλληλα είχε τον ρόλο του φύλακα-άγγελου για τους team-mates του.
Ο «ΜR DAKAR» ΧΤΥΠΗΣΕ ΞΑΝΑ
Οι νικητές Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret με το Νο 302 PEUGEOT 2008 DKR χρησιμοποιήσαν την μεγάλη τους εμπειρία για να επισφραγίσουν μία μεγάλη νίκη στο τερματισμό, στο Rosario. Αυτή δεν ήταν μόνο η 6η νίκη που έχουν κάνει μαζί, αλλά και η 12η του Peterhansel, με τον Γάλλο να έχει δικαιολογημένα πάρει άτυπα τον τίτλο του «Mr Dakar»!
ΜΙΑ ΟΜΑΔΑ ΑΠΟ ΜΕΤΑΛΛΟ
Μετά από 9.500 χιλιόμετρα μέσα σε δύο εβδομάδες στην Αργεντινή και στην Βολιβία, σε ακραίες καιρικές συνθήκες και υψόμετρα που έφταναν μέχρι και τα 4.800 μέτρα, η Team Peugeot Total έκανε μια συναρπαστική εμφάνιση που οδήγησε σε ένα νικηφόρο αποτέλεσμα. Με 17 νίκες στο Ντακάρ, τα πληρώματα των Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret, Carlos Sainz/Lucas Cruz και Cyril Despres/David Castera, είχαν μαζί τους τους εννέα φορές παγκόσμιους πρωταθλητές στο WRC, τους Sébastien Loeb και Daniel Elena στην πρώτη τους συμμετοχή στο Ντακάρ.
ΜΙΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΚΛΗΣΗ
Όλα τα πληρώματα υπερέβαλλαν εαυτόν πίσω από το τιμόνι των PEUGEOT 2008 DKR. Οι μηχανικοί της Peugeot έμαθαν όσα έπρεπε στην διάρκεια της πρώτης περσινής συμμετοχής στη Νότια Αμερική και βελτίωσαν σε καίρια σημεία το αυτοκίνητο. Χαμηλότερο, φαρδύτερο, μακρύτερο και ισχυρότερο, το νέο PEUGEOT 2008 DKR επιβεβαίωσε την ανωτερότητα του και με την δικίνητη διάταξή του κατάφερε να επικρατήσει απέναντι στα παραδοσιακά 4×4 ακόμη και στα πιο σκληρά τερέν.
ΟΙ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΩΝ
Bruno Famin, Διευθυντής Peugeot Sport: «Το αποτέλεσμα ξεπέρασε τις προσδοκίες μας, επειδή ήρθαμε εδώ περισσότερο για να δούμε την απόδοση του αυτοκινήτου. Και πετύχαμε τους στόχους μας σε κάθε διαφορετική κατάσταση και συνθήκες. Αυτό επιβεβαιώνει πως ολοκληρώσαμε της τεχνικής μας πρόκληση που είχαμε θέσει. Ανακαλύψαμε μερικά μηχανικά προβλήματα, που μας δείχνουν πως υπάρχουν ακόμη περαιτέρω περιθώρια βελτίωσης του PEUGEOT 2008 DKR. Είμαστε απόλυτα ικανοποιημένοι με το αποτέλεσμα και ελπίζουμε πως θα πετύχουμε του χρόνου το ίδιο, ίσως με στόχο το 1-2-3!»
Stéphane Peterhansel, οδηγός PEUGEOT 2008 DKR, Νικητής ράλι Ντακάρ 2016: «H ικανοποίηση είναι τεράστια για εμάς. Πριν την εκκίνηση ένα τέτοιο αποτέλεσμα ήταν μακριά από τις προσδοκίες μας. Η αίσθηση που είχα ήταν πως η ομάδα ήταν ακόμη νέα, αλλά όλα πήγαν εξαιρετικά. Τις πρώτες μέρες προσπάθησα να έχω επαφή με τους Carlos και Seb που ήταν ταχύτεροι απο εμάς. Μία μέρα οδηγήσαμε σε φουλ ρυθμό και καταφέραμε να έχουμε μία διαφορά 50 λεπτών μόλις τρεις μέρες πριν τον τερματισμό. Όταν αγωνίστηκα για πρώτη φορά στο Ντακάρ με μοτοσικλέτα, ονειρευόμουν την μέρα που θα οδηγούσα ένα PEUGEOT. To να είμαι στην ομάδα και να νικήσω είναι μια τεράστια ικανοποίηση για μένα».
Cyril Despres, οδηγός PEUGEOT 2008 DKR, 7η θέση: «Είναι μία πολύ θετική κατάληξη στη δεύτερη συμμετοχή μας με ένα αυτοκίνητο. Και είναι πάντα ικανοποιητικό να ολοκληρώνεις ένα Ντακάρ. Καταφέραμε να ολοκληρώσουμε μερικές πολύ καλές ειδικές. Κάναμε μερικά λάθη που δεν θέλουμε να επαναλάβουμε και είδαμε πως μπορούμε να ακολουθήσουμε τους κορυφαίους. Ο τερματισμός τριών PEUGEOT 2008 DKR στο top-10 είναι μια μεγάλη ικανοποίηση για όλη την ομάδα».
Sébastien Loeb, οδηγός PEUGEOT 2008 DKR, 9η θέση: «Eίμαι χαρούμενος που φτάσαμε μέχρι το τέλος! Υπάρχουν μερικά θετικά αλλά και αρνητικά πράγματα, συνολικά είχαμε μία καλή εμφάνιση. Κάναμε μερικά λάθη στις ειδικές λόγω έλλειψης εμπειρίας. Πέρα από αυτό, από θέμα καθαρής απόδοσης είχαμε τόσο όσο χρειαζόταν. Πραγματικά το απολαύσαμε ορισμένες μέρες, αλλά το παλέψαμε μέχρι τέλους».
Carlos Sainz, οδηγός PEUGEOT 2008 DKR n°303: «Θα ήθελα να συγχαρώ όλη την ομάδα: ειδικά τους Stéphane and Jean-Paul. Δουλέψαμε όλοι πολύ σκληρά για να βελτιώσουμε το PEUGEOT 2008 DKR και είμαι πολύ χαρούμενος που συνέβαλλα σε αυτή την προσπάθεια. Η επίτευξη ενός τέτοιου αποτελέσματος μέσα σε μόλις δύο χρόνια είναι πραγματικά κάτι το εκπληκτικό».
Η ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΜΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ
Νίκες σε ειδικές διαδρομές: 9 από τις 13 για τα PEUGEOT 2008 DKR (Loeb/Elena: ειδικές 2, 3, 5 και 13, Peterhansel/Cottret: ειδικές 4, 6 και 10, Sainz/Cruz: ειδικές 7 και 9).
Νικητές ειδικών διαδρομών: Loeb (ειδικές 2 έως 5 και 7), Peterhansel (ειδικές 6 έως 8 και μετά 10 έως 13), Sainz (ειδική 9).
Οι νίκες του Stéphane Peterhansel στο Ντακάρ: 1991, 1992, 1993, 1995, 1997, 1998 (με μοτοσικλέτα), 2004, 2005, 2007, 2012, 2013, 2016 (με αυτοκίνητο)
Η γενική κατάταξη του ράλι Ντακάρ 2016
1. Stéphane Peterhansel (FRA)/Jean-Paul Cottret (FRA), PEUGEOT 2008 DKR, 45h22min10s
2. Nasser Al-Attiyah (QAT)/Matthieu Baumel (FRA), Mini, +34min58s
3. Giniel De Villiers (ZAF)/Dirk Von Zitzewitz (DEU), Toyota, +1h02min47s
4. Mikko Hirvonen (FIN)/Michel Perin (FRA), Mini, +1h05min18s
5. Leeroy Poulter (ZAF)/Robert Howie (ZAF), Toyota, +1h30min43s
7. Cyril Despres (FRA)/David Castera (FRA), PEUGEOT 2008 DKR, + 1h49min04s
9. Sébastien Loeb (FRA)/Daniel Elena (MC), PEUGEOT 2008 DKR, +2h22min09s