Η Aston Martin, αποκάλυψε το καλοκαίρι ότι έχει στα σκαριά, μαζί με τη Redbull, a hypercar 1000 ίππων, με την ονομασία AM-RB 001 (από τα αρχικά των δύο εταιρειών). Τότε, έγιναν γνωστές λίγες λεπτομέρειες. Σήμερα, που μαθαίνουμε τι είναι αυτή η υπερκατασκευή που κοστίζει 3 εκατομμύρια ευρώ, θα παραχθεί σε μόλις 150 μονάδες και έχει ήδη προπωληθεί, καταλάβαμε ότι η Aston Martin το τερμάτισε.
Γιατί, όπως αποκαλύπτει ο επικεφαλής του σχεδιαστικού τμήματος της Aston Martin, Marek Reichman, η εταιρεία έχει καταφέρει να φτιάξει ένα σκληροπυρηνικό hypercar που μπορεί να τελικιάζει πάνω από τα 400 χ.α.ω. να κυνηγάει μια Formule 1 στις στροφές, παράγοντας 4,5 G πλευρικής επιτάχυνσης, αλλά και ταυτόχρονα να παρέχει κουλές ανέσεις, όπως την άνετη είσοδο μιας κοπέλας που φοράει μίνι στο βολάν!
Η συγκεκριμένη ΑΜ, φορά έναν ολοκαίνουριο ατμοσφαιρικό V12, χωρητικότητας μεταξύ 6 και 7 λίτρων, φτιαγμένο από αλουμίνιο και ανθρακονήματα. Η εταιρεία ήθελε ο V12 αυτός να στροφάρει μέχρι τις 11.000 σ.α.λ., αλλά δεν τα κατάφερε και έτσι έβαλε τον κόφτη στις 9.500.
Le site κτήνος της Aston Martin, ζυγίζει μόλις 997 κιλά! Για να επιτευχθεί αυτό, είναι κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από τιτάνιο και ανθρακονήματα, ενώ έχουν γίνει τρομερές “εκπτώσεις” για να σωθεί βάρος. Για παράδειγμα, δεν χρησιμοποιεί κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (“επειδή είναι βαρύτερο” και εξελίχθηκε ολοκαίνουριο σειριακό από την XTRAC), ενώ και το υβριδικό (μιμείται το KERS) σύστημα παράγει μόλις 80 ίππους και κινεί το hypercar μόνο σε μικρές ταχύτητες, καθώς η Aston Martin έβαλε μικρή μπαταρία για να γλιτώσει βάρος.
Το γεγονός ότι ο Reihman αναφέρεται στο εμπνευσμένο από τη Formula 1 Kinetig Energy Recovery System, δεν είναι τυχαίο. Γιατί η AM-RB 001 θα παράγει περίπου 2 τόνους downforce, 4,5 G πλευρικής επιτάχυνσης, θα βγάζει περισσότερα από 400 χ.α.ω. τελική, θα κάνει το 0-320 χ.α.ω. σε κάτω από 10 δευτερόλεπτα και, παρότι αυτά τα νούμερα δείχνουν ότι δεν θα μπορεί να οδηγηθεί από τον καθένα, έχει φτιαχτεί ώστε να βολεύει τον καθένα!
Ο Reichman λέει ότι το hypercar έχει ρυθμιζόμενη θέση οδήγησης και πεντάλ, ώστε να βολεύονται όλοι, από τον πιο ψηλό στον πιο κοντό, θέση που σηκώνεται αυτόματα, όταν η ΑΜ ανιχνεύει σαμαράκι στο οδόστρωμα. Και οι πόρτες, ανοίγουν αυτόματα, επιτρέποντας είτε να μπεις, όπως σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο, είτε να καθίσεις και μετά να βάλεις τα πόδια σου μέσα. “Αυτό, ειναι κάτι που μπορεί να το κάνει με άνεση μια γυναίκα με μια μίνι φούστα. Είτε το πιστεύετε, είτε όχι, αυτό ήταν ένα από τα κριτήρια που σκεφτήκαμε!”, λέει ο Reichman.
Χθες, η Aston Martin ανακοίνωσε ότι τα 150 κομμάτια (ψιθυρίζεται ότι έκαστο κοστίζει 3 εκατομμύρια ευρώ) που σχεδιάζει να παράγει, μαζί με άλλα 25 αγωνιστικά, έχουν ήδη προπωληθεί από τον Ιούλιο και τα πρώτα αυτοκίνητα θα παραδοθούν το 2018. Στο μεταξύ, ανακοίνωσε επίσης ότί η συνεργασία της με τη Redbull θα συνεχιστεί και το 2017, γεγονός που ίσως να σημαίνει περισσότερα και δυνατότερα hypercars.