Η υπόθεση “σπορ ναυαρχίδα της Mazda et Wankel“, έχει περάσει από πολλά κύματα. Η Société japonaise έχει τροφοδοτήσει έναν μύλο φημών et διαρροών ως προς το επερχόμενο μοντέλο της με ρότορα, κυρίως λόγω της δικής της αναποφασιστικότητας. Ενώ η εξέλιξη του Skyactiv-R (έτσι ονομάζεται ο νέος ρότορας) δεν σταμάτησε ποτέ, ενώ επιβεβαιώθηκαν οι φήμες και οι ελπίδες με το RX-Vision, στελέχη της, κατά περιόδους, διέψευδαν την πρόθεση παραγωγής του. Ίσως όμως, η ώρα που περιμένουν οι φαν της αυτοκίνησης και ιδιαίτερα των μοντέλων της Mazda με περιστροφικό κινητήρα Pour πλησιάζει επικίνδυνα…
Rendering: Θα είναι έτσι το Mazda RX-9
Sur 27 Οκτωβρίου, ανοίγει τις πόρτες του το 45ο Motor Show του Τόκυο. Εκεί, ο μισός… πλανήτης ψιθυρίζει ότι η εταιρεία από τη Χιροσίμα θα παρουσιάσει μια έκδοση προπαραγωγής de Mazda RX-9, ανακοινώνοντας ότι θα το βγάλει στην αγορά το 2020. Επιτείνοντας αυτές τις φήμες, η Mazda, μας καλεί να ετοιμαστούμε “για μια μεγάλη ανακοίνωση” που θα κάνει στο Τόκυο και επιβεβαιώνει πως θα παρουσιάσει ένα concept- εξέλιξη του RX-Vision. Το timing θα ήταν ιδανικό για κάτι τέτοιο, καθώς τον Μάρτιο του 2018le θρυλικό Mazda RX-7 γιορτάζει τα 40 του χρόνια.
Rendering του επερχόμενου (;) Mazda RX-9
Ιαπωνικά Μέσα Ενημέρωσης αναφέρουν ότι η Mazda θα παρουσιάσει το RX-9 προπαραγωγής ως φόρο τιμής στα 50 χρόνια από την ημέρα που έβαλε ρότορα σε μοντέλο παραγωγής της και ότι θα ανακοινώσει την πρόθεσή της για παραγωγή, παρουσιάζοντας το τελικό -υβριδικό, πισωκίνητο- μοντέλο και πάλι στο Τόκυο, το 2019, ώστε να το έχει προς πώληση όταν θα γιορτάζει τα 100ά της γενέθλια, το 2020.
Τα ίδια Μέσα, αναφέρουν ότι οι περίπου 100 μηχανικοί που έχουν αναλάβει το project, έχουν καταφέρει το πισωκίνητο RX-9 να έχει βάρος “κάτω από 1.300 κιλά” και να αποδίδει “περίπου 395-400 ίππους” (οι δικές μας πηγές κάνουν λόγο για αλουμινένιο biturbo ρότορα, με απόδοση 450 ίππων). Κάτω από το καπό θα υπάρχει ένας υπερτροφοδοτούμενος SkyActiv-R, αποτελούμενος
De δύο ρότορες 800 cc. Όπως είχε αποκαλύψει το TopSpeed.gr, (δες το σχετικό ρεπορτάζ μας ici) ο επανασχεδιασμένος ρότορας της Mazda είναι γυρισμένος κατά 180 μοίρες σε ό,τι αφορά τη θέση του, έχει την εισαγωγή αέρα στο κάτω μέρος του και την εξαγωγή επάνω. Le site turbo είναι επίσης τοποθετημένο επάνω από το κύριο μέρος του ρότορα, με την αρχιτεκτονική αυτή να έχει επιλεγεί για να αυξηθεί η απόδοση.
Την ίδια ώρα, η Société japonaise έχει επιδοθεί σε έναν… αγώνα δρόμου, πατεντάροντας στο United States Patent & Trademark Office μια σειρά από λύσεις που “φωνάζουν” ότι θα χρησιμοποιηθούν στο επερχόμενο, rotor powered, κουπέ μοντέλο της. Η Mazda a κατοχυρώσει τα σήματα RX-7 και RX-9, μια νέα διάταξη pour les SkyActiv-R, έναν range-extended rotary (θα είναι υβριδικό λοιπόν;), μια νέα διάταξη τοποθέτησης του υπερτροφοδότη et le εξάτμισης στον SkyActiv-R και μια νέα λειτουργική πόρτα, η οποία ανεβαίνει κατά 15 μοίρες όταν ανοίγει, ώστε να μη χτυπά στο πεζοδρόμιο.
Σε αντίθεση με τις δηλώσεις ότι δεν θα έρθει μοντέλο με ρότορα εάν δεν βρεθεί λύση στα ζητήματα κατανάλωσης, εκπομπών ρύπων και απόδοσης, γενικότερα, καθώς και του πλάνου Sustainable Zoom-Zoom 2030, στο οποίο δεν υπάρχει προγραμματισμός για μοντέλο με wankel κινητήρα, έρχονται τα λόγια ενός σημαντικού στελέχους της Mazda.
Το εσωτερικό του RX-Vision είχε σαφείς παραπομπές στο RX-7
Ο managing executive officer του κέντρου τεχνικών ερευνών και ανάπτυξης ολοκληρωμένων συστημάτων ελέγχου της Mazda, Mitsuo Hitomi, πολύ πρόσφατα, στην έκθεση της Φρανκφούρτης, άναψε φωτιές. “Συνεχίζουμε την ανάπτυξη του rotary κινητήρα επόμενης γενιάς”, είπε, παραδεχόμενος ότι η Mazda “δεν μπορεί να βελτιώσει την απόδοση του συγκεκριμένου κινητήρα σε σχέση με τα σημερινά στάνταρ εκπομπών ρύπων” και επιβεβαίωσε ότι η τεχνολογία prolongateur de gamme είναι η λύση στο πρόβλημα του μοντέλου που ο… μισός πλανήτης αποκαλεί RX-9.
Ο κ. Hitomi είπε επίσης ότι η Mazda “λειαίνει” τα γνωστά θέματα του rotary, όπως τα ευπαθή apex seals et le κατανάλωση λαδιού και ότι έχει επικεντρώσει στην ανάφλεξη et le σύστημα ελέγχου εκπομπών ρύπων. Ο ίδιος, παραδέχθηκε πως, παρότι η τεχνολογία του wankel δεν είναι κερδοφόρα, όπως αυτή του SkyActiv-X, “ο ρότορας είναι πολύ σημαντικός για τη Mazda“.
Άλλωστε, είπε με νόημα ο ίδιος “το 2020 η Mazda κλείνει έναν αιώνα ζωής“.
Λίγο αργότερα, ο αντιπρόεδρος έρευνας και ανάπτυξης της Mazda, Matsuhiro Tanaka, επιβεβαίωσε ότι “στο Tokyo Motor Show θα παρουσιάσουμε ένα νέο design concept. Μπορείτε να το δείτε ως την εξέλιξη του RX-Vision“. Και, στο ερώτημα αν θα είναι αυτό το RX-9, απάντησε ότι “όταν παρουσιάζουμε ένα concept, η πρόθεσή μας από τη σχεδιαστική και μηχανική κοινότητα, είναι να το κάνουμε πραγματικότητα. Αυτό που θα πω είναι ότι κάνουμε ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατό ώστε να το δοκιμάσουμε και να το κάνουμε μια πιθανότητα”.
Ένα Mazda RX-7 fd ξερνάει φλόγες από την εξάτμισή του. Τα “7” αποτελούν -όχι τυχαία και άδικα- jdm legends
Νωρίτερα, ο επικεφαλής R&D της Mazda, Kiyoshi Fujiwara είπε πως αναγνωρίζει ότι η υβριδική τεχνολογία θα μπορούσε τελικά να συμβαδίσει με τα rotary sports cars. Αλλά ότι “θα ήθελα να παρουσιάσω το νέο ρότορα χωρίς ηλεκτροκίνηση, επειδή πιστεύω ότι έτσι τον θέλουν οι rotary fans”. Είτε υβριδικό, είτε όχι, θα τα καταφέρει η Mazda να ξαναβγάλει στην παραγωγή τον θρυλικό ρότορα; Τα νέα είναι ενθαρρυντικά…
To Mazda RX-8 ήταν το τελευταίο μοντέλο που παρήγαγε η ιαπωνική εταιρεία με περιστροφικό κινητήρα
Conseil : Ιαπωνικά ΜΜΕ αναφέρουν ότι η τιμή του RX-9 θα κινείται περίπου στα 80.000 ευρώ
Conseil2 : Το Topspeed.gr , που, παρά το γεγονός ότι είναι… νεογέννητο έχει ήδη γράψει την ιστορία του στην επιβεβαίωση των όσων γράφει (πάρε για παράδειγμα την ιστορία της Giulia, ή του πισωκίνητου Fiat 124, ή του RX-Vision, ή του Volvo XC40, της BMW M5 και πολλά ακόμα) έχει μια -ακόμα- πληροφορία που μάλλον δίνει κατεύθυνση στη συζήτηση: Στο περίπτερο της Mazda, στο Σαλόνι του Τόκυο, το νέο coupe (θα παρουσιαστεί ως concept) θα είναι τοποθετημένο σε ξεχωριστό section, μαζί με ένα ακόμα αυτοκίνητο: Ένα Mazda Cosmo Sport/Mazda S110 του 1967, το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής στο οποίο η Ιαπωνική εταιρία φόρεσε τον ρότορα. Τυχαίο;