Vivre le mouvement dans la rue

Ψάχνουν τη συγχώνευση PSA και FCA

Πρώτα, διέρρευσε η είδηση ότι ο ισχυρός άνδρας της PSA (Peugeot, Citroen, DS, Opel), Carlos Tavares -με τη σύμφωνη γνώμη του ΔΣ- είναι ανοιχτός σε συζητήσεις για εξαγορές και συγχωνεύσεις. Στη συνέχεια, ήρθε ένα ρεπορτάζ της γαλλικής εφημερίδας “Les Echos”, βάσει του οποίου, ο γαλλικός όμιλος έχει προσεγγίσει την FCA (Fiat-Chrysler Association) αλλά και τη Jaguar-Land Rover, ξεκινώντας συζητήσεις για ενδεχόμενες M&A (Merger and Aquisition). 

Βάσει του ρεπορτάζ, η PSA συγκλίνει περισσότερο με την FCA και βλέπει ως μεγάλο δέλεαρ τη χρήση του δικτύου της στην Αμερική. Λίγο αργότερα και ενώ η FCA επέμενε στο “ουδέν σχόλιο” ο πρόεδρος του Peugeot Family Holding FFP Robert Peugeot έλεγε (στη Les Echos) ότι θα στήριζε ένα deal και αποκάλυπτε ότι η Fiat Chrysler είναι η κυρίαρχη επιλογή. “Με αυτούς (σ.σ. την FCA) όπως και με άλλους, οι πλανήτες μπορεί να ευθυγραμμιστούν”, είπε ο Robert Peugeot, η οικογένεια του οποιου κατέχει περίπου 14% της PSA, ποσοστό ίδιο με της γαλλικής κυβέρνησης και της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας Dongfeng στον όμιλο. 

Οι φήμες λοιπόν για συγχώνευση ή και εξαγορά μεταξύ PSA – FCA δεν είναι απλός… καπνός. Οι μετοχές του Ιταλοαμερικανού κατασκευαστή δεν έκαναν τυχαία “ράλι” την Τρίτη, φτάνοντας ως και +5,2%, ενώ η Peugeot κέρδιζε 2,7%, δίνοντας “γκάζι” στον Ευρωπαϊκό δείκτη autos, ο οποίος ανέβηκε κατά 2,5%.  

Στη Γενεύη, άλλωστε, οι επικεφαλής και των δύο κατασκευαστών είχαν δηλώσει ξεκάθαρα ότι η πιθανότητα συμμαχίας με μια άλλη αυτοκινητοβιομηχανία θα ήταν πιθανή, ένας στόχος που συχνά έθετε ο -αντικατασταθείς από τον Mike Manley, μετά από τον θάνατό του- CEO της FCA, Sergio Marchionne, ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι για τους ρύπους όπως και να προωθηθεί η ανάπτυξη ηλεκτρικών μοντέλων και τεχνολογιών αυτόνομης οδήγησης.

“Υποστηρίξαμε την απόκτηση της Opel από την αρχή”, είπε ο Robert Peugeot. “Αν εμφανιστεί μια άλλη ευκαιρία, δεν θα φρενάρουμε και ο Carlos Tavares το ξέρει αυτό.”

Με μια συγχώνευση με την FCA, το PSA Group θα αποκτήσει πρόσβαση στην αγορά της Βόρειας Αμερικής, ενώ σε αντάλλαγμα, η FCA θα μπορέσει να αποκτήσει πρόσβαση σε κινητήρες που θα τη βοηθήσουν να είναι εντός των ορίων ρύπων που θα τεθούν στην Ευρώπη από το 2020 και μετά, λόγω της μεγάλης γκάμας downsized κινητήρων που “φοράει” στα μοντέλα της και, σύντομα, ηλεκτρικά μοντέλα. Παράλληλα, το PSA Group τον Φεβρουάριο επιβεβαίωσε ότι η Peugeot θα επιστρέψει στην αγορά των ΗΠΑ, περίπου στο 2026.

Ένα deal με την FCA, σε μεγάλο βαθμό θα ολοκλήρωνε το σχέδιο του Marchionne από το 2014, όταν άρχισε να επεξεργάζεται την ιδέα μιας συγχώνευσης με τη General Motors. Από τότε, φήμες για μια συγχώνευση με το Volkswagen Group, τη Hyundai και την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Great Wall έχουν συζητηθεί πολλές φορές. Αυτή τη φορά βέβαια, ο “καπνός” μοιάζει να έχει… φωτιά από κάτω.