Le site Quadrifoglio (τετράφυλλο τριφύλλι) δεν αποτελεί απλά το
διακριτικό που κοσμεί όλα τα αγωνιστικά, αλλά και τις κορυφαίες εκδόσεις των
μοντέλων παραγωγής της Alfa Romeo. Αποτελεί έναν θρύλο της αυτοκίνησης που έχει δημιουργηθεί μέσα από μοναδικές κατασκευές, κορυφαίους οδηγούς
αγώνων και μερικές από τις πιο πρωτοποριακές τεχνολογικές λύσεις στο χώρο του
αυτοκινήτου. Ξεκινώντας την παρουσίαση των νέων Giulia et Stelvio με τις εκδόσεις Quadrifoglio, η Alfa Romeo ήθελε
να κάνει ξεκάθαρο ότι τα δύο μοντέλα εξελίχθηκαν με βάση τις κορυφαίες
εκδόσεις, έτσι ώστε η οδηγική αίσθηση όλης της σειράς να είναι η καλύτερη
δυνατή, με τα προηγμένα μηχανικά και ηλεκτρονικά συστήματα να συνοδεύουν ακόμα
και τις «μικρότερες» εκδόσεις. Η πρωτοποριακή ανάρτηση Alfa Link, το σύστημα τετρακίνησης Q4, το
προηγμένο ηλεκτρονικό σύστημα Alfa CDCle conduire–par–wire
σύστημα πέδησης IBS, ακόμα και ο κατασκευασμένος από ανθρακονήματα
κεντρικός άξονας μετάδοσης, είναι χαρακτηριστικά που κανείς βρίσκει σε όλες τις
εκδόσεις των δύο μοντέλων.
Υπάρχει όμως και
ένα χαρακτηριστικό που έχει επιλεχθεί να εφοδιάζει αποκλειστικά τις εκδόσεις Quadrifoglio, το οποίο είναι διαθέσιμο μέσω μιας επιπλέον
επιλογής στο σύστημα παραμετροποίησης D.N.A. Περνώντας από τη θέση Dynamique στη θέση Race, οι εκδόσεις Quadrifolgio απελευθερώνουν όλη την αγωνιστική αίσθηση που
κρύβουν μέσα τους οι Giulia et Stelvio, επιλέγοντας τις ακραίες ρυθμίσεις σε μια σειρά
λειτουργιών. Μέσω του Alfa Chassis
Domain Control (CDC), που αποτελεί ουσιαστικά του κέντρου ελέγχου των
λειτουργιών του αυτοκινήτου, όλα τα χειριστήρια, το τιμόνι, το πεντάλ του
φρένου, το αυτόματο κιβώτιο κτλ. αποκτούν αστραπιαία απόκριση, ενώ συνολικά τα
συστήματα ετοιμάζονται για «μάχη» με το χρόνο και την άσφαλτο.
Αναλυτικά με την ενεργοποίηση
της επιλογής “Race” τα μηχανικά και ηλεκτρονικά μέρη των Quadrifoglio ακολουθούν τις παρακάτω ρυθμίσεις:
Actif Torque Vectoring: Le site
ενεργό διαφορικό που διαχειρίζεται την μετάδοση της ροπής στους πίσω τροχούς
στην επιλογή Race αποκτά πιο «επιθετική» συμπεριφορά μεταβάλλοντας ταχύτερα και με μεγαλύτερη
ένταση την κατανομή ανάμεσα στον αριστερό και δεξί τροχό. Σε αυτή τη ρύθμιση η
εμφάνιση υποστροφής μειώνεται έως και 17%, ενώ η συνολική ευελιξία το οχήματος
βελτιώνεται έως και 20%. Σε αυτό συμβάλει και η απελευθέρωση της μέγιστης
ισχύος του bi–Turbo V6 κινητήρα των 2,9 λίτρων απόδοσης 510 ίππων, ο οποίος πλέον δεν
χαλιναγωγείται από το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, επιτρέποντας στον οδηγό να τον
εκμεταλλευτεί με απόλυτη ελευθερία. Η ελευθερία που προσφέρει η ρύθμιση του
συστήματος ESP σε συνδυασμό με το ενεργό διαφορικό δίνει την
ευκαιρία στα μοντέλα Quadrifoglio να διαγράφουν εντυπωσιακές γωνίες με κορυφαία
γραμμικότητα στην αίσθηση και τον οδηγό να απολαμβάνει εξαιρετική πληροφόρηση
και απόλυτο έλεγχο.
Σύστημα πέδησης IBS: Το αποκλειστικό σύστημα πέδησης conduire–par–wire IBS (Integrated Braking Système) της Alfa Romeo, στη ρύθμιση Race αποκτά
ακόμα πιο άμεση αίσθηση, το πεντάλ πιο σκληρή ρύθμιση, ενώ η λειτουργία του
συστήματος αντι-μπλοκαρίσματος ABS γίνεται λιγότερο
ευαίσθητη. Παράλληλα τα ενεργά αμορτισέρ εξασφαλίζουν την ελαχιστοποίηση των
κλίσεων τόσο κατά τον εγκάρσιο άξονα, όσο και κατά τον διαμήκη, κατά τη
διάρκεια των έντονων επιταχύνσεων και κυρίως επιβραδύνσεων που μπορούν να
πετύχουν τα μοντέλα Quadrifogio.
Κιβώτιο ταχυτήτων και σύστημα τετρακίνησης Q4:
Έχοντας αναλάβει να μεταφέρει την ισχύ του κινητήρα στην πιο ακραία ρύθμιση
του, το σύστημα μετάδοσης με το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων στην επιλογή Race αλλάζει
επίσης, με στόχο να προσφέρει ακόμα πιο άμεσες αλλαγές, επιτρέποντας την
μετάβαση από τη μία σχέση στην άλλη σε περίπου 130χλστ. του δευτερολέπτου, στο
μισό δηλαδή χρόνο που χρειάζεται ένας άνθρωπος για να ανοιγοκλείσει τα μάτια
του. Παράλληλα όπως και στην επιλογή Dynamique, το κιβώτιο στη
«χειροκίνητη» λειτουργία αλλάζει σχέση μόνο όταν το επιθυμεί ο οδηγός,
διατηρώντας την επιλεγμένη σχέση μέχρι το όριο περιστροφής του κινητήρα. Στην
περίπτωση της Stelvio Quadrifoglio όπου η κίνηση μεταδίδεται μέσω του συστήματος Q4
και στους τέσσερις τροχούς, η λειτουργία Race
διατηρεί σε μεγαλύτερο βαθμό την κατανομή ροπής στον πίσω άξονα, ενώ το κιβώτιο
μεταφοράς (ATC) κατανέμει την ποσότητα ροπής στη μέγιστη
κατασκευαστική ικανότητα του που είναι η μεταφορά στον εμπρός άξονα 1000Nm σε λιγότερο από 150χλστ. του δευτερολέπτου και η μείωση της από τα 1000
στα 100Nm σε μόλις 120χλστ. του δευτερολέπτου.
Οι δυνατότητες των
μοντέλων Quadrifoglio de Alfa Romeo à l'adresse
επιλογή Race εντυπωσιάζουν σε επίπεδο επιδόσεων, αλλά και
εικόνας, όπως δείχνει το παρακάτω vidéo, με τον πρώην οδηγό της Formule 1, Giancarlo Fisichella, να απολαμβάνει την Giulia Quadrifoglio στην πίστα της μάρκας στο Αρέζε.