Vivre le mouvement dans la rue

Έρχονται πρόστιμα για 2,7 εκατομμύρια ΙΧήδες

Η αρχή, έγινε με 93.000 ιδιοκτήτες ΙΧ που χρώσταγαν τέλη κυκλοφορίας. Σε αυτούς, έρχεται η “λυπητερή”, δηλαδή πρόστιμο μέσω του Taxis για τα τέλη που χρώσταγαν και τα οποία θα αναγκαστούν να πληρώσουν… διπλά. Όμως αυτό, είναι μόνο η αρχή.

Σύμφωνα με πληροφορίες του TopSpeed.gr, η διασύνδεση των βάσεων δεδομένων του ΥΜΕΤ, των ασφαλιστικών εταιρειών και του Taxisnet βρίσκεται στην τελική του φάση και, μέχρι το τέλος του χρόνου, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι από την πρώτη ώρα λειτουργίας του νέου συστήματος, το Taxis θα στέλνει “αυτόματα” πρόστιμα σε ιδιοκτήτες αυτοκινήτων και μοτοσικλετών που δεν τα έχουν ασφαλισμένα, δεν τα έχουν περάσει ΚΤΕΟ και δεν έχουν πληρώσει τέλη κυκλοφορίας.
Στο στόχαστρο, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, εκτιμάται ότι μπαίνουν περίπου 2,5 εκατομμύρια ιδιοκτήτες ΙΧ, καθώς ήδη το Taxis έχει “χτυπήσει” αυτό τον αριθμό, κάνοντας μια πρώτη “έρευνα”, η οποία φτάνει -σε ό,τι αφορά τα απλήρωτα τέλη- μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του ’90 (έχουν εντοπιστεί περίπου 50.000 οφειλές τελών από τότε προς ώρας και ετοιμάζονται τα ειδοποιητήρια). 

Με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι τα πρόστιμα θα ξεκινούν από τα 250 ευρώ, δεν λείπουν και τα προβλήματα, τα οποία καθυστερούν την εφαρμογή του συστήματος. Ένα από αυτά, είναι ότι το σύστημα “χτυπά” για απλήρωτα τέλη, ανασφάλιστα, ή και ΚΤΕΟ, για αυτοκίνητα τα οποία έχουν διαγραφεί τα επόμενα χρόνια.

Εκτός των άλλων, βέβαια, υπάρχουν και… διαδικαστικά (ήτοι γραφειοκρατικά) προβλήματα. Γιατί, απαραίτητη προϋποθέση για τον εντοπισμό των παραπάνω παραβατών είναι η διασύνδεση της βάσης δεδομένων του Υπουργείου Μεταφορών (με στοιχεία ελέγχων ΚΤΕΟ) με την αντίστοιχη του Υπουργείου Οικονομικών, η οποία περιλαμβάνει τα ακριβή στοιχεία ιδιοκτησίας και καταβολής τελών κυκλοφορίας των οχημάτων. Και έπειτα, η διασύνδεση με τις ασφαλιστικές. Το πρόβημα είναι, ότι, παρά το γεγονός ότι έχει ψηφιστεί σχετικός νόμος από τον Αύγουστο του 2015, δεν έχει υπογραφεί η σχετική ΚΥΑ με ευθύνη του ΥΠΟΙΚ για “γραφειοκρατικούς λόγους”.
Όπως και να χει, η κυβέρνηση έχει αποφασίσει ο ηλεκτρονικός έλεγχος να γίνεται δύο φορές το χρόνο, κάθε Σεπτέμβριο και κάθε Φεβρουάριο. Σε ό,τι αφορά τους αριθμούς τώρα, εκτιμάται ότι περίπου 1,2 εκατομμύρια αυτοκίνητα δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ, καθώς και το 80% του κυκλοφορούντος στόλου μοτοσικλετών. Εδώ, τα συναρμόδια Υπουργεία έχουν αποφασίσει να βεβαιώνεται μέσω της Εφορίας ένα πρόστιμο ύψους 150-250 ευρώ, το οποίο δεν θα αναιρείται, ή μειώνεται, σε περίπτωση που το όχημα περάσει τεχνικό έλεγχο και θα μπορεί να επιβληθεί συνδυαστικά με το τρέχον πρόστιμο της Τροχαίας, ύψους 400 ευρώ.