Ford Mustang Black Horse: Ο 5λιτρος V8 είναι εδώ!

Παρουσιάστηκε πριν από 58 χρόνια. Της δόθηκε το όνομα της φυλής των άγριων αμερικανικών αλόγων, προς τιμή των ομώνυμων πολεμικών αεροσκαφών και των υπηρεσιών που προσέφεραν στον ΄Β Παγκόσμιο Πόλεμο. Δημιούργησε μια ολόκληρη κατηγορία, αυτή των pony cars. Μετατράπηκε σε θρύλο, σε κουλτούρα, με μυθικές εμφανίσεις στον κινηματογράφο και την τηλεόραση (αν δεν έχεις δει το Bullit, δες το) τη μουσική σκηνή και τα βιντεοπαιχνίδια. Σήμερα, η Ford Mustang επιστρέφει, με την ίδια, αυθεντική συνταγή που όλοι λατρεύουμε: Τον 5λιτρο V8, ακόμα ισχυρότερο!

Η Mustang είναι ένα από τα πιο λατρεμένα οχήματα ever. Όχι τυχαία, είναι το όχημα με τα περισσότερα likes στο Facebook, αλλά και από τότε που παρουσιάστηκε η τελευταία, ολοκαίνουργια γενιά της το 2014, η Mustang είναι το σπορ κουπέ μοντέλο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στον κόσμο κάθε χρόνο. Ο αντίκτυπος της Mustang ξεπερνά τα 10 και πλέον εκατομμύρια αντίτυπά της που πουλήθηκαν κατά τη διάρκεια των 58 ετών συνεχούς παραγωγής της.

Ολοκαίνουρια Mustang, λοιπόν. Τι αλλάζει; Η Ford λέει ότι είναι η πιο διασκεδαστική στην οδήγηση Mustang που κατασκευάστηκε ποτέ και πως, εκτός από την πιο αιχμηρή σχεδιαστική προσέγγιση και το επανασχεδιασμένο ψηφιακό cockpit, τα μεγάλα νέα είναι ο εξελιγμένος, ισχυρότερος και αποδοτικότερος V8 κινητήρας της. Και μιας και η νέα Mustang σηματοδότησε την επιστροφή της Ford στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, η Mustang Dark Horse είναι η πιο «ετοιμοπόλεμη» για χρήση σε πίστα ατμοσφαιρική Mustang που κατασκευάστηκε ποτέ. Αποτελώντας το μοντέλο-οδηγό για την επιστροφή της Mustang στον παγκόσμιο μηχανοκίνητο αθλητισμό, διαθέτει αναβαθμισμένη ανάρτηση και αεροδυναμική, καθώς και έναν δυνατότερο V8 κινητήρα 5,0 λίτρων.

Τα λόγια του -petrolhead- CEO της Ford Motor Company, Jim Farley, έχουν ιδιαίτερη σημασία, όχι μόνο επειδή λατρεύει τη Mustang. Αλλά και επειδή επιμένει στην κλασική συνταγή του κινητήρα εσωτερικής καύσης και μάλιστα σε αυτή των πολλών κυβικών, σε διάταξη V. Και… άσε τους άλλους να εξηλεκτρίζονται! «Η επένδυση σε μία νέα γενιά για λογαριασμό της Mustang αποτελεί μια μεγάλη δήλωση σε μια εποχή που πολλοί από τους ανταγωνιστές μας εγκαταλείπουν τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης», λέει ο Farley και συνεχίζει: «Η Ford, ωστόσο, τροφοδοτεί το δικό της σχέδιο ανάπτυξης στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, προσθέτοντας συνδεδεμένη τεχνολογία, δυναμικές εκδόσεις και υβριδικές επιλογές στα πιο κερδοφόρα και δημοφιλή αυτοκίνητά μας –όλα στην οικογένεια Ford Blue– πέρα από την επένδυση 50 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το 2026».

Οι επιδόσεις

Το νέο coupe, καθώς και η έκδοση convertible, αναβαθμίζουν τον σπορ χαρακτήρα της Mustang, με βελτιωμένο hardware και λογισμικό, καθώς και ειδικές ρυθμίσεις, που συνδυάζονται με έναν νέο V8 κινητήρα 5,0 λίτρων τέταρτης γενιάς (Gen IV) που παρέχει ακόμη μεγαλύτερη απόκριση και απόδοση.

«Αυτή είναι η πιο σπορ Mustang μέχρι τώρα, και εμπνέει αυτοπεποίθηση», δήλωσε ο Ed Krenz, Mustang chief nameplate engineer. «Είτε οδηγεί κανείς μια Mustang με αυτόματο ή χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, χάρη στα προφίλ οδήγησης και τον βελτιστοποιημένο κινητήρα, την ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης, είμαστε πλέον σε θέση να προσφέρουμε στους οδηγούς κορυφαίες επιδόσεις παντού, από τους αγαπημένους τους δρόμους μέχρι την πλησιέστερη για αυτούς πίστα».

Η νέα Mustang GT διαθέτει νέο σύστημα αερόψυξης με διπλή εισαγωγή αέρα και διπλές πεταλούδες εισαγωγής, ελαχιστοποιώντας τις απώλειες και επιτρέποντας υψηλότερους ρυθμούς ροής του αέρα.

Οι δυνατότητες της νέας Mustang βελτιστοποιούνται σε μια ποικιλία συνθηκών χάρη στα έξι προφίλ οδήγησης: τα Normal, Sport, Slippery, Drag και Track2 που πλαισιώνονται από ένα επιπλέον, το οποίο προσφέρει πολλές ρυθμίσεις, οι οποίες προσαρμόζονται ανάλογα με τις εκάστοτε προτιμήσεις του οδηγού. Καθώς ο οδηγός επιλέγει κάθε mode, τα αντίστοιχα γραφικά υψηλής πιστότητας στον ψηφιακό πίνακα οργάνων σηματοδοτούν την ενεργοποίησή του.

Η απόκριση στην οδήγηση έχει βελτιωθεί χάρη στην καλύτερη επικοινωνία του ταχύτερου πλέον τιμονιού με τους τροχούς, γεγονός που ενισχύει τη δυναμική του οχήματος στις στροφές.

Το rev-matching, το οποίο κρατά ψηλά τις στροφές του κινητήρα όταν ο συμπλέκτης είναι ενεργοποιημένος για να διατηρηθεί η παροχή μέγιστης ροπής κατά τη διάρκεια των χειροκίνητων αλλαγών ταχυτήτων, είναι στάνταρ στην Mustang GT, παρέχοντας ακόμη μεγαλύτερη ακρίβεια.

Η Mustang GT προσφέρεται με αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων ή με ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Το πακέτο Performance Pack είναι στάνταρ και περιλαμβάνει ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών, διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, φρένα 19 ιντσών της Brembo καθώς και το σύστημα Active Valve Exhaust που εξασφαλίζει διαφορετικούς ήχους κινητήρα που ταιριάζουν σε διαφορετικά σενάρια οδήγησης. Η προαιρετική ενεργή ανάρτηση MagneRide® 3 παρακολουθεί τα «δρώμενα» χίλιες φορές το δευτερόλεπτο και χρησιμοποιεί ένα υγρό που ελέγχεται ηλεκτρονικά, ρυθμίζοντας την απόσβεση ανάλογα με τις συνθήκες.

Ψηφιακές εμπειρίες εστιασμένες στον οδηγό

Πίσω από την εμβληματική εξωτερική σιλουέτα της Mustang έβδομης γενιάς κρύβεται το πιο προηγμένο τεχνολογικά και πιο οδηγοκεντρικό cockpit που έχει δημιουργήσει ποτέ η Ford για το εμβληματικό σπορ μοντέλο της, συνδυάζοντας ιδανικά το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον.

Το πιο αξιοσημείωτο εδώ είναι η αφαίρεση του παραδοσιακού διπλού «φρυδιού» στο άνω τμήμα του ταμπλό, επιλογή που ανοίγει το δρόμο για μια ρέουσα, ντυμένη με γυαλί, ανοιχτή κεντρική οθόνη που πλημμυρίζει από τεχνολογία.

Πίσω από το νέο, παχύτερο, τιμόνι με το επίπεδο κάτω τμήμα βρίσκεται ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,4 ιντσών, ο οποίος μπορεί να παραμετροποιηθεί προκειμένου να εμφανίζει διαφορετικές διατάξεις και νέα, προσαρμόσιμα γραφικά, ανάλογα με το προφίλ οδήγησης που έχει επιλέξει ο οδηγός.

«Εκμεταλλευόμαστε κάθε pixel», δήλωσε ο Craig Sandvig, Ford Mustang interaction design manager. «Μπορούμε να είμαστε δημιουργικοί παρουσιάζοντας τις απαραίτητες πληροφορίες οδήγησης, και να δώσουμε στον οδηγό τον έλεγχο της επιλογής χρωμάτων, των κλασσικών ενδείξεων μιας Mustang ή ακόμα και μια χαλαρωτική οθόνη στην οποία εμφανίζονται μόνο ελάχιστες λεπτομέρειες».

Αυτός ο ψηφιακός πίνακας οργάνων «ρέει» απρόσκοπτα προς μια κεντρική οθόνη SYNC 4 4 με διαγώνιο 13,2 ιντσών που βρίσκεται ενσωματωμένη πίσω από το ίδιο κομμάτι γυαλιού, με αισθητή γωνία προς τον οδηγό. Η εργονομική τοποθέτηση αυτών των οθονών παρέχει ευανάγνωστες πληροφορίες και εύκολα στην πρόσβασή τους χειριστήρια, τα οποία δημιουργούν σε συνδυασμό μια καθηλωτική ψηφιακή εμπειρία.

Οι πλήρως προσαρμόσιμες οθόνες και ο εσωτερικός φωτισμός της νέας Mustang σας καλωσορίζουν με σκούρα χρώματα και χάλκινες αποχρώσεις, σε αντιστοιχία με εκείνα που χρησιμοποιεί η Mustang Mach-E. Τα τελευταία μπορούν να ρυθμιστούν πλήρως από τον χρήστη σε τόνους που έχει επιλέξει ο ίδιος, ενώ ο πίνακας οργάνων προσαρμόζεται ανάλογα με το επιλεγμένο Drive Mode. Όταν ο οδηγός επιλέξει το εξατομικευμένο προφίλ οδήγησης, εμφανίζεται μια απεικόνιση του set-up του αυτοκινήτου στην κεντρική οθόνη, χρησιμοποιώντας το λογισμικό Unreal Engine 3D. Με την αλληλεπίδραση με την οθόνη αφής, οι ρυθμίσεις του οχήματος μπορούν να προσαρμοστούν περιστρέφοντας εικονικά το αυτοκίνητο μέσω του σχετικού γραφικού.

«Γνωρίζαμε τι ήθελαν οι πελάτες – την πιο ψηφιακή Mustang που δημιουργήθηκε ποτέ, διατηρώντας παράλληλα το τόσο σημαντικό cockpit που εστιάζει στον οδηγό», δήλωσε ο Ricardo Garcia, Ford interior design manager. «Η κατάργηση ορισμένων φυσικών κουμπιών, όπως εκείνα του κλιματισμού και του ραδιοφώνου, και η ενσωμάτωσή τους σε μια ψηφιακή οθόνη απεδείχθη στις έρευνες ότι ήταν δημοφιλής ανάμεσα στους Millennials, την Gen-Z και τους παραδοσιακούς οδηγούς της Mustang».

Η επόμενη γενιά Mustang αποκτά ένα φρέσκο ​​σχεδιασμό εσωτερικού χώρου που αναπτύχθηκε ειδικά για το μοντέλο με στόχο τη δημιουργία του πιο οδηγοκεντρικού cockpit στην ιστορία της Mustang. Το αυτοκίνητο διαθέτει δερμάτινα καθίσματα και πλαστικά με μαλακή αφή στο ταμπλό και το εσωτερικό των θυρών, καθώς και δερμάτινο τιμόνι.

Τα μοντέλα με πλουσιότερο εξοπλισμό επωφελούνται από μια επιλογή ραφών διαφόρων χρωμάτων για το τιμόνι και ένα μοναδικό σχέδιο επενδύσεων σε όλη την κεντρική κονσόλα, που συμπληρώνεται από χρωματικά ασύμμετρες ρίγες στις ζώνες ασφαλείας.

Με την μετακίνηση αρκετών λειτουργιών στην οθόνη αφής του αυτοκινήτου έχει απελευθερωθεί σημαντικός χώρος στην κεντρική κονσόλα που τώρα ενσωματώνει και μια ασύρματη βάση φόρτισης κινητού τηλεφώνου.

Το πιο πρόσφατο σύστημα SYNC 4 της Ford είναι πλήρως συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto, 5 το οποίο ενσωματώνεται άψογα με την εφαρμογή FordPass. 6 Όπως και με την αμιγώς ηλεκτρική Mach-E, η ολοκαίνουργια Mustang διαθέτει δυνατότητα ασύρματης ενημέρωσης Ford Power-Up.

Οι θύρες USB που είναι εγκατεστημένες πίσω από τιμόνι και πάνω από το ύψος της κεφαλής του οδηγού είναι βολικά τοποθετημένες προκειμένου να υποστηρίζουν τη λειτουργία καμερών για χρήση σε πίστα, χωρίς την παρεμβολή καλωδίων στην καμπίνα.

Το πιο πρόσφατο ηχοσύστημα της B&O 7 παρέχει κορυφαίο ήχο μέσω 12 ηχείων και ενός subwoofer. Στο σύστημα περιλαμβάνεται η τεχνολογία Electronic Sound Enhancement της Ford που ενισχύει τον ήχο του κινητήρα που φτάνει απευθείας στην καμπίνα.

Εντυπωσιακή σχεδίαση με διαχρονικά στοιχεία Mustang και περισσότερη εξατομίκευση
Το χαμηλό, οριζόντιο φρύδι στο μπροστινό μέρος του χαρακτηριστικού καπό τριών τμημάτων ευθυγραμμίζεται με τους νέους προβολείς LED για να δημιουργήσει ένα πιο επιθετικό μπροστινό μέρος, επηρεασμένο από τη σχεδίαση που είδαμε στις Mustang της δεκαετίας του 1960. Το συγκεκριμένο τμήμα έχει βελτιστοποιηθεί ώστε να προσφέρει επίσης βελτιωμένη προστασία στους πεζούς σε περίπτωση ατυχήματος. Η κομψή γραμμή οροφής της νέας Mustang και ο κοντύτερος πίσω πρόβολος ακολουθούν πιστά τις αναλογίες της πρώτης γενιάς Mustang, ενώ οι διευρυμένοι πίσω ώμοι προτάσσουν την ισχύ του αυτοκινήτου με μοναδικό τρόπο.

Το διευρυμένο σε πλάτος πίσω μέρος φιλοξενεί έναν νέο και αιχμηρό χαρακτηριστικό φωτισμό με τρεις μπάρες, ενώ ο επανασχεδιασμένος διαχύτης συμβάλλει στη βελτιωμένη αεροδυναμική ισορροπία.

Για πρώτη φορά, κάθε μοντέλο της νέας Mustang διαθέτει το δικό του, μοναδικό εμπρός μέρος, επιτρέποντας με τον τρόπο αυτό στους πελάτες να επιλέξουν την εμφάνιση που ταιριάζει καλύτερα στις δικές τους απαιτήσεις. Η Mustang GT, η καρδιά της οικογένειας Mustang, διαθέτει μεγαλύτερα ανοίγματα στη μάσκα, τα οποία είναι σχεδιασμένα με τέτοιο τρόπο ώστε να επιτρέπουν αυξημένη ροή αέρα αλλά και να αντανακλούν την αύξηση της ισχύος και τη βελτίωση των επιδόσεων. Η αεροδυναμική του αυτοκινήτου βελτιστοποιείται περαιτέρω τόσο με την προσθήκη νέων αεραγωγών στο καπό, όσο και με τον επανασχεδιασμό του εμπρόσθιου splitter.

«Η Mustang GT έχει μοναδικά στιλιστικά στοιχεία που εκπληρώνουν την υπόσχεσή τους για υψηλές επιδόσεις», δήλωσε ο Christopher Walter, Ford Mustang design manager. «Η νέα Mustang είναι πιο δουλεμένη και πιο αιχμηρή, και στηρίζεται στην κλασική ευφυΐα και διαχρονικότητα της Mustang».

Πιστή στην παράδοσή της, η Mustang Convertible συνεχίζει να προσφέρει μέγιστη ελευθερία και επαφή με τη φύση. Η πλήρως επενδεδυμένη και με κορυφαία μόνωση υφασμάτινη οροφή ανοίγει και κλείνει με ένα απλό άγγιγμα και με την απαγκίστρωση της σχετικής κεντρικής ασφάλειας στο εσωτερικό. Η συμπαγής σχεδίαση της οροφής και η υιοθέτηση μιας ανεξάρτητης ανάρτησης στον πίσω άξονα συμβάλλουν επίσης στη δημιουργία ενός ευρύχωρου πορτ μπαγκάζ που μπορεί να φιλοξενήσει έως και δύο τσάντες γκολφ.

Κάτω από το καπό ένα νέο κάλυμμα για τον κινητήρα, μια μαύρη μπάρα θόλων, ένα επανασχεδιασμένο σήμα, καθώς και οι πιο προσεγμένες καλωδιώσεις και σωληνώσεις συμβάλλουν στη βελτίωση της αισθητικής του χώρου που φιλοξενείται η καρδιά της νέας Mustang. Ο ειδικός φωτισμός και τα αντίστοιχα γραφικά στις οθόνες της Mustang καλωσορίζουν επίσης τους πελάτες όταν πλησιάζουν το όχημα.

Η ολοκαίνουργια Mustang λανσάρεται με 12 χρωματικές επιλογές, συμπεριλαμβανομένων των τριών νέων αποχρώσεων Blue Ember, Vapor Blue και Yellow Splash. Οι πελάτες μπορούν επίσης να επιλέξουν ανάμεσα σε μαύρες ή κόκκινες δαγκάνες φρένων της Brembo, όλες με το λογότυπο Mustang, καθώς και δύο νέα σχέδια ζαντών αλουμινίου 19 ιντσών.

Περισσότερα χαρακτηριστικά ασφαλείας, περισσότερη τεχνολογία

Η έβδομη γενιά Mustang στις εκδόσεις coupe και convertible είναι εξοπλισμένη με τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού επόμενης γενιάς της Ford, όπως και στη Mustang Mach-E, περιλαμβάνοντας Speed Sign Recognition, Intelligent Adaptive Cruise Control με λειτουργία stop&go, Lane Centering Assist, Evasive Steer Assist και Reverse Brake Assist. 8 Ένα άλλο βασικό χαρακτηριστικό είναι το Active Pothole Mitigation, το οποίο παρακολουθεί συνεχώς την ανάρτηση, το αμάξωμα, το σύστημα διεύθυνσης και το σύστημα πέδησης και προσαρμόζει ανάλογα την απόκριση της ανάρτησης. Το Stolen Vehicle Services 9 – μια λειτουργία μέσω της εφαρμογής FordPass 6 που παρέχει 24ωρη υποστήριξη σε περίπτωση κλοπής – είναι επίσης νέα στη Mustang.

Οι ιδιοκτήτες μπορούν να παραμείνουν συνδεδεμένοι με τη Mustang μέσω της εφαρμογής FordPass και με άλλους τρόπους, χρησιμοποιώντας απομακρυσμένες λειτουργίες, όπως η απομακρυσμένη εκκίνηση και στάση του οχήματος, το κλείδωμα/ξεκλείδωμα θυρών, ο προγραμματισμός μιας ώρας εκκίνησης, ο εντοπισμός του οχήματος και οι έλεγχοι υγείας και κατάστασης του οχήματος.10 Η εφαρμογή FordPass προσφέρει άμεσα στους χρήστες σημαντικές πληροφορίες για το όχημα, συμπεριλαμβανομένων των επιπέδων καυσίμου και λαδιού, του ιστορικού σέρβις καθώς και πληροφορίες που σχετίζονται με την εγγύηση.

Η νέα Mustang Dark Horse προσφέρει απόλυτες δυνατότητες σε πίστα

Μαζί με τη νέα Mustang GT, η Ford παρουσιάζει και τη Mustang Dark Horse, που αποτελεί όχι μόνο την απόλυτη έκδοση του μοντέλου για χρήση σε πίστα, αλλά και το όχημα που θα αποτελέσει τον θεμέλιο λίθο για την παρουσία της εταιρείας στο μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Βασισμένη στον σπορ χαρακτήρα, τον πιο αιχμηρό σχεδιασμό και τις ψηφιακές εμπειρίες της έβδομης γενιάς Mustang, η σειρά Dark Horse προσφέρει την πιο εστιασμένη συμπεριφορά και απόδοση στην πίστα από οποιαδήποτε άλλη Mustang μέχρι σήμερα.

«Πήραμε την ολοκαίνουργια Mustang, το καλύτερο σε απόδοση από τον V8 κινητήρα των 5,0 λίτρων, και προσθέσαμε ισχύ, βελτιώσαμε την αεροδυναμική, τα ελαστικά, το σύστημα διεύθυνσης, και δημιουργήσαμε ένα διαδραστικό cockpit για να κατασκευάσουμε μια Mustang που ξεπερνά κάθε Mustang 5.0L που προηγήθηκε», είπε ο Krenz.

Στην καρδιά αυτής της νέας Mustang βρίσκεται μια έκδοση του ολοκαίνουργιου V8 κινητήρα τέταρτης γενιάς (Gen IV) με υψηλότερη απόδοση, νέους εκκεντροφόρους και μοναδικό tuning, σε συνδυασμό με διπλές πεταλούδες εισαγωγής που παρέχουν διπλάσια ποσότητα φρέσκου αέρα στον κινητήρα με στόχο τη μέγιστη απόδοση. Η έκδοση Dark Horse διατίθεται στάνταρ με ένα μοναδικό εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο TREMEC με επιλογέα που κοσμείται από μια μπίλια τιτανίου κατασκευασμένη μέσω τρισδιάστατης εκτύπωσης – αποκλειστικά για αυτό το μοντέλο – ή με το αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων της Ford με paddles στο τιμόνι.

Η Mustang Dark Horse διατίθεται στάνταρ με το Performance Package που αναβαθμίζει τις επιδόσεις και περιλαμβάνει ένα ψυγείο λαδιού για το κιβώτιο ταχυτήτων (αυτόματη έκδοση), ένα νερού με μοναδικό σχεδιασμό, χαμηλότερο βάρος, μεγαλύτερη ικανότητα απαγωγής της θερμότητας και πιο ισχυρούς ανεμιστήρες, ένα για τον πίσω άξονα και ένα βοηθητικό λαδιού. Ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης τύπου Torsen μεγιστοποιεί τα παρεχόμενα επίπεδα πρόσφυση για βελτιωμένη επιτάχυνση και ισορροπία στις στροφές.

Το όλο πακέτο περιλαμβάνει επίσης ένα μοναδικό tuning, με μεγαλύτερη πίσω αντιστρεπτική δοκό, heavy-duty εμπρός αμορτισέρ, εμπρός φρένα 19 ιντσών με δαγκάνες σταθερού εμβόλου με μεγαλύτερους ρότορες, μπάρα θόλων, ειδική πίσω ενίσχυση σχήματος «K», διαφορικό τύπου Torsen, τροχούς διαφορετικών διαστάσεων εμπρός και πίσω (19 x 9 ίντσες εμπρός και 19 x 9,5 ίντσες πίσω) και ελαστικά Pirelli P-Zero PZ4. Η ενεργή ανάρτηση MagneRide® 3 είναι στάνταρ, προσφέροντας βελτιστοποιημένη συμπεριφορά σε δρόμο και πίστα.

Το ηλεκτρονικό drift brake 2 φέρνει μια νέα τεχνολογία στην πίστα, ξεκλειδώνοντας τις ικανότητες πλαγιολίσθησης της πισωκίνητης Mustang σε συνδυασμό με τη γοητεία και τη λειτουργικότητα ενός παραδοσιακού, μηχανικού χειρόφρενου. Το Performance Electronic Parking Brake έχει σχεδιαστεί τόσο για αρχάριους οδηγούς, ώστε να μαθαίνουν και να βελτιώνουν τις δεξιότητές τους στο drift, όσο και για τους πιο έμπειρους που αναζητούν μια έτοιμη λύση για τους αγώνες.

Η έκδοση Dark Horse διαθέτει επίσης οπτικές αναβαθμίσεις που έχουν υιοθετηθεί τόσο για να αντικατοπτρίζουν τη θέση της ως την κορυφαία εκδοχή της έβδομης γενιάς Mustang, όσο και για να αυξάνουν τις ικανότητές της στην πίστα.

«Είναι κάτι περισσότερο από ένα νέο όνομα. Η Dark Horse φέρνει μια νέα σχεδιαστική γλώσσα στη Mustang, η οποία είναι εκλεπτυσμένη, αλλά ταιριάζει απόλυτα στον διπλό της σκοπό για υψηλή απόδοση σε δρόμο και πίστα», δήλωσε ο Joel Piaskowski, global director, Ford Design. «Οι οπτικές αλλαγές, τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά, στέλνουν το μήνυμα ότι η Dark Horse έχει μια κατευθυνόμενη εστίαση στην απόδοση. Οι μηχανικές αλλαγές ενισχύουν τον σκοπό της Dark Horse, παρέχοντας στον οδηγό αυξημένη εμπιστοσύνη και ικανότητα».

Στο εμπρός μέρος, ένα τολμηρό γραφικό περιβάλλει τους σκουρόχρωμους προβολείς LED, οι οποίοι πλαισιώνουν μια μοναδική γυαλιστερή μαύρη μάσκα με τραπεζοειδή σχεδίαση καθώς και ένα επανασχεδιασμένο κάτω εμπρός προφυλακτήρα σε high-gloss απόχρωση. Οι πλαϊνές ποδιές και η σταθερή πίσω αεροτομή, ο μοναδικός διαχύτης, ο οποίος αντλεί έμπνευση από τους αγώνες και οι σκουρόχρωμες τετραπλές απολήξεις της εξάτμισης, αποτελούν τα σχεδιαστικά στοιχεία που καταδεικνύουν την εστίαση της έκδοσης στην υψηλή απόδοση εντός πίστας.

Τα παραδοσιακά σήματα Mustang αντικαθίστανται με ένα νέο λογότυπο Dark Horse στους θόλους των εμπρός τροχών, στην πόρτα του χώρου αποσκευών και στα μαρσπιέ των θυρών, ενώ η ανοδιωμένη παραλλαγή Dark Tarnish του διάσημου pony εξακολουθεί να διακοσμεί το εμπρός μέρος. Στο εσωτερικό, το μοναδικό σήμα Dark Horse αντικαθιστά το γνωστό pony της Mustang στον πίνακα οργάνων και τις ψηφιακές οθόνες. Κάθε αυτοκίνητο διαθέτει επίσης έναν ξεχωριστό αριθμό πλαισίου.

Μοναδική στη Mustang Dark Horse είναι η μεταλλική βαφή Blue Ember – μια cool, σκούρα απόχρωση που εκπέμπει μια ζεστή λάμψη όταν αιχμαλωτίζει το φως. Μια επιλογή από βαμμένα ή μη γραφικά που διατρέχουν κατά μήκος την οροφή και το καπό είναι επίσης διαθέσιμα σε μια ποικιλία χρωμάτων και σχεδίων. Το προαιρετικό Appearance Package περιλαμβάνει σκούρες δαγκάνες φρένων Notorious Blue της Brembo με πιο φωτεινό λογότυπο Grabber Blue.

Στο εσωτερικό, ένα τιμόνι με επίπεδο κάτω τμήμα και παχύτερη στεφάνη ενσωματώνει ανοδιωμένα χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων και ένα αποκλειστικό κουμπί για την επιλογή των Drive Mode, το οποίο βρίσκεται σε απόσταση βολής από τον αντίχειρα του χεριού του οδηγού και είναι φινιρισμένο με τη μοναδική ραφή Indigo Blue και suede επένδυση. Το τιμόνι βρίσκεται μπροστά από έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,4 ιντσών, οι ενδείξεις του οποίου προσαρμόζονται ανάλογα με το Drive Mode που έχει επιλέξει ο οδηγός.

Οι μπλε ραφές στην κεντρική κονσόλα, στα πάνελ των θυρών και των καθισμάτων, καθώς και στο δερμάτινο κάλυμμα του επιλογέα ταχυτήτων, αναδεικνύουν την ατμόσφαιρα της καμπίνας, ενισχύοντας περαιτέρω τις μοναδικές μπλε ζώνες ασφαλείας. Το Appearance Pack στην έκδοση Dark Horse προσθέτει τα καθίσματα Deep Indigo Blue που διαθέτουν διάτρητη επένδυση.

Οι εσωτερικές επενδύσεις, τα πλαίσια και οι αεραγωγοί διακοσμούνται από το Black Alley, ένα σκουρόχρωμο μεταλλικό γυαλιστερό φινίρισμα που αντικαθιστά τις γνωστές ασημί αποχρώσεις που συναντάμε σε άλλες εκδόσεις της Mustang. Στο κέντρο του cockpit στην έκδοση Dark Horse που εξοπλίζεται με το εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο TREMEC βρίσκεται ένας επιλογέας ταχυτήτων από ανοδιωμένο μπλε τιτάνιο που αποτρέπει την αύξηση της θερμοκρασίας στην επιφάνειά του.

Η Dark Horse διαθέτει επίσης το πιο πρόσφατο ηχοσύστημα της B&O 7, παρέχοντας καθαρό ήχο μέσω 12 ηχείων και ενός subwoofer.

H Dark Horse «οδηγεί» την επιστροφή της Mustang στον παγκόσμιο μηχανοκίνητο αθλητισμό
Η εισαγωγή της Dark Horse θέτει τα θεμέλια για τις Mustang που θα αγωνιστούν σε μια ποικιλία κατηγοριών και διοργανώσεων ανά τον κόσμο, όπως οι GT3, GT4 και NASCAR.

«Εισάγουμε την ολοκαίνουργια Mustang στους αγώνες. Με το αγωνιστικό μας πρόγραμμα να βρίσκεται σε εξέλιξη, είμαστε σίγουροι ότι έχουμε το κατάλληλο αυτοκίνητο που θα μας οδηγήσει στην επιτυχία» δήλωσε ο Mark Rushbrook, global director, Ford Performance Motorsports.

Το Dark Horse S έχει κατασκευαστεί αποκλειστικά για αγωνιστικές δραστηριότητες αποτελώντας μια «απογυμνωμένη» εκδοχή της συμβατικής έκδοσης παραγωγής Dark Horse. Όλα τα μη απαραίτητα εξαρτήματα, καθώς και τα διακοσμητικά στοιχεία, έχουν αφαιρεθεί, ενώ στο εσωτερικό υπάρχει ένα κλωβός ασφαλείας πιστοποιημένος από την FIA, δίχτυα ασφαλείας, ένα αγωνιστικό κάθισμα με ζώνες ασφαλείας και αγωνιστικό αποσπώμενο τιμόνι. Άλλα στοιχεία ασφαλείας περιλαμβάνουν τα συστήματα πυρόσβεσης και αποσύνδεσης των ηλεκτρικών παροχών.

Η Ford επιστρέφει στους αγώνες GT3 με ένα ολοκαίνουργιο αγωνιστικό αυτοκίνητο, την Mustang GT3 IMSA, η οποία θα είναι επίσης διαθέσιμη σε πελάτες, με αρχή τον 24ωρο αγώνα της Daytona το 2024. Το αγωνιστικό αυτοκίνητο δημιουργήθηκε από την Ford Performance και τη Multimatic, διαθέτοντας έναν V8 κινητήρα 5,4 λίτρων.

Μία νέα Mustang GT4, η οποία θα είναι διαθέσιμη σε πελάτες, θα κάνει επίσης το ντεμπούτο της τη σεζόν του 2023. Θα είναι διαθέσιμη παγκοσμίως για τις κατηγορίες GT4 στους θεσμούς IMSA, SRO και FIA GT. Μια νέα έκδοση της Mustang θα κάνει επίσης το ντεμπούτο της την επόμενη σεζόν στη σειρά αγώνων Australian Supercars, ενώ τα επόμενα χρόνια νέα μοντέλα θα κάνουν το ντεμπούτο τους στη σειρά NASCAR Cup και στους αγώνες NHRA Factory X.