Η Ferrari κάνει πίσω… μόνο για να εκτοξευτεί μπροστά. Το δεύτερο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της θρυλικής ιταλικής φίρμας μεταφέρεται χρονικά για το 2028, σε μια στρατηγική απόφαση που αντανακλά τόσο τη χαμηλή ζήτηση για πολυτελή EVs όσο και τη φιλοδοξία της εταιρείας να παραδώσει κάτι πραγματικά επαναστατικό. Σε αντίθεση με το πρώτο BEV που θα παρουσιαστεί το 2026 ως ένα μοντέλο-ορόσημο, το δεύτερο έρχεται για να «παίξει μπάλα» σε βάθος χρόνου και να αλλάξει τους κανόνες της ηλεκτρικής υπεραπόδοσης.
Πέρα από την απουσία του ισχυρού ήχου κινητήρα που συνοδεύει ένα ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο — στοιχείο-κλειδί για πολλούς πλούσιους αγοραστές — οι αυτοκινητοβιομηχανίες δυσκολεύονται να ξεπεράσουν το γεγονός ότι οι μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων είναι υπερβολικά βαριές και απλώς δεν διαθέτουν τη συνεχή ισχύ ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Άλλοι κατασκευαστές υπεραυτοκινήτων έχουν ήδη αναβάλει ή περιορίσει τις ηλεκτρικές τους φιλοδοξίες λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος από τους καταναλωτές.
Η ιταλική ανταγωνίστρια της Ferrari, Lamborghini, δήλωσε τον Δεκέμβριο ότι θα λανσάρει το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο το 2029 αντί για το 2028, ενώ η Porsche περιόρισε τα σχέδιά της για ηλεκτρικά οχήματα εξαιτίας της χαμηλής ζήτησης για τα ηλεκτρικά της μοντέλα Macan SUV και Taycan.
Νωρίτερα φέτος, η Maserati, η πολυτελής μάρκα του ομίλου Stellantis, ακύρωσε τα σχέδια για ηλεκτρική έκδοση του σπορ μοντέλου MC20.
Το δεύτερο BEV της Ferrari θα είναι «game changer»
Το σχέδιο για το δεύτερο BEV της Ferrari έχει καθυστερήσει δύο φορές από την εταιρεία. Αρχικά είχε αναβληθεί για έναν χρόνο, αλλά τώρα το μοντέλο δεν αναμένεται πριν από το 2028, σύμφωνα με τη δεύτερη πηγή.
Η ίδια πηγή ανέφερε ότι εσωτερικά, το δεύτερο ηλεκτρικό μοντέλο της Ferrari θεωρείται ως ο πραγματικός «game changer» στη στρατηγική της εταιρείας για τα EV, ενώ το πρώτο αποτελεί περισσότερο ένα συμβολικό μοντέλο περιορισμένης παραγωγής, που εξυπηρετεί την τήρηση της υπόσχεσης της Ferrari να κυκλοφορήσει το πρώτο της BEV το 2026.
Το πρώτο BEV της Ferrari, το οποίο σχεδιάστηκε από κοινού με τον πρώην Chief Design Officer της Apple, Jony Ive, θα κοστίζει πάνω από 500.000 δολάρια, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters από το προηγούμενο έτος.
Μία από τις πηγές το χαρακτήρισε ως «άτυπο» μοντέλο για τη Ferrari, λέγοντας ότι θα είναι μεγαλύτερο από τα συνηθισμένα, αλλά δεν θα είναι SUV.
Η ίδια πηγή ανέφερε ότι το δεύτερο BEV θα ευθυγραμμίζεται περισσότερο με τη στρατηγική της εταιρείας για παραγωγή περίπου 5.000 έως 6.000 μονάδων σε διάρκεια πέντε ετών για ένα τυπικό μοντέλο Ferrari — κάτι που επί του παρόντος δεν είναι βιώσιμο λόγω της έλλειψης ενδιαφέροντος από τους πελάτες.
Η Ferrari θα παρουσιάσει ένα νέο μακροπρόθεσμο επιχειρηματικό σχέδιο στους επενδυτές στις 9 Οκτωβρίου.