Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου αλλάζει ταχύτατα, με τα υβριδικά μοντέλα να καταγράφουν νέο ρεκόρ ταξινομήσεων έως τον Μάιο του 2025, κατακτώντας την πρώτη θέση στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Παράλληλα, τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία, ενώ τα παραδοσιακά βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα σημειώνουν σημαντική πτώση, δείχνοντας ξεκάθαρα τη στροφή προς πιο «πράσινες» λύσεις μετακίνησης στην ΕΕ.
Μερίδιο αγοράς αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων για το διάστημα έως τον Μάιο 2025: 15,4%, παραμένει ακόμη μακριά από το επιθυμητό επίπεδο. Τα υβριδικά αυτοκίνητα συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος, διατηρώντας τη δημοφιλέστερη θέση μεταξύ των αγοραστών.
Νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ ανά τύπο κινητήρα
Μέχρι τον Μάιο του 2025, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 15,4% του συνολικού μεριδίου αγοράς στην ΕΕ, σημειώνοντας αύξηση σε σχέση με το 12,1% της ίδιας περιόδου του 2024. Οι ταξινομήσεις υβριδικών αυτοκινήτων συνέχισαν να αυξάνονται, φτάνοντας το 35,1% της αγοράς, παραμένοντας η προτιμώμενη επιλογή των Ευρωπαίων καταναλωτών. Αντίθετα, το συνολικό μερίδιο αγοράς για τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα μειώθηκε στο 38,1%, από 48,5% την ίδια περίοδο του 2024.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Κατά τους πρώτους πέντε μήνες του 2025, οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ ανήλθαν σε 701.089 μονάδες, καταλαμβάνοντας το 15,4% του συνολικού μεριδίου αγοράς. Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ, που μαζί αντιστοιχούν στο 62% των συνολικών ταξινομήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, σημείωσαν αύξηση: η Γερμανία (+43,2%), το Βέλγιο (+26,7%) και η Ολλανδία (+6,7%). Η Γαλλία, αντίθετα, παρουσίασε πτώση 7,1%.
Πλήρως υβριδικά αυτοκίνητα
Οι ταξινομήσεις υβριδικών αυτοκινήτων στην ΕΕ μέχρι τον Μάιο 2025 έφτασαν τις 1.601.090 μονάδες, ενισχυμένες από την αύξηση στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές: Γαλλία (+38,3%), Ισπανία (+34,9%), Ιταλία (+13,8%) και Γερμανία (+12,1%). Τα υβριδικά μοντέλα πλέον αντιπροσωπεύουν το 35,1% της συνολικής αγοράς αυτοκινήτων στην ΕΕ.
Plug – In Hybrids
Οι ταξινομήσεις plug-in υβριδικών αυτοκινήτων μέχρι τον Μάιο 2025 έφτασαν τις 375.182 μονάδες. Η αύξηση αυτή οφείλεται κυρίως σε αγορές όπως η Γερμανία (+52,8%) και η Ισπανία (+66,6%). Ως αποτέλεσμα, τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα κατέχουν πλέον το 8,2% των συνολικών ταξινομήσεων στην ΕΕ, αυξημένα από 7,1% τον Μάιο 2024.
Επιπλέον, η ετήσια μεταβολή για τον Μάιο 2025 δείχνει αύξηση 25% για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και 16% για τα υβριδικά, ενώ τα plug-in υβριδικά σημείωσαν τρίτο συνεχόμενο μήνα έντονης ανάπτυξης με αύξηση 46,9%.
Βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα
Μέχρι τα τέλη Μαΐου 2025, οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 20,2%, με όλες τις μεγάλες αγορές να καταγράφουν πτώσεις. Η Γαλλία είχε τη μεγαλύτερη μείωση (-34,3%), ακολουθούμενη από τη Γερμανία (-26,1%), την Ιταλία (-15,4%) και την Ισπανία (-13,3%).
Με 1.305.525 νέα αυτοκίνητα να έχουν ταξινομηθεί μέχρι στιγμής, το μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων οχημάτων μειώθηκε στο 28,6%, από 35,6% πέρυσι. Αντίστοιχα, η αγορά πετρελαιοκίνητων οχημάτων μειώθηκε κατά 26,6%, καταλαμβάνοντας μερίδιο 9,5% τον Μάιο 2025. Επιπλέον, η ετήσια μεταβολή για τον Μάιο έδειξε πτώση 18,6% για τη βενζίνη και 27,6% για το πετρέλαιο.