Supercar Sunday

Valhalla: Aston Martin's first centrally powered supercar

Really, when we hear the name Aston Martin, what comes to mind? A GT like the DB11? A sports car with grand touring DNA like the Vantage? We certainly don't think of a centrifugal supercar though. At least, so far. That's about to change with the new Valhalla, with the arrival of which Aston Martin is ushering in a new era and opening a new chapter in its history and model range.

Η Valhalla, αποτελεί το νεότερο μέλος της στρατηγικής σειράς μοντέλων του “Project Horizon”, με το οποίο η Aston Martin θέλει ένα κομμάτι από τη πίτα, των Ferrari, Lamborghini και McLaren, στο κόσμο των supercar. Η ομοιότητα της με τη μεγαλύτερη αδερφή της, Valkyrie, ενδεχομένως δημιουργεί κάποια σύγχυση ως προς τη σχέση των δύο. Σύμφωνα με την Aston Martin, η Valhalla εστιάζει στο να είναι ένα οδηγοκεντρικό, με ανέσεις, supercar το οποίο ακολουθεί τα σημεία των καιρών, με ένα υβριδικό μηχανικό σύνολο, ενώ η Valkyrie, ανήκει στην κατηγορία των hypercar της βρετανικής εταιρείας, και εστιάζει στο να εκσυγχρονίσει παραδοσιακές τεχνικές και προσεγγίσεις, όπως για παράδειγμα το ατμοσφαιρικό 12κύλινδρο κινητήριο σύνολο της, το οποίο εξέλιξε σε συνεργασία με τη Cosworth.

Προς το παρόν, η Valhalla που βλέπουμε στις εικόνες, αποτελεί ένα shell car, ένα αυτοκίνητο δηλαδή που είναι σχεδόν όμοιο με το τελικό, απλά δε διαθέτει ακόμα εσωτερικό και μηχανικά μέρη. Σύμφωνα με την Aston Martin, η Valhalla όπως τη βλέπουμε στις εικόνες, θα είναι 95% ίδια με το αυτοκίνητο που θα λάβει το homologation, με τις παρεμβάσεις να περιορίζονται κυρίως σε μικρές λεπτομέρειες, προκειμένου να λάβει έγκριση σε όλες τις αγορές ανά το κόσμο. Η Valhalla, είναι έντονα βασισμένη στη τεχνολογία και τη τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει η Aston Martin από τη συμμετοχή της στη Formula 1, αλλά και από όσα αποκομίζει από την ευρύτερη συνεργασία της με τη Mercedes-AMG. H Aston Martin δηλώνει χαρακτηριστικά πως “η Valhalla είναι μία αυθεντική Aston Martin της νέας γενιάς, ένα αγωνιστικό για το δρόμο, σχεδιασμένο γύρω από τον οδηγό, για τον οδηγό και κατασκευασμένη για να προσφέρει τη μέγιστη οδηγική απόλαυση”. Ίσως πει κανείς πως η συγκεκριμένη δήλωση γράφτηκε από το τμήμα marketing, αλλά από ότι θα δούμε και στη συνέχεια, είναι κάθε άλλο παρά βασισμένη σε αυτό ακριβώς που δημιούργησαν οι μηχανικοί της εταιρείας.

Η Valhalla, αντλεί έμπνευση από τη μεγάλη αδερφή της, Valkyrie, ωστόσο έρχεται να “παίξει” στη κατηγορία των υβριδικών hypercar περί των 1000 ίππων, δηλαδή στη κατηγορία της Ferrari SF90, της επερχόμενης διαδόχου της McLaren 720S και της αντίστοιχης νέας Lamborghini, που οι Ιταλοί φαίνεται να έχουν ξεκινήσει να εξελίσσουν. Ας δούμε όμως περισσότερες λεπτομέρειες, αναφορικά με το πως η Valhalla προσπαθεί να το πετύχει.

 

 

The Heart of Valhalla

Δε θα μπορούσαμε, παρά να ξεκινήσουμε από τη καρδιά της, το κινητήρα. Συγκεκριμένα, από τον πρώτο εκ’ των τριών που έχει συνολικά. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, είναι ένας 4λιτρος, flat-plane crank V8, με απόδοση 750 ίππους και κόφτη στις 7200 σ.α.λ., γεγονός που το καθιστά τον ισχυρότερο και πιο άμεσο σε απόκριση V8 που έχουν τοποθετήσει ποτέ σε μοντέλο τους οι βρετανοί. Προσωπική εκτίμηση, τοποθετούν αυτούσιο τον V8 της AMG GT Black Series, αλλά αυτό μένει να φανεί στο μέλλον, ειδικά αφότου τον ακούσουμε. Η Aston Martin, αποφάσισε να χρησιμοποιήσει ένα σύστημα εξάτμισης από τιτάνιο, αφενός για να επιτύχει τον επιθυμητό ήχο και αφετέρου για να κρατήσει το βάρος χαμηλά. Ακολουθώντας τη συνταγή που ξεκίνησε η Porsche με την 918 Spyder, η Aston Martin τοποθέτησε τις απολήξεις στο πάνω μέρος του κινητήρα, κάνοντας τον ήχο και πιο έντονο αλλά και δίνοντας και ένα “show” στο σκοτάδι, όπου κανείς μπορεί να διακρίνει τις φλόγες, κατά την έντονη οδήγηση.

Supporting the internal combustion engine, Valhalla brings 2 electric motors, one on each axle, with a 400Volt hybrid system with a total output of 204 hp, giving a final total of 950 hp combined. When driven in all-electric mode, the Valhalla is purely front-wheel drive with a range of 15 kilometers and a top speed of 130 km/h. In the other settings, Valhalla constantly adjusts the distribution of the electric motors' power to the two axles, and has the option to send both, 100% of their power to the rear axle, supporting the V8 to the maximum extent possible. The magic of hybrid technology, however, lies in the staggering numbers it generates. Less than 200 grams in terms of emissions, 0-100 in 2.5 seconds, a top speed of 330 km/h and a target time for the Nurburgring of under 6:30.

The mechanical set is complemented by the new dual-clutch automatic transmission with 8 gears, specially designed for the Valhalla, which has only 8 forward gears, as the electric motors drive it in reverse, thus reducing weight, working in harmony with the hybrid set and able to transfer 1000 Nm of torque to the tarmac,

 

 

Frame, Suspension & Brakes

The Valhalla's chassis is made from carbon fibre, inspired by Aston Martin's Formula 1 experience, with the front suspension setup being a push-rod arrangement, reducing the unsprung mass of the system, improving the Valhalla's handling. At the rear, the suspension is multi-link.

Valhalla uses a Multimatic shock absorber system with adjustable stiffness, ensuring a balance between performance and comfort, depending on the environment in which it is driven. In Track mode, the Valhalla is lowered considerably, allowing its aerodynamics to work even more efficiently and increasing the overall vertical aerodynamic load, while the lift on the front axle ensures it can climb even the most difficult (for a supercar) gradients.

Το σύστημα πέδησης, αποτελείται από ένα σύστημα φρένων το οποίο η Aston Martin ονομάζει “Carbon Ceramic Matrix Brakes”, με τεχνολογία brake by wire, διασφαλίζοντας τη σωστή κατανομή της δύναμης κατά τη πέδηση, σε όλους τους τροχούς, μειώνοντας την απόσταση ακινητοποίησης ή επιβράδυνσης, αλλά και εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη σταθερότητα.

 

 

Making the most of the wind

With Aston Martin aiming for a dry weight of under 1550kg, the Valhalla is expected to be one of the lightest and highest horsepower/tonne supercars we've seen to date. However, aerodynamics plays a key role in any supercar. Aston Martin achieves a vertical aerodynamic load of 600 kg (at 250 km/h) with both active and static aerodynamic parts. The active aerodynamic parts part involves its front air intakes and rear spoiler. In the static part, the Valkyrie-derived side aerodynamic components, based on the Venturi Effect of physics.

Επιπλέον, ο σχεδιασμός αυτός καθ’ αυτός της Valhalla, ο οποίος φέρει στοιχεία που δείχνουν αμέσως το DNA της Aston Martin, αλλά και το sport χαρακτήρα της, καθώς παραπέμπουν σε σχεδιασμό αγωνιστικού LMP1, φροντίζουν τόσο για την ομαλή ροή του αέρα, όσο και για τη παραγωγή κάθετου αεροδυναμικού φορτίου και της ψύξης και τροφοδοσίας με καθαρό, κρύο αέρα, όσο αφορά το κινητήρα.

 

 

Luxury & Modern Technologies

Η Valhalla, όντας Aston Martin, δε θα μπορούσε παρά να έχει κάποια στοιχεία πολυτέλειας στο εσωτερικό της. Στη περίπτωση της Valhalla ωστόσο, οι Βρετανοί ήταν αρκετά προσεκτικοί, μη θέλοντας να προσθέσουν άσκοπα επιπλέον βάρος. Για αυτό και στράφηκαν στη Formula 1 και πάλι. Τα καθίσματα της Valhalla είναι βιδωμένα στο carbon tub με τα πεντάλ να είναι αυτά που μετακινούνται (όπως και στη LaFerrari), ενώ δεν έκαναν εκπτώσεις στο τομέα της τεχνολογίας. Συνεχίζοντας το θέμα της Formula 1, τα πόδια των επιβατών θα βρίσκονται όπως και σε ένα πραγματικό μονοθέσιο, με τις φτέρνες να βρίσκονται ελαφρώς ψηλότερα από τους γοφούς. Όπως είπαν εξ’ αρχής, ένα αγωνιστικό δρόμου.

On the ergonomics and safety front, the Valhalla comes equipped with Apple CarPlay and Android Auto, dual-zone climate control, active cruise control, blind spot detection, automatic braking (more commonly known as automatic city brake), a 360-degree camera and LED Matrix lights, making the Valhalla a hybrid between a racing and grand tourer Aston Martin.

 

 

All in all

Aston Martin is coming with the Valhalla to claim a share of buyers in uncharted waters. However, its partnership with Mercedes-AMG and its involvement in Formula 1 provides it with the feedback, technology and expertise needed to take on its main rival, Ferrari's SF90. The Valhalla has a different approach, being more race car-like and performance-focused, while the SF90 maintains a greater balance between hypercar and GT. We expect to see it in its final form in the future, as well as to see what the British have in store for the interior. One thing is for sure, it will be an impressive supercar. It remains to be seen if the promises of the Gaydon people will be reflected in the final form of the Valhalla.

Alexandros Fertakis

Recent Posts

Turkey: Advanced talks with Chinese BYD and Chery for construction of EV factories

Η Τουρκία βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες BYD και Chery για επενδύσεις…

1 day ago

VW breaks off talks with Renault on low-cost EV

Η VW εγκατέλειψε τις συνομιλίες με τη Renault για την από κοινού ανάπτυξη μιας προσιτής…

2 days ago

DS 3 : Available immediately, with the Premium Upgrade programme

DS Automobiles announces the new "Premium Upgrade" program that gives enthusiasts the opportunity to...

3 days ago

Porsche ready to launch the first hybrid 911 with higher performance

Porsche adds a battery to the 911 sports car for the first time, with the electric motor...

3 days ago

The European car industry turns its back on electrification

With European carmakers expressing widespread reaction from the slowdown in sales of pure...

3 days ago

Ford Performance announces its entry into the 2025 Dakar Rally

Ford Performance is delighted to announce today its participation in the 2025 Dakar Rally,...

3 days ago