Toyota and BMW jointly develop the Supra and Z5

This will confuse petrolheads somewhat. Toyota has announced that they are jointly developing with BMW a twin performance hybrid cars. What he did with Subaru, where the Toyota GT86/Subaru BRZ was developed ( Toyobaru), θα το κάνει και με τη BMW. Απλά σε λίγο πιο… τρομακτική κλίμακα.

Παρότι οι δύο εταιρείες κρατούν ως κόρη οφθαλμού τις πληροφορίες μακριά από το κοινό, κάτι… λίγα έχουν διαρρεύσει για το κοινό project των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών. Η BMW, has taken over the chassis and the Engine, “ευλογώντας” το μοντέλο που θα προκύψει με -τα γνωστά για την εταιρεία- top holdings and a inline six-cylinder petrol engine. Η Toyota, on the other hand, is responsible for the electrical components of the car and, most importantly, the manufacture of the electric motors and fuel cells (fuel cells) using the experience it has (e.g. Prius).

The information so far indicates that the platform will be based on that of BMW i8 and it is speculated that the common model will have fully aluminium σασί με “σώμα” από carbon fibre. Και, ενώ θα υπάρχει η κοινή πλατφόρμα, σε αντίθεση με το Toyobaru, το… ToyoBMW will be two completely different cars in design.

Consider that Toyota sent to Munich engineers της για να βοηθήσουν στην τοποθέτηση των μπαταριών και των ηλεκτροκινητήρων, ώστε να γίνει σωστή κατανομή βάρους και αυτοί δηλώνουν “indignant“, επειδή οι Γερμανοί συνάδελφοί τους δεν τους αφήνουν να δουν το υπό εξέλιξη μοντέλο (και ας είναι υπό… κοινή εξέλιξη).

In any case, the information wants the joint project to be completed in 2018 and, for Toyota, to be (finally!) the successor to the legendary Supra, while for BMW, the creation of a model to be called Ζ5 and will be the successor to Ζ4.

Οι πληροφορίες του αυστραλέζικου περιοδικού Motoring αναφέρουν ότι οι διαστάσεις των δύο αυτοκίνητων που προκύπτουν από τη συνεργασία θα “about the size of a 911“, με μήκος μικρότερο από τα 4.500 mm και πλάτος λιγότερο από τα 1,840 mm, ύψος κάτω των 1,340 mm, ενώ το μεταξόνιο θα είναι μικρότερο από 2,500 mm. Έτσι, το μοντέλο που προκύπτει είναι μικρότερο από το FT-1 concept και την τελευταία γενιά της Supra, αλλά λίγο μεγαλύτερο από την υπάρχουσα Z4.

But hang on, petrolhead, because now we're getting down to brass tacks. The successor to the BMW Z4 will offer a range of engine options from a 241bhp turbo 2-litre four-cylinder, to the turbocharged 3-litre six-cylinder with 335 hp. Combined with Toyota's hybrid power, the Z5's total horsepower will exceed 473 horsepower!!!!

For Toyota, it's a given that only BMW's six-cylinder will be used in the new Supra, with the plug-in/fuel cell/electric goodies bringing power up to the same levels as the top-spec Z5 (presumably called the Z5M). Weight, in all cases, has been dropped below 1,500 kg.

We expect a common concept car early next year.

The photos, we took from here

George Karagiannis

Recent Posts

Turkey: Advanced talks with Chinese BYD and Chery for construction of EV factories

Η Τουρκία βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες BYD και Chery για επενδύσεις…

2 days ago

VW breaks off talks with Renault on low-cost EV

Η VW εγκατέλειψε τις συνομιλίες με τη Renault για την από κοινού ανάπτυξη μιας προσιτής…

2 days ago

DS 3 : Available immediately, with the Premium Upgrade programme

DS Automobiles announces the new "Premium Upgrade" program that gives enthusiasts the opportunity to...

3 days ago

Porsche ready to launch the first hybrid 911 with higher performance

Porsche adds a battery to the 911 sports car for the first time, with the electric motor...

4 days ago

The European car industry turns its back on electrification

With European carmakers expressing widespread reaction from the slowdown in sales of pure...

4 days ago

Ford Performance announces its entry into the 2025 Dakar Rally

Ford Performance is delighted to announce today its participation in the 2025 Dakar Rally,...

4 days ago