Στην “Green Hell“, αυτές τις μέρες, η Toyota and BMW are testing the new model they have jointly developed and will be the revival of the Supra for the one and the Ζ5, for the other on the common, rear-wheel drive platform.
Και επειδή, όχι μόνο η Toyota χρειάζεται έναν “αντίπαλο” για τα Nissan GT-R and Honda NSX, but mainly because the Supra has many fanatical fans around the globe, the focus is on the Japanese side. Apart from the looks -for which we cannot draw a safe conclusion, since the test car is heavily camouflaged with stickers, plastic and fake traffic lights- everyone's interest is focused on on the engine. What will she wear?
The information, which you've been reading for a long time on TopSpeed.gr, report that the stronger engine that the Supra will use has already been developed by Toyota, code-named 943F. Although we do not know the cubic capacity, we learn that it is a -designed from white paper- twin turbo V6, who reportedly attributes about 400 horsepower and 300 lb-ft of torque. Here to add that BMW has reportedly decided to wear the top-of-the-line version of the Z5 an three-litre six-cylinder twin turbo, with other 3 litres and 2 litres sets to follow later.
At spy video from the Nurburgring, we have the rather rare opportunity to hear, even Dimly,
ανάμεσα σε αεροδυναμικούς θορύβους και “τσιρίγματα” ελαστικών, πώς θα
sounds like the new Supra. Early estimates suggest a six-cylinder,
turbocharged. But it will be in a V configuration, or straight six;
Before you start complaining και να λες διάφορα περί “προσβολής της αυθεντικής Supra”: Συνδυαστικά, με το 138 hp hybrid engine developed by the Japanese brand for the common platform, we will be talking about a Supra performance 538 horsepower. Το κοινό μοντέλο θα έχει πλήρως αλουμινένιο σασί με “σώμα” από ανθρακόνημα. Και weighing less than 1 500 kg.
The last generation of Supra was so impressive that, admittedly, Toyota has quite a difficult task in making a worthy successor to the name.
The dimensions των δύο αυτοκίνητων που προκύπτουν από τη συνεργασία θα “περίπου as the size of a 911“, με μήκος μικρότερο από τα 4.500 mm και πλάτος λιγότερο από τα 1,840 mm, ύψος κάτω των 1,340 mm, ενώ το μεταξόνιο θα είναι μικρότερο από 2,500 mm. Έτσι, το μοντέλο που προκύπτει είναι smaller than the FT-1 concept and the last generation of Supra, but slightly larger than the existing Z4.
The joint project is expected to be completed before 2018.
Τα ευρωπαϊκά Gigafactories για την κατασκευή μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων βρίσκονται προ των πυλών, αποτελώντας μία…
Μετά τη συναρπαστική έναρξη της σεζόν στις αρχές Μαΐου στο ADAC Rallye Sulingen, οι ομάδες…
Το ανανεωμένο Jeep Compass MY24 είναι πλέον διαθέσιμο στη χώρα μας στην πολύ ανταγωνιστική τιμή…
Επιφυλακτική με την ολοκληρωτική μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση παραμένει η Lamborghini, με τον CEO της ιταλικής…
Το μοναδικό διήμερο πολυσυνέδριο επιχειρηματικότητας ThinkBiz Academy 2024 πραγματοποιήθηκε στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, με…
Στην Ελλάδα έφτασαν τα νέα Smart #1 και Smart #3, η έλευση των οποίων σηματοδοτεί…