Driving the Peugeot 208 1,2 Puretech


Ήταν η πιο πολυαναμενόμενη άφιξη. Με το λανσάρισμά του, άρχισε να σαρώνει τα βραβεία. Αναδείχθηκε ελληνικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς, Αυτοκίνητο του 2020 (COTY) με το «καλημέρα», ενώ οι παραγγελίες στις αντιπροσωπείες της μάρκας έρχονται… βροχή. Εγκαινίασε, ουσιαστικά, την είσοδο της Peugeot στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Ο λόγος για το ανανεωμένο 208, το οποίο, όπως αποδεικνύεται ήρθε για να αλλάξει τα πάντα στην ευρωπαϊκή και όχι μόνο αυτοκίνηση.

Ίσως κακώς να αντιμετωπίζεται το νέο 208 ως το μικρό που έκανε τη μεγάλη έκπληξη. Διαχρονικά, η σειρά αυτή πάντα άλλαζε τα δεδομένα στην κατηγορία. Από το 205 που σήμερα στην έκδοση GTi αποτελεί “ιερό δισκοπότηρο για τους συλλέκτες”, στο 206 που σάρωσε τα ΠΠΡ και στις πωλήσεις παγκοσμίως, αλλά και στην προηγούμενη γενιά του, το 208 ήταν προορισμένο να γίνει… big thing για την αγορά.


In this generation, the 208 is based on the CMP/eCMP platform, which gives you the freedom to choose your engine (petrol, diesel or 100% electric) and takes full advantage of all the advanced technical features of the new platform, which thanks to its optimised architecture leaves the same boot space as an internal combustion engine car, while maintaining the same driving position. Available with a wide range of engines - including the electric one - the familiar 1.2 PureTech with 100 hp is the one that the Greek public knows and prefers.

Incredible 3D i-cockpit in the 208


On the road

Όταν το πιέσεις σε στριφτερή διαδρομή, θα διαπιστώσεις ότι έχει αρκετά περιθώρια πρόσφυσης και εμπνέει εμπιστοσύνη και σιγουριά για να κινηθείς γρήγορα. Το μικρό και ελαφρύ τιμόνι, δίνει ευελιξία στο 208 και σε προδιαθέτει για πιο σπορ οδήγηση, όμως υστερεί σε αίθηση και το εμπρός μέρος δεν αντιδρά με την αμεσότητα που περίμενες. Παρόλα αυτά το 208 έχει σωστή ρύθμιση στην ανάρτησή του και η πρώτη κλίση που παίρνει όταν το πιέσεις, δεν μεγαλώνει, ενώ διατηρεί την πρόσφυση, μέχρι να σου πει “ως εδώ” το αρκετά παρεμβατικό σύστημα ευστάθειας που επεμβαίνει διακριτικά πριν περάσεις το όριο. 

When the 208 is pressed, it tilts slightly 

Χωρίς “βουτιές” και… ανεπιθύμητες εκπλήξεις, το ζωντανό μοτέρ συνεργάζεται άριστα με το εξάρι κιβώτιο και το μάλλον απαθές πλαίσιο σε σβέλτους ρυθμούς και σε ανταμείβει με μια καθησυχαστική αίσθηση σταθερότητας όταν η ταχύτητα αυξηθεί. Αυτό ισχύει και στο ταξίδι που είναι άνετο, χωρίς πλεύσεις και ενοχλητικούς αεροδυναμικούς θορύβους. Σε όλες τις συνθήκες το 208 παραμένει ευχάριστο και δεν κουράζει και δεν εκπλήσσει.  


Ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας της Peugeot είναι το μοναδικό πράγμα που δεν είναι έκπληξη επάνω στο καινούριο 208. Γιατί πρόκειται για τον 1.200άρη που γνωρίσαμε και σε άλλα μοντέλα της μάρκας, καθώς και στην προηγούμενη γενιά του 208, ο οποίος έχει απλά εκσυγχρονιστεί για τις… απαιτήσεις των καιρών.

In order to comply with Euro6d emission standards and to benefit from tax incentives in some countries, the turbocharged engine has been reduced in the new generation to 100 hp from 110 hp. The good news, however, is that it retains unchanged the impressive for its engine capacity torque of 205Nm, available from as low as 1,750rpm.

Thus, the obvious for the model is achieved. Power is available throughout the rev range, combined with agility and economy. The clear six-speed gearbox is an "ally" in the effort to move quickly in the lightweight (1,120 kg) model, with consumption not exceeding 7 litres per 100 km in the city.

Με βασική τιμή που εκκινεί από τις 13.580 ευρώ και με… περγαμηνές, το νέο 208 ήρθε σχεδόν… υποχρεωμένο να είναι ποιοτικό, ήσυχο, σβέλτο και οικονομικό, αλλά κυρίως, ευχάριστο στην καθημερινή χρήση, καθώς απευθύνεται σε αγοραστές που ψάχνουν το «κάτι παραπάνω» στην κατηγορία των σουπερμίνι. Και, η πρώτη επαφή μαζί του, καθώς και η σωρεία των τίτλων που έχει ήδη αποκομίσει, αποδεικνύουν ότι «το ‘χει». Επειδή καταφέρνει να συνδυάζει ταυτόχρονα το σπορ, το άνετο και το οικονομικό, ξεδιπλώνοντας τις αρετές του όπου του ζητηθεί.

Το ότι πρόκειται για κάτι ξεχωριστό, άλλωστε, με… πολλαπλές προσωπικότητες, είναι εμφανές και από τη σχεδίασή του. Το νέο 208 είναι ένα τεχνολογικό διαμάντι, αλλά και μια σχεδιαστική ωδή από τη γαλλική εταιρία η οποία δεν θα μπορούσε παρά να ειδικεύεται (και) στη φινέτσα.

The new Peugeot 208 has attracted the attention of the whole world, initially because of its bold design and aggressive personality, as the design language that the French brand now applies to all its models, following the launch of the 3008, is applied to it. The "lion's claws" on the headlamps, the "fangs" on the daytime running lights, the "bulges" on the bonnet and the muscular details create a harmonious ensemble that can only be rated "ten out of ten", as Peugeot's designers have managed to create an ensemble that manages to strike an ideal balance between sporty and sophisticated.

The same image that the exterior suggests is also present on the interior, which is home to all the innovations and high technology applied to the model. Inside, it innovates with the next-generation Peugeot i-Cockpit, which includes a 3D digital instrument panel as well as a plethora of driver assistance systems found in larger classes.


Με το μικρό, flat bot-tom (και top) τιμόνι, τον τρισδιάστατο ψηφιακό φουτουριστικό πίνακα οργάνων –τον πιο ιδιαίτερο της αγοράς- να συνοδεύεται από μια οθόνη 10 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό για το infotainment, πληθώρα θηκών –ακόμα και για ασύρματη φόρτιση κινητού, για το οποίο υπάρχει όρθια θέση για smart-phone- άριστη θέση οδήγησης, άνετα καθίσματα και άνεση και ηχομόνωση… γαλλικού επιπέδου, τι άλλο θα μπορούσε να ζητήσει κανείς;


Perhaps the only concern is whether to opt for the new 208 with the available diesel and petrol engines, or the all-electric version, which offers a range of up to 340km. Finally, the new Peugeot 208 has been designed with a view to reducing CO2 emissions thanks to its weight reduction, improved aerodynamics, reduced rolling resistance and optimised engine operation.

George Karagiannis

Recent Posts

Turkey: Advanced talks with Chinese BYD and Chery for construction of EV factories

Η Τουρκία βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες BYD και Chery για επενδύσεις…

2 days ago

VW breaks off talks with Renault on low-cost EV

Η VW εγκατέλειψε τις συνομιλίες με τη Renault για την από κοινού ανάπτυξη μιας προσιτής…

2 days ago

DS 3 : Available immediately, with the Premium Upgrade programme

DS Automobiles announces the new "Premium Upgrade" program that gives enthusiasts the opportunity to...

3 days ago

Porsche ready to launch the first hybrid 911 with higher performance

Porsche adds a battery to the 911 sports car for the first time, with the electric motor...

4 days ago

The European car industry turns its back on electrification

With European carmakers expressing widespread reaction from the slowdown in sales of pure...

4 days ago

Ford Performance announces its entry into the 2025 Dakar Rally

Ford Performance is delighted to announce today its participation in the 2025 Dakar Rally,...

4 days ago