Κι όμως, ένα Nissan Juke μπορεί να σου φτιάξει τη μέρα

Η Nissan, it does that: Once in a while, he presents a model that is hate or like it. Where, or you'll fall in love with it, design, ή you're gonna hate it.. And, if with the 100NX (which I lived with for some years) failed to follow up, with the, admittedly strange, Juke, to wait for her. Why, at a time when all models, of all car manufacturers, tend to be almost copy/paste, it manages to be separate. After all, its design is εμπνευσμένη από μοτοσικλέτες και… διαστημόπλοια (yes, from spaceships).
For the Juke, the adoption of which by the 1.5 dci I got my hands on just one thing you can't say: That is indifferent. Especially in this yellow color with the two black stripes να διατρέχουν το αμάξωμά του, είναι ο ορισμός του… “tonight you go bang“. Στο αισθητικό, δεν θα αναλωθώ πολύ, επειδή σίγουρα με πολλούς θα διαφωνήσουμε. Όμως, αν το παρατηρήσεις επί μέρους, τα φουσκώματα, οι “μύες” του, οι γραμμές του, “λένε” ότι πρόκειται για ένα σπορ αυτοκίνητο. Στην περίπτωσή μας, ένα sport compact SUV, in a category where Nissan is betting big for the future. And, to cap it off, I get the feeling that if the front end was missing the round φωτιστικά σώματα, λίγοι θα ήταν αυτοί που θα είχαν “αντιρρήσεις” στο σχεδιαστικό κομμάτι.

These are tastes. But, in essence, what is the Juke; From the first few minutes with him, it's easy to see that he's a daily car for all jobs, but which, apart from its usability, is deeply focused on making your day. Γιατί, αν δεν σε προδιαθέτουν οι χρωματικές επιλογές, οι ζάντες και τα… άλλα του εξωτερικού, σίγουρα θα το κάνουν οι ακραίες επιλογές του εσωτερικού. 

Which interior, not coincidentally, is inspired by the motorcycle world, as you can tell by looking at the Country with the speedometer and tachometer dominating and the glossy hard plastic - in striking yellow - running through the cabin, from the centre of the dashboard to the rear passengers.
In the centre console, a small but overcrowded touch screen with the navigation/entertainment system and the Nissan Safety Shield, όπου το σύστημα Δυναμικού Ελέγχου με τα προγράματα οδήγησης της Nissan, είναι έξυπνα “συγχωνευμένο” με του air condition/καλοριφέρ. Πέρα από τα άριστα plush seats, από εκεί και πέρα, το “μενού” στο εσωτερικό έχει “πινελιές” στο χρώμα του αμαξώματος, ένα ωραίο, σκληρό στην αφή τratchet steering wheel and only them much-needed storage space for small items and cup holders.
The sites for passengers up front, as you would expect, are adequate, as is the luggage space, which is 350 litres. And this, despite its compact dimensions (4.135 x 1.765 x 1.565mm.). For those in the back, things are more claustrophobic.
How's it going?

Our test Juke is front-wheel drive και φοράει τον “ιστορικό” 1.500άρη K9K dci diesel engine of Renault, which is considered, not unfairly, a of the most efficient engines oil on the planet. With a capacity of 1,461 cc and the help of turbo, το μοτέρ  αποδίδει 110 horsepower at 4,000 rpm and 260 Nm of torque, with the maximum value occurring at 4,000 rpm. 1.750 s.a.l.. Important is the fact that the engine, with second-generation technology common rail, features particle retention filter. Because we live in Greece.

So how can the Juke to make your day; First, it's the driving position. Tucked into the seat - with excellent lateral support - you grip the three-spoke steering wheel and enjoy the panoramic view. Seeing, at the low point of your field of vision, the “φούσκωμα” του καπό with the two black stripes.

This is just the beginning. Because, in general, the Juke, despite the 180 mm. its distance from the ground and the 1,370 kg of, it seems to be focused on sports driving. Essentially, causes you να “παίξεις”. Αν επιλέξεις το πρόγραμμα Sport (Eco and Normal are the other two) The engine, after 1,800 rpm, starts to pull with willingness and excess of torque, combined with the Excellent, both in feel and in escalation 6-speed box, which allows you not to go down to it looking for torque.
But the real pleasant surprise is his behavior itself, which is anything but an SUV refers to. When you push it, the inclinations that gets is minimal, with the post to Check effectively the body reactions even in sudden changes of direction. The steering wheel is another surprise για όχημα του είδους, καθώς προσφέρει άριστη αίσθηση και επικοινωνία του οδηγού με το δρόμο. Η συμπεριφορά του, γενικά, είναι ουδέτερη και, το ESP απενεργοποιείται πλήρως, αν θέλεις να “παίξεις”. Τα δε brakes of, work perfectly with the rest of the ensemble.

The Juke is so friendly and yet dynamic, challenging you to move fast and have fun. And this, at the minimum price, as its consumption is a little more than the 6lt/100km.

However, its dynamic driving feel and truly sporty character do not affect the driving experience. rolling quality, which is above average and reminiscent of a Qashqai, despite the fact that at low speeds, the rear axle resents lateral bumps.

Ως “Dissonance“, βρίσκω τη θέση στην οποία έχει τοποθετηθεί το πανέξυπνο gadget with dual function, under the touch screen. Because, in addition to operating the ventilation systems, it is from the display, from which you select the driving program and on which you can see various readouts such as torque, Gs received during acceleration, deceleration, cornering and fuel economy. However, where it is mounted, it is impossible for the driver to look at it, even momentarily, if it is on the move.

George Karagiannis

Recent Posts

TSF1 Podcast – Spanish GP 2024 | Επιστροφή Hamilton στο βάθρο

Καλημέρα αγαπητοί ακροατές και καλώς ήρθατε στο σημερινό podcast του TSF1, για το Grand Prix…

30 mins ago

Το F-150 Lightning SuperTruck της Ford Performance είναι ο φετινός βασιλιάς του Pikes Peak International Hill Climb

Το ηλεκτρικό F-150 Lightning SuperTruck της Ford Performance έκανε τον ταχύτερο χρόνο στην 102η εκδοχή…

1 hour ago

Η Opel κάνει το όραμα πραγματικότητα με το νέο Grandland

[rev_slider alias="retouch-11" slidertitle="opel grandland cover"][/rev_slider] Η Opel κάνει το όραμα πραγματικότητα με το νέο Grandland,…

9 hours ago

Fiat Grande Panda: Η παραγωγή στη Σερβία ξεκινά τον Ιούλιο

Η παραγωγή στη Σερβία είναι έτοιμη να ξεκινήσει τον Ιούλιο για το νέο Fiat Grande…

14 hours ago

Hyundai INSTER: Τολμηρή ηλεκτρική πρόταση στο Segment A

Τολμηρή ηλεκτρική πρόταση στο Segment A, από τη Hyundai, η οποία παρουσίασε σήμερα το νέο…

16 hours ago

Cupra: Στην Ελλάδα από 36.590€ το ανανεωμένο Formentor

Στην Ελλάδα έφερε το ανανεωμένο Formentor η Cupra, σε τιμές που ξεκινάνε από τα 36.590€,…

17 hours ago