When Nissan created the Z

Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης, αυτές τις μέρες, έκανε ντεμπούτο ένα διαφορετικό μοντέλο. Πρόκειται για ένα Nissan 370Z με περίεργο χρωματισμό και ένα “50th” στα πλαϊνά του. Είναι το επετειακό Ζ, με το οποίο η ιαπωνική μάρκα αποδίδει τιμές στη θρυλική σειρά Ζ, που κλείνει μισό αιώνα ζωής. 

Δίπλα από το πολύχρωμο, επετειακό 370Ζ που εκτίθεται στο Μεγάλο Μήλο, στέκεται ένα Datsun 240Z, το μοντέλο το οποίο, ουσιαστικά, σύστησε στην αμερικανική αυτοκινητιστική σκηνή τα ιαπωνικά σπορ αυτοκίνητα. Ίσως γι’ αυτό τα Ζ, και ιδιαίτερα τα Datsun, είναι τόσο δημοφιλή στις τάξεις των συλλεκτών, στις ΗΠΑ. Με αφορμή τα 50 χρόνια της σειράς Ζ, η Nissan κάνει σήμερα μια αναδρομή στο θρυλικό σήμα. 



The Datsun Z prototype designed by Kumeo Tamura in 1968, a year before its world debut

Όταν το αυθεντικό Datsun Z έκανε το ντεμπούτο του το 1969, ήταν μια αποκάλυψη για τον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας.Ένα οικονομικό, αξιόπιστο σπορ αυτοκίνητο με στυλ και άνεση που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για καθημερινή οδήγηση, ήταν κάτι ανήκουστο εκείνη την εποχή. Με βασική τιμή στα 3.626 δολάρια, το Z  (γνωστό και ως Datsun 240Z) στη Βόρεια Αμερική, ήταν ένα σπορ αυτοκίνητο, με μια προσιτή τιμή.

Σε σύντομο χρονικό διάστημα, οδηγοί ανά την Υφήλιο, απολάμβαναν την  “ελευθερία” της σπορ οδήγησης, στις αγαπημένες τους διαδρομές. Το 1970, οι παγκόσμιες πωλήσεις ξεπέρασαν τις 40.000 αυτοκίνητα. Κάπως έτσι, η πρώτη γενιά Z,  έθεσε τα θεμέλια για μια κληρονομιά, της οποίας η αξία, το ύφος και η απόδοση, συνέχισαν να δείχνουν το δρόμο για καινοτομίες στην αυτοκίνηση,  διατηρώντας τη σειρά Z στην κορυφή της κατηγορίας, για δεκαετίες.

Over the next five decades, Nissan released several anniversary versions of the Z, including : 

1980 Datsun 280ZX 10th  Anniversary Edition 

Για να γιορτάσει τη 10η επέτειο του πρώτου Z, η Nissan κυκλοφόρησε ένα ειδικό μοντέλο του 280ZX, με περιορισμένη παραγωγή. Η επιτυχία των προηγούμενων αυτοκινήτων της σειράς Z, έδωσε την ευκαιρία στη Nissan να εξοπλίσει τα μοντέλα 280ZX με πολυτελή υλικά όπως δερμάτινα καθίσματα και στερεοφωνικά hi-fi, ως μια ευχάριστη “απόκλιση” από την σπορ, αλλά οικονομική προσέγγιση,  του αρχικού 240Z.

With just 3,000 cars, the 280ZX 10th Anniversary Edition is now considered a very collectible model. 

1984 Nissan 300ZX Turbo 50th  Anniversary Edition


To Nissan 300ZX Turbo 50th  Anniversary Edition του 1984, λανσαρίστηκε με αφορμή τα πενήντα χρόνια από την ίδρυση της Nissan, το Δεκέμβριο του 1933. Μόνο 5.148 από αυτά τα αυτοκίνητα κατασκευάστηκαν για την αγορά των Η.Π.Α., ενώ  επιπλέον 300 κατασκευάστηκαν για τον Καναδά.

The year 1984 marked not only a milestone in Nissan's history as a car manufacturer, but also for the Z-series models as the best-selling sports cars in America. 

1989 Nissan 300ZX (Z32) 


The second generation of the model that replaced the 280Z was impressive to say the least and, perhaps, the most beautiful Nissan ever built. The 300ZX TT wore a fearsome and formidable 3-liter twin turbo V6 with 208 kW (283 hp, with an automatic 268 hp), an electronically limited top speed of 250 km/h, and came in coupe, convertible and T-bar (targa) versions. 

Το 300ΖΧ ηταν τόσο καλό, που το Car and Driver το είχε στη λίστα Ten Best (Τα 10 καλύτερα αυτοκίνητα του κόσμου) για επτά συναπτά έτη! Δυο- τρία πραγματάκια που δεν θα ξέρεις για το 300ΖΧ, είναι ότι το μοντέλο διατίθετο στην αγορά στην έκδοση “Version R” που ήταν “φουσκωμένο” εξωτερικά και στο εσωτερικό φόραγε καθίσματα Recaro. 

In America, the last 300ZX produced were sold in 1996, with special stickers and certificates of authenticity. In 1990, in Texas, Waco and HKS created the Nissan 300ZX SR-71 which, at the time, was the fastest car in the world. 

2005 Nissan 350Z 35th  Anniversary Edition 


Μετά από μια προσωρινή παύση πωλήσεων στην Ιαπωνική αγορά το 2000 (και από το 1997 στη Βόρεια Αμερική), το νέο Z “έλαμψε” ξανά  το 2003. Το πρώτο αναγεννημένο Z χτίστηκε στην πρωτοποριακή πλατφόρμα FM (Front Midship) της Nissan με έναν υψηλής απόδοσης, ατμοσφαιρικό κινητήρα V6, 3,5 λίτρων. Γνωστός και ως VQ (συντομογραφία από το VQ35ED), ο κινητήρας αυτός αποδίδει 287hp και 371Nm ροπής.

Το 2005, η Nissan δημιούργησε μια ειδική έκδοση με αφορμή την 35η  επέτειο του Z. Η έκδοση Nissan 350Z 35th  Anniversary Edition ήταν διαθέσιμη στα χρώματα Ultra Yellow, Silverstone  και Super Black, ενώ συνοδευόταν και από μια σουίτα ρυθμίσεων και αναβάθμισης των επιδόσεων.

2010 Nissan 370Z 40th Anniversary Edition 


In 2009, the capacity of the 350Z's VQ engine was increased to 3.7 litres, resulting in the car's name being changed to the 370Z. A year later, Nissan launched the 40th anniversary version of the 370Z. Limited to just 1,000 cars, the special edition model was equipped with a manual transmission and a sport package that included front and rear spoilers, sport brakes, 19-inch RAYS lightweight alloy wheels, a limited-slip differential and Nissan's innovative SynchroRev Match®, Nissan's groundbreaking transmission technology.

The first Z model was first built in 1969 as an economical, everyday sports car. Since then, this philosophy has remained at the "core" of the construction of every Z model. It's no coincidence that those who get behind the wheel of a current Z are just as excited as those who have been behind the wheel for the past 50 years. 

Bonus: Why the Lamborgini Diablo has more than 300ZX on it


Maybe you've heard of it, maybe you haven't: In 1999, when Lamborghini gave the Diablo a facelift, it had to get rid of pop-up headlights, which had been banned for safety reasons (read here how much we like pop-ups). Given that Lamborghini had already started working on the Diablo's successor, the Murcielago, the makers at VAG (which owns Lamborghini) weren't too happy about having to spend millions on developing new headlights for an outgoing model.

Η λύση ήρθε με τη μέθοδο του… διαμοιρασμού. Μετά από την λήψη της απαραίτητης άδειας, η Lamborghini χρησιμοποίησε τα εμπρός φωτιστικά σώματα του 300ΖΧ στη Diablo. Το hint είναι ότι τα φανάρια της Diablo γράφουν “Nissan”, κάτι που οι Ιταλοί έκρυψαν αριστοτεχνικά κάτω από ένα ανθρακονημάτινο “χειλάκι”.

George Karagiannis

Recent Posts

Στην Ελλάδα τα αμιγώς ηλεκτρικά Smart #1 και Smart #3 (Τιμές – Εκδόσεις)

Στην Ελλάδα έφτασαν τα νέα Smart #1 και Smart #3, η έλευση των οποίων σηματοδοτεί…

2 mins ago

Το Van της Χρονιάς 2024: Ford Transit Custom με Προνομιακή Μίσθωση από 352€

Ford Transit Custom: Leasing από €352 μέσω χρηματοδοτικής μίσθωσης Ford ή χρηματοδότησης αγοράς με Ford…

11 mins ago

Volvo Saracakis Test Drive Event in Kalamata, 24-26 May

Η Volvo Saracakis θα είναι Μεγάλος Χορηγός του Διεθνούς Meeting άλματος εις μήκος Tsatoumas Street…

22 hours ago

Ford Puma: Technologically advanced and economical, now with a €199 rental fee

Το Ford Puma εξακολουθεί να αποτελεί στη χώρα μας την κορυφαία επιλογή στην κατηγορία των…

23 hours ago

TSF1 Podcast - WEC | 6 Hours of Spa

Καλημέρα αγαπητοί ακροατές και καλώς ήρθατε στο τρίτο TSF1 Podcast για τη σεζόν 2024 του…

24 hours ago

Turkey: Advanced talks with Chinese BYD and Chery for construction of EV factories

Η Τουρκία βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες BYD και Chery για επενδύσεις…

3 days ago