Σίγουρα, αυτό δεν είναι ένα συνηθισμένο αυτοκίνητο. Το Mini Cooper S Clubman είναι ένα διαφορετικό Mini, που συγχωνεύει τη φιλοσοφία ενός hot hatch, με αυτή ενός station επιδόσεων και, μερικές φορές, σου θυμίζει λιγάκι τον απίθανο Hulk.
Ναι. Το “αγαθό” Clubman, με τους χώρους που μπορούν να μεταφέρουν άνετα ακόμα και την… οικογένεια Αντετοκούμπο και τις βαλίτσες της, με το γύρισμα του δακτυλίου που υπάρχει στον λεβιέ ταχυτήτων στη θέση “Sport” μετατρέπεται σε, χωρίς υπερβολή, πολεμική μηχανή.
Αλλά, το καλύτερο δεν είναι ούτε τα ουρλιαχτά του μοτέρ, ούτε το ηχηρό ξεφύσημα της σκάστρας στις αλλαγές, ούτε τα σκασίματα της εξάτμισης κάθε φορά που αφήνεις το γκάζι. Είναι το έκπληκτο ύφος του κάθε γρήγορου που βλέπει τα οπίσθια του S Clubman (7,2 δευτερόλεπτα για το σπριντ 0-100) και οι ερωτήσεις στο επόμενο φανάρι για το “τι είναι αυτό το πράγμα που μόλις με πέρασε”. Συν τοις άλλοις, για έναν περίεργο λόγο, το S Clubman είναι το μόνο (εντάξει, ένα από τα λίγα) αυτοκίνητο που φωτογράφιζαν Ιάπωνες τουρίστες ως… αξιοθέατο έξω απ τα γραφεία του TopSpeed.gr, στην Αθήνα.
Ας αρχίσουμε λοιπόν από τα ωραία. Το Clubman S, εξωτερικά και εσωτερικά, είναι ένα Cooper S με τεράστιους χώρους. Αυτό σημαίνει, πέρα από το διακριτικό “S” στη μάσκα, τα φτερά και την πίσω πόρτα, τα σπόιλερ και τις διπλές απολήξεις της εξάτμισης, τα δερμάτινα μπάκετ και τα άλλα καλούδια εντός, ότι φορά το δίλιτρο turbo της BMW. Με 191 ίππους και 30,6 kgm ροπής, το S Clubman κάνει… παπάδες στο δρόμο.
Η διαφορά από το “κοντό” S, είναι σε αυτά που του προσφέρει το μακρύ μεταξόνιο. Ναι, δεν είναι έκπληξη η το εκπληκτικό πάτημά του, όμως η διαφορά, η μεγαλύτερη σιγουριά και σταθερότητα στις ανοιχτές καμπές και στις υψηλές ταχύτητες είναι αισθητή. Έτσι, χωρίς να χάνει κάτι από την ευελιξία του στα κλειστά κομμάτια, κάνει παιχνιδάκι την “κατάκτηση” και των ανοιχτών.
Το Clubman S, με τα συστήματα ελέγχου πρόσφυσης που απενεργοποιούνται πλήρως σε δύο στάδια, έχει ουδέτερη οδική συμπεριφορά. Μνημειωδώς σταθερό, εμπνέει εμπιστοσύνη στα ανοιχτά κομμάτια, ενώ μόνο αν πιεστεί ιδιαίτερα σε πολύ κλειστές και γλιστερές καμπές, με τα ηλεκτρονικά βοηθήματα απενεργοποιημένα, θα εμφανίσει ελαφρώς υποστροφική συμπεριφορά.
Σε γενικές γραμμές, λόγω του μεγαλύτερου μεταξονίου, το S Clubman έχει την ίδια ενθουσιώδη συμπεριφορά ενός Cooper S, αλλά με πιο γλυκές και προοδευτικές αντιδράσεις, ενώ η ουρά βοηθά στο στρίψιμο με προοδευτικό άνοιγμα, “χτίζοντας” επάνω σε μια οδική συμπεριφορά, η οποία βοηθά τον οδηγό να μάθει να παίζει μαζί του. Άλλωστε, τα σπορ Mini, είναι “σχολεία” και το S Clubman δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση…
Οι χώροι
Στο εσωτερικό, έχουμε τη γνώριμη εικόνα ενός σπορ Mini, με την κορυφαία ποιότητα υλικών και συναρμογής, με την καλή θέση οδήγησης, τα σπορ καθίσματα, τη στρογγυλή -υπερπλήρη- οθόνη στο κέντρο. Πίσω όμως είναι η διαφορά. Ο χώρος που έχουν οι πίσω επιβάτες, ιδιαίτερα για τα πόδια τους, είναι… εξωφρενικά μεγάλος. Χωρίς υπερβολή, νομίζω πως οι αδερφοί Αντετοκούμπο ταξίδευαν άνετα, αραγμένοι στα πίσω καθίσματα. Χώροι υπάρχουν άφθονοι, αν και θα προτιμούσα περισσότερες θήκες για μικροαντικείμενα. H συναρμολόγηση και η ποιότητα των υλικών βρίσκονται στο γνωστό κορυφαίο επίπεδο ώστε να δικαιολογείται ο χαρακτηρισμός premium.
Η ιδέα για πρόσβαση στον οπίσθιο αποθηκευτικό χώρο με δύο πόρτες οι οποίες ανοίγουν προς τα έξω, ανήκει στο Mini Clubman της εποχής του Σερ Άλεκ Ισιγώνη και αποδεικνύεται ιδιαιτέρως εύχρηστη.
Περιέργως, αν και θεωρούσα πως με το μήκος του Clubman S θα ταλαιπωριόμουν στο παρκάρισμα, λόγω της ευελιξίας και του πολύ καλού park assist, δεν… δυσανασχέτησα ούτε στη Νέα Σμύρνη, που δε φημίζεται ακριβώς για τις θέσεις στάθμευσης.
Highlight το σήμα της Mini το οποίο φωτίζεται στο δρόμο, από τους καθρέφτες, όταν κλειδώνεις, τη νύχτα…
Η VW εγκατέλειψε τις συνομιλίες με τη Renault για την από κοινού ανάπτυξη μιας προσιτής…
DS Automobiles announces the new "Premium Upgrade" program that gives enthusiasts the opportunity to...
Porsche adds a battery to the 911 sports car for the first time, with the electric motor...
With European carmakers expressing widespread reaction from the slowdown in sales of pure...
Ford Performance is delighted to announce today its participation in the 2025 Dakar Rally,...
But is this the case? Volkswagen's mid-size all-electric hatchback, differs aesthetically and...