Categories: UncategorizedNEWS

It's official: Mazda brings back the Wankel!

Επιτέλους! Τα καλά νέα για τα οποία το TopSpeed.gr σας έχει… ζαλίσει τόσο καιρό, επιβεβαιώνονται από τη Mazda. Η ιαπωνική φίρμα επαναφέρει, στο καινούριο sportscar που θα παρουσιάσει ως concept στο Σαλόνι του Τόκυο, τον θρυλικό περιστροφικό κινητήρα. Ο εξελιγμένος ρότορας, το δημιούργημα του Dr Felix Wankel, ετοιμάζεται να (ξανα)φτύσει φλόγες στα μούτρα των αμφισβητιών. 

Λες και το teaser της Mazda με το καυτό κουπέ δεν μας άναψε αρκετές φωτιές, η ιαπωνική μάρκα επιβεβαίωσε ότι το concept αυτό που θα δείξει στο Τόκυο, όπως και το επερχόμενο μοντέλο παραγωγής, θα κινείται από έναν ρότορα νέας γενιάς.

Η επιβεβαίωση έρχεται από τα πλέον επίσημα χείλη. Αυτά του επικεφαλής του τμήματος Έρευνας και Ανάπτυξης της Mazda, Kiyoshi Fujiwara (στο περιοδικό Autocar): “Ο κόσμος πιστεύει ότι ο ρότορας δεν μπορεί να ικανοποιεί τις μοντέρνες οικολογικές απαιτήσεις. Οι μηχανικοί του SkyActiv δούλεψαν επάνω στο ρότορα και τον έκαναν επίτευγμα της τεχνολογίας. Είναι ένα βασικό κομμάτι του DNA μας (σ.σ. ο ρότορας) και πρέπει να περάσει στις μελλοντικές γενιές των μηχανικών. Είναι συνωνυμος με τη μάρκα. Κάποια στιγμή στο μέλλον θα επιστρέψει και θα ονομάζεται SkyActiv-R“, είπε ο Fujiwara.

Στη Hiroshima γίνεται… μάχη για το αν η επιστροφή του ρότορα θα σημάνει και την επιστροφή του nameplate RX, με τον  CEO της εταιρίας, Masamichi Kogai να περιγράφει το νέο concept ως “pure sports car design“, “δείχνοντας” προς την κατεύθυνση του RX-7, ή του RX-9.

 Ο διευθύνων σύμβουλος της Mazda επιβεβαίωσε ότι το δίπορτο, διθέσιο sport coupe που θα παρουσιαστεί στο Τόκυο θα είναι το μοντέλο αναβίωσης του Wankel κινητήρα, τόνισε όμως ότι δεν μπορεί να δώσει καμία ημερομηνία παραγωγής: «Δεν θέλω να ασκήσω πίεση στους μηχανικούς μας, που κάνουν μια πραγματικά εντυπωσιακή προσπάθεια να λύσουν τα θέματα κατανάλωσης αλλά και ευκολίας συντήρησης του κινητήρα Wankel. Αυτό που μας ενδιαφέρει περισσότερο αυτή τη στιγμή, είναι να δούμε τις αντιδράσεις του κοινού αναφορικά με τη σχεδίαση του πρωτότυπου μοντέλου μας, που έχει τον Engine τοποθετημένο Forward, while the Move μεταδίδεται στους πίσω τροχούς. Μια σχεδίαση δηλαδή απόλυτα συμβατή με την κληρονομιά των σπορ μοντέλων της Mazda".

Και ο Kogai συνέχισε: “Έχουμε το MX-5 και ένα άλλο σύμβολο (της φίρμας) που είναι το rotary sports car. Δεν έχουμε συζητήσει για τον τομέα της αγοράς που θα στοχεύσει, αλλά αυτό (το concept) θα είναι σε αυτό τον τομέα”.

Θες να δεις τι λέγαμε καιρό πριν, κόντρα στο ρεύμα (σε όλους δηλαδή) που ήθελε τη Mazda να έχει σκοτώσει τον ρότορα; Δες here, here  and here 

ΥΓ: Τώρα, ξέρεις ποιον να εμπιστεύεσαι, ε;

George Karagiannis

Recent Posts

Volvo Saracakis Test Drive Event στην Καλαμάτα, 24-26 Μαΐου

Η Volvo Saracakis θα είναι Μεγάλος Χορηγός του Διεθνούς Meeting άλματος εις μήκος Tsatoumas Street…

9 hours ago

Ford Puma: Τεχνολογικά προηγμένο και οικονομικό, τώρα με μίσθωμα 199€

Το Ford Puma εξακολουθεί να αποτελεί στη χώρα μας την κορυφαία επιλογή στην κατηγορία των…

11 hours ago

Turkey: Advanced talks with Chinese BYD and Chery for construction of EV factories

Η Τουρκία βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες BYD και Chery για επενδύσεις…

2 days ago

VW breaks off talks with Renault on low-cost EV

Η VW εγκατέλειψε τις συνομιλίες με τη Renault για την από κοινού ανάπτυξη μιας προσιτής…

2 days ago

DS 3 : Available immediately, with the Premium Upgrade programme

DS Automobiles announces the new "Premium Upgrade" program that gives enthusiasts the opportunity to...

3 days ago

Porsche ready to launch the first hybrid 911 with higher performance

Porsche adds a battery to the 911 sports car for the first time, with the electric motor...

4 days ago