NEWS

Luca De Meo on the European car industry: we need more cooperation

Ο Luca de Meo, managing director of the Renault Group and chairman of Acea, έχει ένα σχέδιο για την Ευρώπη. Ένα ακριβές σχέδιο, το οποίο περιέχεται σε μια «επιστολή προς την Ευρώπη» που απευθύνεται σε όλους τους επώνυμους μέσα και γύρω από τις Βρυξέλλες: «Εν όψει των συζητήσεων που θα τροφοδοτήσουν την προεκλογική εκστρατεία, θεωρώ σκόπιμο να ακουστεί η φωνή μου, όχι για να παίξω πολιτική, αλλά για να συμβάλω στις επιλογές της σωστής πολιτικής», γράφει ο de Meo. «Αυτή που θα επιτρέψει στην ευρωπαϊκή βιομηχανία να αντιμετωπίσει όλες τις τεχνολογικές και γεωπολιτικές προκλήσεις της στιγμής». Υπάρχουν πολυάριθμες προτάσεις και πάνω απ’ όλα μια ισχυρή πρόσκληση για «εντατικοποίηση των πρωτοβουλιών συνεργασίας» ώστε να τεθεί η αυτοκινητοβιομηχανία σε «δρόμο ανανέωσης», όπως έχει ήδη παρατηρηθεί στο παρελθόν με την Airbus, την αεροδιαστημική εταιρεία που ιδρύθηκε με πρωτοβουλία γαλλικών, γερμανικών και ισπανικών εταιρειών. Έτσι, ο de Meo καλεί τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα να κινητοποιηθούν «για την επιτυχή και συνεργατική επίτευξη της ενεργειακής μετάβασης της αυτοκινητοβιομηχανίας» και να καταστήσουν τη μετάβαση αυτή «εφαλτήριο για τη βιομηχανική ανανέωση της Ευρώπης, αναπτύσσοντας διατομεακές συνεργασίες και υλοποιώντας εκτεταμένα έργα μεταξύ του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα».

Findings and challenges

Ο πρόεδρος της ευρωπαϊκής ένωσης κατασκευαστών ξεκινά με μια ανάλυση του συνόλου της αυτοκινητοβιομηχανίας και τονίζει την κοινωνική και οικονομική συμβολή της: 13 εκατομμύρια εργαζόμενοι, 7% του συνολικού εργατικού δυναμικού, 102 εκατομμύρια εμπορικό πλεόνασμα, 17% των συνολικών δαπανών για Ε&Α. «Παρ’ όλα αυτά, παρατηρούμε αυξανόμενα σημάδια εξασθένησης, τα οποία, αν αφεθούν ανεξέλεγκτα, θα μπορούσαν να αποτελέσουν αιτία πραγματικής ανησυχίας», γράφει ο de Meo, δίνοντας έμφαση στη μετατόπιση του κέντρου βάρους προς την Ασία και στις επιπτώσεις της στροφής προς την ηλεκτροκίνηση, η οποία περιγράφεται ως «μια τεράστια πρόκληση που μεταμορφώνει βαθιά τη βιομηχανία». Για τον de Meo, οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις του κλάδου «βρίσκονται υπό πίεση», αντιμετωπίζοντας ταυτόχρονα έξι προκλήσεις: την απεξάρτηση από τον άνθρακα, την ψηφιακή επανάσταση, τους κανονισμούς, την τεχνολογική αστάθεια, την αστάθεια των τιμών και την εκπαίδευση του προσωπικού. Επιπλέον, ο τομέας αντιμετωπίζει «μη ισορροπημένο ανταγωνισμό». Σε αυτό το μέτωπο, η περίληψη του de Meo είναι πολύ αποτελεσματική: «Οι ΗΠΑ δίνουν κίνητρα, οι Κινέζοι σχεδιάζουν, οι Ευρωπαίοι ρυθμίζουν».

The recommendations

The top director then goes on to make recommendations, starting with a premise: "The European automotive industry is mobilised, but it urgently needs the Union to create the necessary conditions for the emergence of a true low-carbon mobility ecosystem." The requests to the institutions are clear: "Define a strategy for Europe in which the automotive industry is one of the main pillars; bring all stakeholders around the table to develop this strategy; put an end to the current system based on the constant introduction of new regulations, setting deadlines and the threat of fines for non-implementation; adopt a horizontal approach; rebuild the capacity to supply raw materials and electronic components; develop the In essence, "Europe must invent a hybrid model" between China and the US. Moreover, the automotive industry does not question the Green Deal or the need for low-emission mobility, but "calls for a review of the conditions for implementing this global strategy".

Πώς; Για παράδειγμα, υιοθετώντας μια «αρχή της τεχνολογικής και επιστημονικής ουδετερότητας», εμπλέκοντας τις 200 μεγαλύτερες πόλεις της Ευρώπης στις στρατηγικές απαλλαγής των κατασκευαστών από τον άνθρακα, εγκαινιάζοντας «ένα είδος βιομηχανικού “Πρωταθλήματος” μέσω ενός συστήματος bonus malus που επιβραβεύει τους καλύτερους και τιμωρεί όσους δεν συμμορφώνονται, τη δημιουργία «πράσινων οικονομικών ζωνών», την κατανομή «ενός μεριδίου πράσινης και χαμηλού κόστους ενέργειας στη βιομηχανία», την επιτάχυνση «της ανάπτυξης έξυπνων και υπερσυνδεδεμένων αυτόνομων οχημάτων», τη συμμετοχή «του κοινού στην οικολογική μετάβαση» και τη δημιουργία «μιας νέας συμφωνίας μεταξύ του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα».

Plans

However, De Meo is not content with mere recommendations, but also describes priority projects. The first is the promotion of affordable small electric cars through "cooperation between manufacturers" and through non-monetary incentives and concessions. The second is the creation of companies specialising in electrified solutions for urban deliveries. The remaining proposals focus on initiatives to accelerate the renewal of the vehicle fleet, the development of charging infrastructure for electric vehicles and V2G technology, the goal of raw material dominance, increasing competitiveness in the semiconductor sector, the standardisation of software-based vehicles, the creation of a European champion of the "industrial metaverse", the integration of battery recycling and the harnessing of the potential of hydrogen. "The proposals we put forward in this call are ambitious but concrete. They show that the European automotive industry can quickly become the solution to the continent's challenges. We know that this requires a paradigm shift. The next step must be to draw inspiration from the best practices of other countries. Cooperation is essential, both between competitors and between industry sectors. We are ready to work with all institutions and stakeholders to promote these ideas. Europe's prosperity is at stake," says de Meo.

Convinced that "eco-transition is a team sport" and that "the European automotive industry can quickly become the solution to the continent's challenges", the Director calls on policy makers, administrators, European citizens, NGOs, energy, software, digital and other sectors to "take action to work together to create a new mobility ecosystem in Europe". Common sense, ideas, proposals: will it happen?

Nikolaos Michalopoulos

Recent Posts

Turkey: Advanced talks with Chinese BYD and Chery for construction of EV factories

Η Τουρκία βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες BYD και Chery για επενδύσεις…

2 days ago

VW breaks off talks with Renault on low-cost EV

Η VW εγκατέλειψε τις συνομιλίες με τη Renault για την από κοινού ανάπτυξη μιας προσιτής…

2 days ago

DS 3 : Available immediately, with the Premium Upgrade programme

DS Automobiles announces the new "Premium Upgrade" program that gives enthusiasts the opportunity to...

3 days ago

Porsche ready to launch the first hybrid 911 with higher performance

Porsche adds a battery to the 911 sports car for the first time, with the electric motor...

3 days ago

The European car industry turns its back on electrification

With European carmakers expressing widespread reaction from the slowdown in sales of pure...

4 days ago

Ford Performance announces its entry into the 2025 Dakar Rally

Ford Performance is delighted to announce today its participation in the 2025 Dakar Rally,...

4 days ago