Πόσο Jeep είναι το νέο Jeep Renegade; Πόσο από αυτό το συναίσθημα της ελευθερίας μπορεί να σου δώσει ένα 1.400άρι Jeep; Και, αν είναι οικονομικό και άνετο, μπορεί να τα καταφέρει off-road, ή θα χρειαστεί να το τραβήξω με το Wrangler του κολλητού στα δύσκολα; Μπορεί να δικαιώσει το «βαρύ όνομα» και την «κληρονομιά» που κουβαλάει; Μπορεί να σου δώσει αυτή την ηδονή of σκληρού offroading, which σκαρφαλώνεις, βουτάς σε νερά και λάσπες, χτυπάς αλύπητα, με δύναμη στο έδαφος και μετά πηγαίνεις για καφεδάκι ατσαλάκωτος και χωρίς… δάκρυα;
Οι άνθρωποι της Jeep στην Greece λένε ότι η διαφορά του νέου Renegade με τα άλλα SUV είναι οι εκτός δρόμου δυνατότητές του. Ότι είναι ένα πραγματικό Jeep. Προσπάθησα να τους διαψεύσω. Για να διαπιστώσω την αλήθεια, του έβαλα… δύσκολα. Διάλεξα ένα four-wheel drive (φυσικά) Renegade με τον MTJ 1.400άρη turbo κινητήρα (με τους 170 ίππους) and the new αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με τις 9 σχέσεις, σε… πολεμικό χρώμα. Σε χακί (πράσινο Commando το λέει η Jeep και δεν έχει άδικο). Και το πέταξα στη λάσπη. Κυριολεκτικά!
Το έβαλα μέσα σε μπάρες με νερά και λάσπες, αναρριχήθηκα σε λασπωμένες πλαγιές, το ακινητοποίησα επάνω σε αυτές, έκανα απότομες καταβάσεις σε καταβρεγμένο, γλιστερό έδαφος, πέρασα από κομμένους κορμούς δέντρων, το πέρασα πάνω από κοφτερές φυτεμένες πέτρες, το έβαλα να βουλιάξει στην άμμο, πέρασα από (άλλες) πέτρες και λάσπη, το ακινητοποίησα σε μεγάλες κλίσεις και του άνοιξα τις πόρτες για να δω την ακαμψία του και το ξανάριξα σε λάσπη. Πολύ λάσπη. Πού τα έκανα όλα αυτά; Στην πίστα off road της Jeep, in Λεωφόρο Βουλιαγμένης, at ύψος της Γλυφάδας...
Για τη συμπεριφορά του Renegade στην άσφαλτο, δεν θα πω πολλά. Τα 8,7 δευτερόλεπτα που χρειάζεται για τα 100 χαω, τα λένε όλα. Και, αφού στην κίνηση στην πόλη (το έχουμε ξανακάνει test σε αυτές τις συνθήκες) δεν έχει πρόβλημα, όπως ένα σύγχρονο SUV που σέβεται τον εαυτό του, πάμε να του βάλουμε τα δύσκολα…
Το ζουμί, λοιπόν, σε ένα Jeep, είναι οι off-road possibilities και η ευκολία με την οποία ξεπερνάει τα εμπόδια που για άλλα SUV απλά θα ήταν απροσπέλαστα.
Αρχίζω τη διαδρομή μου στην πίστα λοιπόν, επιλέγοντας πρώτη στο αυτόματο κιβώτιο, κλειδώνω την τετρακίνηση and επιλέγω κοντές σχέσεις (Low) με τελική σχέση μετάδοσης 20:1. Τώρα, είμαι έτοιμος με το πάτημα ενός κουμπιού να ανακαλύψω άγνωστα μονοπάτια της φύσης… Α, ξεχάστηκα… Βρίσκομαι στην ειδικά διαμορφωμένη πίστα της Jeep στην Βουλιαγμένης για σκληροπυρηνικό offroading.
Οι απαιτητικές δοκιμασίες ξεκινούν με το πρώτο βουναλάκι με την μεγάλη κλίση να το ανεβαίνω with ease and χωρίς καθόλου φόρα. Εδώ, ο φωτογράφος μου φωνάζει να σταματήσω για την πρώτη λήψη, ενώ εγώ βλέπω… ουρανό. Μετά την πρώτη πόζα, ξαναξεκινώ σε μεγάλη κλίση, at λασπωμένη ανηφόρα και με τα ασφάλτινα Michelin ελαστικά, χωρίς υποψία γλιστρήματος. Τόσο απλά, τόσο εύκολα. Η τετρακίνηση έκανε το θαύμα της…
Τώρα, όμως, αρχίζουν τα δύσκολα, καθώς η κατηφόρα μπροστά μου, εκτός της μεγάλης κλίσης τελειώνει κάπως απότομα. Σκέφτομαι ότι το συγκεκριμένο Renegade που οδηγώ δεν διαθέτει Hill Descent cοntrol (επιτρέπει στο όχημα να κατηφορίσει σε παγωμένο/λασπωμένο οδόστρωμα χωρίς να πατάω τίποτα), άρα θα πρέπει να μην μπλοκάρω τους τροχούς, για να μην καρφωθώ με το ρύγχος στο τέλος της κατηφόρας και γίνουμε με το Renegade σαν… ανάποδο παγωτό χωνάκι.
Μα κοίτα πού μας σταμάτησε ο άνθρωπος
Έχοντας επιλέξει προηγουμένως στο 9άρι κιβώτιο την πρώτη και κοντή και με τα εξαιρετικής αίσθησης φρένα, καταλαβαίνω πότε θα μπλοκάρουν οι τροχοί και περνάω και αυτή τη δοκιμασία ευκολότερα από όσο φανταζόμουν.
Οι δοκιμασίες συνεχίζονται και σειρά παίρνει η οδήγηση υπό μεγάλη πλάγια κλίση, η οποία γίνεται τόσο εύκολα (σχεδόν… αυτόματα) που, για να «ξεβαρεθώ» πιάνω την κουβέντα στον δάσκαλο της offroad πίστας.
Έχω φτάσει αισίως στην seesaw. Μια δοκιμασία που κόβει την ανάσα. Την απόλυτη δοκιμασία κάθε τετρακίνητου. Εδώ, πρέπει να ζυγίσω το αμάξι, πατώντας απαλά το γκάζι και μόλις σηκωθώ από το έδαφος, να σκαρφαλώσω στα φρένα .
Έλα μωρέ, δεν ειναι και τίποτα…
Αν πάω με φόρα στην τραμπάλα, η τούμπα είναι εγγυημένη και το σκαρφάλωμα στα φρένα δεν σώζει, αλλά δυσχεραίνει την κατάσταση. Το αίσθημα αισιοδοξίας μέσα από την τέλεια, γεμάτη με easter eggs– ηχομονωμένη καμπίνα του Renegade δεν είναι τυχαίο, όπως αποδεικνύεται από το πέρασμά μου και το… κούνημά μου επάνω σε αυτή, ενώ το Jeep συνεχίζει ακάθεκτα για την επόμενη διαδικασία, όπως ένα παιδάκι πηγαίνει από τραμπάλα σε τσουλήθρα, στην παιδική χαρά.
Η… αντρική παιδική χαρά περιλαμβάνει οδήγηση σε άμμο. Εδώ, επιλέγω στο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης την επιλογή Sand. Το Renegade κάνει να βουλιάξει, αλλά συνεχίζει ακάθεκτο ( Το σύστημα Jeep Selec-Terrain διαθέτει τέσσερις ρυθμίσεις ανάλογα με το έδαφος: Αυτόματη, Χιόνι, Άμμος, Λάσπη, Βράχια) χωρίς να αισθάνομαι ότι χάνω τον έλεγχο σε κάποιο σημείο.
Στο πέρασμα από τις φυτευτές τεράστιες πέτρες, τις οποίες δεν τις περνάς ούτε με τα πόδια, επιλέγω στο σύστημα διαχείρισης πρόσφυσης Selec-Terrain®, μέσω του περιστροφικού διακόπτη, την επιλογή Rock.
Εγώ, σε αυτή την πέτρα δεν περπάταγα. Να χαλάσω και τα πόδια και τα παπούτσια μου;
Δεν πατάω τίποτα, ούτε γκάζι -ούτε φρένο και περνάω άνετα, λες και πατάω χαλίκια (!) χωρίς καν υποψία τριγμών από την καμπίνα, φανερώνοντας τη στιβαρότητα του πλαισίου. Σταματάω πάνω στις πέτρες με κλίση (για την φωτογραφία, μην ξεχνιόμαστε) και ανοίγω την πόρτα με ευκολία. Εδώ, ο δάσκαλος επεμβαίνει, για να εκθειάσει την ακαμψία του Renegade. Και μου εξιστορεί ότι την ίδια δοκιμασία, (δεν) πέρασε ένα SUV πασίγνωστο και καλοπουλημένο (ονόματα δεν λέμε, υπολήψεις δεν θίγουμε αν δεν το δούμε με τα μάτια μας) και από την στρέβλωση δεν άνοιγαν οι πόρτες… «Αυτή είναι η διαφορά του Renegade με τα άλλα SUV, αν με ρωτάς», μου εξηγεί…
Them λασπωμένους νερόλακκους and their κορμούς που συναντώ μπροστά μου, τους περνάω χωρίς να είναι άξιοι αναφοράς. Όπως και τη λασπωμένη ανηφόρα, όπου με την τετρακίνηση να μεταφέρει το 100% στους πίσω τροχούς, τραβάω και ένα παντιλίκι ανεβαίνοντας (οι κακές συνήθειες δεν κόβονται).
Τολμώ να πω ότι και με το «άγριο» παρουσιαστικό και με τον μικρό κυβισμό και τη δύναμη που διαθέτει και με τους χώρους και τον in-car εξοπλισμό, αλλά και με τις επιδόσεις σε όλους τους τομείς, το νέο Jeep® Renegade είναι η πλέον ολοκληρωμένη πρόταση για τα εδάφη αυτής της χώρας που πνίγεται με τα πρωτοβρόχια.
TECHNICAL CHARACTERISTICS
Engine: 1.398 cc
Power: 170 PS στις 5.500 rpm
Torque: 25,5 kgm στις 2.500 rpm
Transmission: Σε όλους τους τροχούς
Box: Αυτόματο 9 σχέσεων
Top speed: 196 km/h
Acceleration 0-100: 8,7 sec
Μεικτή κατανάλωση: 6,9 lt/100 km
CO2 emissions: 160 gr/km
Weight: 1.505 kg
Dimensions Μ/Π/Υ: 4.255/1.805/1.697 mm
Χώρος αποσκευών: 351 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 272€
Price: 30.900€ ( 29.940 με απόσυρση)
Ακολουθούν μερικά ακόμα στιγμιότυπα δράσης στο λασπωμένο Jeep Camp… Σου προτείνω να σκρολάρεις μέχρι το τέλος. Θα το ευχαριστηθείς.
Σε κατηφορίτσα…
Βουτώντας σε χαντάκια (με την καλή έννοια)
Σε χωματίλα
Ξανασηκώνοντας ρόδα
Κατεβαίνοντας στο άγνωστο
Σε λάσπη
Στην τραμπάλα
Σε πέτρες
Ο κάκτος είναι η λεπτομέρεια που κάνει τη διαφορά
Άριστο το Jeep Camp στη Γλυφάδα, ευγενικοί και εξυπηρετικοί οι άνθρωποί του. Αν έχεις SUV, να πας. Και αν δεν έχεις, πάλι να πας. Θα σου δώσουν αυτοί. Γενικά, θα περάσεις καλά
Μπανάκι μανάκι
Το χαμόγελο του συντάκτη μας, Παναγιώτη Καραγιάννη, μετά τη δοκιμή του Renegade (είναι ο μορφονιός στο τιμόνι) είναι ενδεικτικό του πόσο καλά πέρασε. Φήμες λένε ότι υπήρξε μια φορά που χαμογέλασε περισσότερο και έλιωσαν οι πάγοι στο Βόρειο Πόλο.
Επιφυλακτική με την ολοκληρωτική μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση παραμένει η Lamborghini, με τον CEO της ιταλικής…
Το μοναδικό διήμερο πολυσυνέδριο επιχειρηματικότητας ThinkBiz Academy 2024 πραγματοποιήθηκε στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, με…
Στην Ελλάδα έφτασαν τα νέα Smart #1 και Smart #3, η έλευση των οποίων σηματοδοτεί…
Ford Transit Custom: Leasing από €352 μέσω χρηματοδοτικής μίσθωσης Ford ή χρηματοδότησης αγοράς με Ford…
Η Volvo Saracakis θα είναι Μεγάλος Χορηγός του Διεθνούς Meeting άλματος εις μήκος Tsatoumas Street…
Το Ford Puma εξακολουθεί να αποτελεί στη χώρα μας την κορυφαία επιλογή στην κατηγορία των…