Business

Electrification: European Gigafactories, battery manufacturing and the golden opportunity for Greece

The European Gigafactories for construction batteries of electric cars are just around the corner, constituting a golden investment opportunity for Greece with the electrification.

Producing batteries for electric cars in Europe reduces the carbon footprint of batteries, at least compared to "a value chain entirely controlled by China". In particular, a new analysis by Transport & Environment identifies the lowest carbon footprint with the current energy mix in the EU at 37% and 62% taking into account the increasing weight of renewables in production processes. In total, activating in Europe the production of cells and components needed to meet the demand for storage systems could save around 133 million tonnes of CO2 between 2024 and 2030.

Risks remain high

Η ανάλυση δείχνει επίσης κάποια σημάδια βελτίωσης. Πράγματι, περισσότερα από τα μισά από τα προγράμματα μπαταριών ιόντων λιθίου που έχουν ανακοινωθεί στην Ευρώπη διατρέχουν κίνδυνο, αλλά το 2023 ήταν τα δύο τρίτα: μέσα σε ένα έτος, ο αριθμός των προγραμμάτων που δεν είναι βέβαιο ότι θα ολοκληρωθούν μειώθηκε από 68% σε 47%. Σε κάθε περίπτωση, το 53% των έργων εξακολουθεί να έχει μέτριο έως υψηλό κίνδυνο να καθυστερήσει, να μειωθεί ή να ακυρωθεί εντελώς. Εν προκειμένω, ενώ η Γαλλία, η Γερμανία και η Ουγγαρία κατέγραψαν τη μεγαλύτερη πρόοδο χάρη σε πρωτοβουλίες (Acc και Verkor στη Γαλλία, Northvolt στη Γερμανία), οι οποίες στην προηγούμενη ανάλυση φαινόταν να κινδυνεύουν, στην Ιταλία η προγραμματισμένη παραγωγική ικανότητα μειώθηκε στις 48 GWh λόγω της αποτυχίας της πρωτοβουλίας ItalVolt (οι Teverola και Termoli παραμένουν προς το παρόν ζωντανές). ‘Η κυβέρνηση θα πρέπει να κατανοήσει ότι οι μπαταρίες και τα μέταλλα από τα οποία κατασκευάζονται είναι ο νέος χρυσός’, λέει ο Carlo Tritto, υπεύθυνος πολιτικής της T&E Ιταλίας. «Η Ιταλία πρέπει να διαδραματίσει έναν ηγετικό ρόλο στην Ευρώπη, για να δημιουργήσει ένα πλαίσιο που θα εγγυάται πραγματική υποστήριξη της μετάβασης τα επόμενα χρόνια, για παράδειγμα, διαπραγματευόμενη καλύτερα χρηματοδοτικά μέσα για τα gigafactories».

The situation in Europe

Overall, Europe has the potential to become self-sufficient in cell production by 2026 and to meet 56% of descent demand by 2030. It could also meet all its needs for refined lithium and secure between 8% and 27% of its ores through recycling. However, it lacks the facilities and - most importantly - the financial support from the institutions.

An opportunity for Greece?

Although our country lacks expertise in the automotive industry, it potentially has all the prerequisites to host an electric car battery production plant, given the country's key position and the European regulations that govern it. The discussion is not only theoretical as the lignite power plant located in Kozani, when the production of the mineral is stopped, will be forced to change its purpose, saving jobs but at the same time giving the region the possibility of new investments that will develop the region of Western Macedonia.

Nikolaos Michalopoulos

Recent Posts

Η νέα Bugatti κάνει το ντεμπούτο της σήμερα: Παρακολουθήστε το Livestream σήμερα στις 10:30 μμ

Η Νέα Bugatti Παρουσιάζεται Σήμερα: Δείτε το Livestream Το hypercar διαθέτει έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα V16,…

12 hours ago

Ταξινομήσεις αυτοκινήτων: Οριακή πτώση στην Ευρωπαϊκή Αγορά τον Μάιο

Οριακή πτώση έφερε στην Ευρωπαϊκή Αγορά ο Μάιος, αναφορικά με τις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων. Συνολικά…

12 hours ago

Το Ford Puma στις εκθέσεις των Επίσημων Εμπόρων Ford σε όλη την Ελλάδα

Με νέα ακόμα πιο εντυπωσιακή και μοντέρνα εξωτερική σχεδίαση και κορυφαίο επίπεδο συνδεσιμότητας και εκδόσεις…

22 hours ago

Η οδική ασφάλεια στο επίκεντρο της νέας καμπάνιας της Coral (Shell Licensee)

Με μία νέα ενημερωτική εκστρατεία που ξεκινάει σήμερα στην τηλεόραση και στο προσεχές διάστημα θα…

23 hours ago

Νέες εκδόσεις MORE από τη Volkswagen με όφελος έως €8.238!

Η Volkswagen AG σε συνεργασία με την Kosmocar Α.Ε. ανακοινώνει το λανσάρισμα των νέων εκδόσεων…

23 hours ago

Οδηγούμε Volvo EC40 Recharge Twin Motor 408Hp: Διπολικό

Το να οδηγεί κανείς ένα αυτοκίνητο με περισσότερους από 400 ίππους είναι σίγουρα συναρπαστικό. Τη…

1 day ago