NEWS

The dominance of SUVs and pick-ups in the US is dynamiting emissions reduction frameworks

Το 2021, η αγορά αυτοκινήτου των ΗΠΑ κατέγραψε μόνο μικρές βελτιώσεις όσον αφορά τη μείωση των εκπομπών ρύπων, ενώ η κατανάλωση ήταν σταθερή.

Αυτό προκύπτει από την Έκθεση Τάσεων Αυτοκινήτου που δημοσιεύτηκε από την EPA, την ομοσπονδιακή υπηρεσία για την προστασία του περιβάλλοντος, με βάση στοιχεία από την ονομάζεται Model Year 2021. Οι τάσεις είναι ουσιαστικά θετικές, αλλά τα αποτελέσματα θα ήταν καλύτερα χωρίς τις επιπτώσεις μιας από τις κύριες τάσεις της αμερικανικής ζήτησης, του προοδευτικού αποχαιρετισμού των sedan και της ολοένα και πιο έντονης τάσης για αγορά SUV και pick-up.

The data

Συγκεκριμένα, τα μοντέλα του 2021 παρουσίασαν επιβράδυνση στη συνεχή βελτίωση της απόδοσης του κινητήρα. Η κατανάλωση παρέμεινε αμετάβλητη στο ιστορικό υψηλό των 25,4 μιλίων ανά γαλόνι (10,8 χλμ/λίτρο) που είχε ήδη επιτευχθεί στην περσινή έκθεση και επομένως δεν συνέβαλε στη βελτιωμένη τάση που παρατηρήθηκε ξεκινώντας από το έτος μοντέλου 2004 και ποσοτικοποιήθηκε στο -32% (6,1 Mpg σε απόλυτες τιμές).  Οι εκπομπές, από την άλλη πλευρά, κατέγραψαν ιστορικό χαμηλό των 347 γραμμαρίων ανά μίλι, δύο γραμμάρια λιγότερο από πέρυσι.  Για σύγκριση, στην Ευρώπη η μέση τιμή είναι περίπου 110 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.  Η τάση, σε αυτή την περίπτωση, είναι θετική δεδομένου ότι από το 2004 οι εκπομπές έχουν μειωθεί κατά 25% (-114 g/ml).  Μεταξύ άλλων, πέρυσι όλοι οι τύποι οχημάτων κατέγραψαν ιστορικά χαμηλά και και οι 14 μεγάλοι κατασκευαστές στην αμερικανική αγορά (ομάδες με τουλάχιστον 150.000 οχήματα παραγωγής MY 2021) συμμορφώθηκαν με τα όρια που καθορίζονται από τους αμερικανικούς κανονισμούς.

Όλο και περισσότερα SUV και Pick Up

Ωστόσο, η EPA προειδοποιεί ότι «η στροφή στην αγορά που απομακρύνεται από τα συμβατικά αυτοκίνητα προς τα SUV και τα φορτηγά έχει αντισταθμίσει ορισμένα από τα οφέλη που έχουν επιτευχθεί σε επίπεδο στόλου» στο μέτωπο των εκπομπών.  Στην πραγματικότητα, τα σεντάν και τα στέισον βάγκον μειώθηκαν στο 26% του όγκου παραγωγής με τα μοντέλα του 2021, σχεδόν στο μισό σε σύγκριση με το 50% το 2013, ενώ τα SUV έφτασαν το ρεκόρ του 45% και τα pick-up 16%.  Ωστόσο, η τάση της αγοράς δεν θα πρέπει να επηρεάσει την πορεία για τη βελτίωση των εκπομπών και της κατανάλωσης, υπό το φως επίσης των αυστηρότερων απαιτήσεων που εισήγαγε η κυβέρνηση Μπάιντεν.  Στην πραγματικότητα, τα προκαταρκτικά στοιχεία για τα μοντέλα 2022 δείχνουν αύξηση της χιλιομετρικής απόστασης στα 26,4 mpg (11,2 km/litre) και μείωση των εκπομπών CO2 στα 331 γραμμάρια ανά μίλι.

Nikolaos Michalopoulos

Recent Posts

Στην Ελλάδα το νέο συλλεκτικό Subaru BRZ

Στην έκθεση της Subaru φιγουράρει η δεύτερη γενιά του Coupe της Ιαπωνικής Εταιρείας, το συλλεκτικό…

29 mins ago

Ντεμπούτο για το πρώτο ηλεκτρικό MINI John Cooper Works στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood

Το MINI John Cooper Works E PROtotype σηματοδοτεί ένα σημαντικό ορόσημο ως το πρώτο ηλεκτρικό…

8 hours ago

Ρεκόρ για το IONIQ 5 N στο Pikes Peak International Hill Climb

Η Hyundai συνεχίζει να καταπλήσσει με τις επιδόσεις των ηλεκτρικών της οχημάτων, καθώς τρία Hyundai…

3 days ago

Νέο Mercedes-Benz eSprinter: Έναρξη πωλήσεων στην Ελλάδα (Photo και Τιμές)

Το νέο Mercedes-Benz eSprinter ήρθε με πλούσιο βασικό εξοπλισμό, πολλά νέα ψηφιακά πρόσθετα, αναβαθμισμένο σύστημα…

3 days ago

Η Tesla παρουσιάζει την επιλογή βαφής Quicksilver για το Model 3

Η Tesla ανακοίνωσε την ενημέρωση του configurator για το Model 3 με την εισαγωγή μιας…

4 days ago

Fiat 500: Ο «αιώνιος έφηβος» γίνεται 67 ετών

Η σημαδιακή ημερομηνία 4 Ιουλίου δεν είναι μόνο σημαντική για τον εορτασμό της Ημέρας Ανεξαρτησίας…

4 days ago