NEWS

The Red Sea crisis hits the automotive industry

Ημέρες της κρίσης των πρώτων υλών ξαναζεί η αυτοκινητοβιομηχανία, δημιουργώντας νέο πονοκέφαλο και οικονομική ανασφάλεια στον κλάδο. Η νέα απειλή εντοπίζεται στην γεωπολιτική ένταση στην Ερυθρά Θάλασσα, η οποία οδήγησε στην ναυτιλιακή κρίση.

Αυξήσεις τιμών και νέες ελλείψεις

Οι ανατιμήσεις στο κόστος εμπορευμάτων λόγω του αυξημένου κινδύνου διέλευσης από τη Διώρυγα του Σουέζ, εξαιτίας των επιθέσεων των Χούτι της Υεμένης, αυξάνουν το κόστος στην αυτοκινητοβιομηχανία. Το κάθε κοντέινερ επιβαρύνεται με επιπλέον δολάρια αλλά και αυξημένα ασφάλιστρα, τα οποία θα επηρεάσουν το τελικό προϊόν. Επίσης, οι όποιες καθυστερήσεις σταδιακά θα φανούν στο σύνολο της αυτοκινητοβιομηχανίας, δεδομένου των καθυστερήσεων, οι οποίες θα πλήξουν την παραγωγή. Παράλληλα, ο χρόνος παράδοσης νέων αυτοκινήτων θα αυξηθεί δυσανάλογα των παραγγελιών. Ήδη Volvo και Tesla αντιμετωπίζουν προβλήματα με τον εφοδιασμό τους με πρώτες ύλες.

Νέο πλήγμα στην ηλεκτροκίνηση

Και ενώ η αυτοκινητοβιομηχανία προσπαθεί να ισορροπήσει τις αντιδράσεις από την ενεργειακή μετάβαση και την υιοθέτηση της electrification, παρουσιάζοντας πιο προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η νέα κρίση δυναμιτίζει και πάλι την εξέλιξη, επηρεάζοντας σε μεγάλο βαθμό και τους τομείς έρευνας και ανάπτυξης. Παρά τα βήματα που έγιναν σε νέες τεχνολογίες των μπαταριών, η γεωπολιτική ένταση παγώνει τις εξελίξεις, με το επιπλέον κόστος να βαραίνει την αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία εναγωνίως προσπαθεί να μην το μεταφέρει στον πελάτη, δεδομένου πως τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν γίνει ήδη πολύ ακριβά. Αν σε όλα τα αυτά προσθέσουμε και το επιπλέον κόστος για την αυτοκινητοβιομηχανία από την αναγκαστική εφαρμογή του προτύπου Euro 7, τότε ιδιαίτερα η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε πολύ δεινή οικονομική θέση. 

Λιγότερες επιπτώσεις για την Κίνα

Η νέα κρίση λειτουργεί προς όφελος της Κίνας. Οι Χούτι ανακοίνωσαν πως δεν θα πειράξουν πλοία κινέζικων συμφερόντων, με τη νέα κρίση να λειτουργεί ως ακόμα ένα συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των ευρωπαϊκών και αμερικάνικων αυτοκινητοβιομηχανιών. Οι κινέζικες αυτοκινητοβιομηχανίες με αυτήν την κατάσταση μπορούν αφενός να κρατήσουν το κόστος στα σημερινά επίπεδα, αυξάνοντας εφόσον το επιθυμήσουν και τα περιθώρια κέρδους.

Nikolaos Michalopoulos

Recent Posts

Volvo Saracakis Test Drive Event στην Καλαμάτα, 24-26 Μαΐου

Η Volvo Saracakis θα είναι Μεγάλος Χορηγός του Διεθνούς Meeting άλματος εις μήκος Tsatoumas Street…

9 hours ago

Ford Puma: Τεχνολογικά προηγμένο και οικονομικό, τώρα με μίσθωμα 199€

Το Ford Puma εξακολουθεί να αποτελεί στη χώρα μας την κορυφαία επιλογή στην κατηγορία των…

10 hours ago

Turkey: Advanced talks with Chinese BYD and Chery for construction of EV factories

Η Τουρκία βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες BYD και Chery για επενδύσεις…

2 days ago

VW breaks off talks with Renault on low-cost EV

Η VW εγκατέλειψε τις συνομιλίες με τη Renault για την από κοινού ανάπτυξη μιας προσιτής…

2 days ago

DS 3 : Available immediately, with the Premium Upgrade programme

DS Automobiles announces the new "Premium Upgrade" program that gives enthusiasts the opportunity to...

3 days ago

Porsche ready to launch the first hybrid 911 with higher performance

Porsche adds a battery to the 911 sports car for the first time, with the electric motor...

4 days ago