NEWS

ACEA throws the ball to the EU, calling for incentives to renew the ageing fleet

Η τελευταία έκθεση «Οχήματα στους ευρωπαϊκούς δρόμους» της ACEA παρέχει μια εικόνα του τρόπου με τον οποίο εξελίσσεται ο «στόλος» των οχημάτων στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Καθώς τα οχήματα γίνονται ολοένα και παλαιότερα, πρέπει να ληφθούν περισσότερα μέτρα ώστε να δοθούν κίνητρα για τη μετάβαση στα πιο καθαρά και οικολογικά μοντέλα. 

Η νέα έκθεση της ACEA, η οποία ενημερώνεται ετησίως, είναι αποκαλυπτική καθώς δείχνει πώς τα στοιχεία πωλήσεων διαφόρων τύπων οχημάτων, όπως τα αμιγώς ηλεκτρικά, παρουσιάζουν διαφορετική εικόνα από την πραγματική σύνθεση των οχημάτων στους δρόμους της Ευρώπης. Παρά το γεγονός ότι τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν η τρίτη πιο δημοφιλής επιλογή για τους αγοραστές νέων αυτοκινήτων πέρυσι, με μερίδιο αγοράς σχεδόν 15%, αντιπροσωπεύουν μόνο το 1,2% των οχημάτων στους δρόμους της ΕΕ. 

Τα στοιχεία υπογραμμίζουν το γεγονός ότι μπορεί να χρειαστούν αρκετά χρόνια, ακόμη και δεκαετίες, για να αντικατασταθούν τα παλαιότερα οχήματα από νεότερα που είναι εξοπλισμένα με καθαρότερες και πιο πράσινες τεχνολογίες. Τα παλαιότερα οχήματα διαθέτουν συνήθως λιγότερο αποδοτικές τεχνολογίες, οι οποίες μπορεί να οδηγήσουν σε περισσότερες εκπομπές και ρύπανση εάν δεν αντικατασταθούν. Αυτό υπογραμμίζει τη σημασία της διασφάλισης της ταχείας αντικατάστασης αυτών των παλαιότερων οχημάτων από τα πιο πράσινα και καθαρά μοντέλα στα οποία ο κλάδος της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας έχει επενδύσει σημαντικά.  

Η πρόταση στην Ευρωπαίκή Επιτροπή

Η φετινή έκθεση διαπίστωσε ότι υπάρχουν σήμερα περίπου 290 εκατομμύρια οχήματα στους δρόμους της ΕΕ και ότι η μέση ηλικία όλων των τύπων οχημάτων συνεχίζει να αυξάνεται. Τα αυτοκίνητα στην ΕΕ είναι τώρα κατά μέσο όρο 12,3 ετών. Σε ορισμένες χώρες, τα αυτοκίνητα μπορούν να φτάσουν σε ηλικία ακόμη και 17 ετών, όπως συμβαίνει στην Ελλάδα και την Εσθονία. Τα φορτηγά είναι συνήθως ο παλαιότερος τύπος οχήματος, με τον μέσο όρο της ΕΕ να ανέρχεται στα 13,9 έτη, ενώ ο μέσος όρος τόσο για τα λεωφορεία όσο και για τα φορτηγά είναι 12,5 έτη. Από το 2018, ο μέσος όρος ηλικίας όλων των τύπων οχημάτων έχει αυξηθεί κατά περίπου ένα έτος.

Ο αυξανόμενος αριθμός γερασμένων οχημάτων στους δρόμους ενισχύει τη σημασία της επιτάχυνσης της διάδοσης των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρίες και άλλων μοντέλων μηδενικών εκπομπών στην Ευρώπη. Η έκθεση καταδεικνύει ότι, ενώ οι νομοθετικοί στόχοι μπορούν να συμβάλουν στην καθοδήγηση της αλλαγής, αυτό αποτελεί μόνο ένα μέρος του παζλ για την απαλλαγή των οδικών μεταφορών από τις ανθρακούχες εκπομπές. Η Ευρώπη χρειάζεται ένα ευρύτερο σύνολο συνθηκών-πλαίσιο, όπως υποδομές φόρτισης και κίνητρα αγοράς και φορολόγησης, για την τόνωση της ζήτησης και την αναπλήρωση των οχημάτων στους ευρωπαϊκούς δρόμους με τα καθαρότερα και πιο οικολογικά μοντέλα. 

 

Nikolaos Michalopoulos

Recent Posts

Turkey: Advanced talks with Chinese BYD and Chery for construction of EV factories

Η Τουρκία βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες BYD και Chery για επενδύσεις…

1 day ago

VW breaks off talks with Renault on low-cost EV

Η VW εγκατέλειψε τις συνομιλίες με τη Renault για την από κοινού ανάπτυξη μιας προσιτής…

2 days ago

DS 3 : Available immediately, with the Premium Upgrade programme

DS Automobiles announces the new "Premium Upgrade" program that gives enthusiasts the opportunity to...

3 days ago

Porsche ready to launch the first hybrid 911 with higher performance

Porsche adds a battery to the 911 sports car for the first time, with the electric motor...

3 days ago

The European car industry turns its back on electrification

With European carmakers expressing widespread reaction from the slowdown in sales of pure...

3 days ago

Ford Performance announces its entry into the 2025 Dakar Rally

Ford Performance is delighted to announce today its participation in the 2025 Dakar Rally,...

3 days ago