Categories: UncategorizedNEWS

Opel responds on emissions

Opel has responded to the reports by DUH, "Monitor" and "Der Spiegel" on the falsification of emission values with a statement.

We transmit it in full:

“Η Opel για μία ακόμα φορά επιθυμεί να τονίσει το γεγονός ότι δεν χρησιμοποιεί οποιοδήποτε λογισμικό το οποίο αναγνωρίζει πότε ένα αυτοκίνητο περνά από δοκιμή εκπομπών ρύπων.

This is confirmed by extensive tests carried out in various countries - for example in the report of the German Federal Ministry of Transport and Digital Infrastructure published on 22 April. The German authority's report concludes that during a research project - apart from certain cars of a competitor - no other car was found to have an illegal counterfeiting device. Relevant committees in France and Britain came to the same conclusion.

We cooperated at all levels and provided the Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) with extensive data last autumn, contributing to the German authorities' comprehensive analysis.

Our software was never designed to cheat or falsify data.

The DUH/Monitor/Spiegel test methods and protocols were not disclosed to Opel, which does not allow us to evaluate the results. Based on our own independent measurements and experience from experiments published by DUH in the past, we do not consider these results to be objective or scientifically based.

Emission control systems are complex and interdependent. Multiple parameters such as engine speed, load, rotational speed, altitude and temperature play a role and influence each other.

This complex system cannot be broken down into individual parameters. The interaction can be understood through a holistic view, combining conditions and elements of the control system. 

The results of official tests published in recent weeks clearly show the known and perceived differences between the performance of vehicles in the current laboratory emissions test, which needs immediate reform, and on-road tests.

The implementation of the RDE (Real Driving Emissions) test from next year aims to smooth out these differences. We are actively involved in the RDE debate.

Είμαστε πεπεισμένοι ότι η βιομηχανία πρέπει να ανακτήσει την εμπιστοσύνη του κόσμου αυξάνοντας τη διαφάνεια απέναντι στους πελάτες και τις αρχές. Έχουμε κάνει αποφασιστικά βήματα προς αυτή την κατεύθυνση. Ήδη ανακοινώσαμε το Δεκέμβριο ότι, με δική μας πρωτοβουλία, θα κάνουμε το επόμενο βήμα προς τα μελλοντικά πρότυπα εκπομπών ρύπων από φέτος το καλοκαίρι – για τις εκπομπές CO2 και NOx”.

George Karagiannis

Recent Posts

Fiat: Σε τιμή έκπληξη λανσάρει το νέο 600 στην ελληνική αγορά και επαναπροσδιορίζει τη θέση της

Η Fiat λανσάρει ολόκληρη τη γκάμα του νέου 600 σε τιμή έκπληξη  στην ελληνική αγορά…

8 hours ago

Hyundai Ioniq 5 N : An electric for petrolheads

Hyundai N: γεννήθηκε στο Namyang, εξελίχθηκε στο Nürburgring Hyundai «N» σημαίνει Namyang, περιοχή στην οποία…

21 hours ago

TSF1 Podcast - WEC | 24 Hours of Le Mans

Καλημέρα αγαπητοί ακροατές και καλώς ήρθατε στο τέταρτο TSF1 Podcast για τη σεζόν 2024 του…

2 days ago

Car News Podcast ~ 17-23/06/2024

Μία ανασκόπηση στις ειδήσεις και τα νέα της περασμένης εβδομάδας, απο το Car News Podcast…

2 days ago

How to prepare and protect your car for the beach

Οι επιπτώσεις της παραλίας στο αυτοκίνητό σας Η παραλία μπορεί να είναι ένας υπέροχος προορισμός,…

3 days ago

LG brings the vision of "Smart Vehicles" to life with LG AlphaWare for SDVs

Η LG Electronics (LG),  προωθεί τη μετάβαση στα οχήματα που καθορίζονται από λογισμικό (SDV) με…

3 days ago