Categories: UncategorizedNEWS

Mitsubishi lied about the fuel siphoning, loses 1.2 billion in 3 hours

Αυτό, είναι το next big thing της παγκόσμιας ειδησεογραφίας. Ο κολοσσιαίος Ιάπωνας κατασκευαστής αυτοκινήτων Mitsubishi, παραδέχεται ότι παραποιούσε τα τεστ κατανάλωσης καυσίμου, με σκοπό να δείξει ότι τα μοντέλα της έκαιγαν λιγότερο καύσιμο, απ’ ότι στην πραγματικότητα. Και, ενώ η VW προσπαθεί να σταθεί στα πόδια της εν μέσω του σκανδάλου εκπομπής ρύπων των μοντέλων της, η ιαπωνική φίρμα βλέπει την “καταστροφή” που θα περίμενε κανείς: Μόλις μέσα σε 3 ώρες, η μετοχή της στον Nikkei 225 κατέγραψε βουτιά 17%, χτυπώντας ιστορικό χαμηλό 12ετίας και χάνοντας 1,2 δισεκατομμύρια δολάρια.
O πρόεδρος της Mitsubishi Motors, Tetsuro Aikawa (στο μέσο) υποκλίνεται σε ένδειξη μεταμέλειας, λίγο πριν από τη συνέντευξη Τύπου για το σκάνδαλο

Τουλάχιστον προς το παρόν, το ζήτημα αφορά μόνο την αγορά της Ασίας και δη της Ιαπωνίας, και περίπου 650.000 αυτοκίνητα, as the Models που επηρεάζονται, είναι τα Mitsubishi eK Wagon and eK Space (157.000 μονάδες), καθώς και τα Nissan Dayz and Dayz Roox (468.000), που παρήγαγε η Mitsubishi για λογαριασμό της Nissan. Μικρός ο αριθμός, θα πει κανείς, αλλά θα θυμίσουμε ότι όταν ξέσπασε το VWgate, ο αριθμός των αυτοκινήτων που αφορούσε, δεν ξεπερνούσαν τα 500.000 στις ΗΠΑ και σήμερα, φτάνει τα 11 εκατομμύρια.
Στο γράφημα του πρακτορείου Reuters, η πορεία της μετοχής μέχρι την καταβαράθρωσή της

Με την εταιρεία να δηλώνει σε επίσημη ανακοίνωσή της ότι έκανε “τις δοκιμές κατανάλωσης με ακατάλληλο τρόπο ώστε να παρουσιάσει καλύτερα νούμερα στην κατανάλωση καυσίμου από τα πραγματικά“, ζητώντας συγνώμη από πελάτες και μετόχους, η έκπληξη, ήρθε λίγο αργότερα.

Οι επικεφαλής της εταιρείας, με τον πρόεδρο της Mitsubishi Motors, Tetsuro Aikawa, εμφανίστηκαν στη συνέντευξη Τύπου που είχαν προγραμματίσει στο Τόκυο, για το θέμα και, πριν μιλήσουν, έκαναν μια βαθιά υπόκλιση, εκφράζοντας με αυτό τον τρόπο τη συγνώμη τους.

Και επειδή ούτε η εταιρική συγνώμη, ούτε η υπόκλιση του προέδρου ήταν αρκετή, ο κ. Aikawa, είπε πως “ό,τι έγινε, έγινε ηθελημένα. Είναι αλήθεια πως η αλλοίωση έγινε ώστε να δείχνει την κατανάλωση καλύτερα. Αλλά το γιατί κατέφυγαν στην απάτη, δεν έχει ακόμα εξακριβωθεί”, είπε και, παρότι ο ίδιος δεν είχε γνώση της πρακτικής που ακολουθήθηκε, κατέληξε: “Αισθάνομαι υπεύθυνος“.

George Karagiannis

Recent Posts

Τουρκία: Σε προχωρημένες συνομιλίες με τις Κινέζικες BYD και Chery για κατασκευή εργοστασίων EV

Η Τουρκία βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες BYD και Chery για επενδύσεις…

9 hours ago

Η VW διακόπτει τις συνομιλίες με τη Renault για EV χαμηλού κόστους

Η VW εγκατέλειψε τις συνομιλίες με τη Renault για την από κοινού ανάπτυξη μιας προσιτής…

10 hours ago

DS 3 : Available immediately, with the Premium Upgrade programme

DS Automobiles announces the new "Premium Upgrade" program that gives enthusiasts the opportunity to...

1 day ago

Porsche ready to launch the first hybrid 911 with higher performance

Porsche adds a battery to the 911 sports car for the first time, with the electric motor...

2 days ago

The European car industry turns its back on electrification

With European carmakers expressing widespread reaction from the slowdown in sales of pure...

2 days ago

Ford Performance announces its entry into the 2025 Dakar Rally

Ford Performance is delighted to announce today its participation in the 2025 Dakar Rally,...

2 days ago