Categories: UncategorizedNEWS

Google's autonomous car crashes into a bus. And it's to blame.

Η Google παραδέχθηκε τη Δευτέρα πως ένα από τα αυτόνομα αυτοκίνητά της φέρει τουλάχιστον μέρος της ευθύνης on ατύχημα με λεωφορείο στο οποίο ενεπλάκη, το Φεβρουάριο στο Mountain View της California (σχετικά στο τέλος του ρεπορτάζ μας). Μιας και είναι η πρώτη φορά που η αυτόνομη τεχνολογία της εταιρείας εμφανίζεται να φταίει -έστω και σε ένα μέρος- για ένα τροχαίο ατύχημα, ίσως να έφτασε η ώρα για να ανοίξει η κουβέντα: Πόσο ασφαλή είναι, τελικά, τα αυτόνομα αυτοκίνητα;

Η λογική λέει πως in Greece, the πρωταθλήτρια των τροχαίων, τα αυτόνομα είναι σίγουρα ασφαλέστερα από τους απαίδευτους οδηγούς της και πως, με βεβαιότητα, θα καταφέρουν να ρίξουν τους αριθμούς- ρεκόρ σε τροχαία δυστυχήματα και ατυχήματα. Το πρώτο τεστ, με αυτόνομο αστικό λεωφορείο στην όμορφη πόλη των Τρικάλων ήταν θετικό, αν εξαιρέσει κανείς ότι -για άγνωστο λόγο- ένα ωραίο μεσημέρι το λεωφορείο ρομπότ καβάλησε το πεζοδρόμιο και ακούμπησε ένα περίπτερο.

Όμως, για να λέμε την αλήθεια, οι 3 στους 4 Αμερικανούς που αρνούνται να εμπιστευθούν τη ζωή τους σε ένα αυτόνομο όχημα, έχουν λιγάκι δίκιο. Ιδιαίτερα αν λάβουμε υπόψη το γεγονός ότι το αμερικανικό Υπουργειο Μεταφορών ενθάρρυνε, μόλις τον περασμένο μήνα, τη Google να αναθεωρήσει την τεχνολογία που ωθεί για αυτόνομα αυτοκίνητα χωρίς τα παραδοσιακά όργανα ελέγχου, όπως είναι το… τιμόνι και τα φρένα.

Παρόλα αυτά, όλοι συμφωνούν πως ορισμένα features των αυτόνομων αυτοκινήτων, όπως το emergency breaking (αυτόματο φρενάρισμα όταν ανιχνεύσει κίνδυνο το αυτοκίνητο) είναι απαραίτητα. Το Ινστιτούτο Ασφάλειας Εθνικών Οδών των ΗΠΑ, λέει πως η χρήση αυτοκινήτων με τέτοια συστήματα, όπως το αυτόματο φρενάρισμα έχει μειώσει τα τροχαία κατά 40% και πως θα μπορούσε να ρίξει τον αριθμό τους κατά 700.000 το χρόνο.

Παρόλα αυτά, δεν είναι όλοι πεπεισμένοι για την ασφάλεια της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης. Ο διευθυντής του Consumer Watchdog, John M. Simpson, λέει ότι “τα αυτόνομα οδηγούμενα οχήματα, απλά δεν είναι έτοιμα ώστε να αντιμετωπίσουν με ασφάλεια πολλές συνηθισμένες καταστάσεις στην καθημερινή κυκλοφορία, χωρίς την ανθρώπινη παρέμβαση“, προσθέτοντας πως έχει χιλιάδες παραδείγματα που αποδεικνύουν την ορθότητα των λεγομένων του, από ένα 15μηνο τεστ της αυτόνομης τεχνολογίας.

Και, όπως φαίνεται, το περιστατικό με το αυτοκίνητο της Google, αποδεικνύει επίσης πως έχει δίκιο. Στις 14 Φεβρουαρίου, το απολύτως αυτόνομο Lexus RX450h της Google που κινείτο στο El Camino Real στο Mountain View, άλλαξε απότομα πορεία για να αποφύγει κάποιους σάκους με άμμο που είχε αφήσει κάποιος στη δεξιά λωρίδα. Έτσι, χτύπησε στα πλάγια λεωφορείο της Valley Transportation Authority, με ταχύτητα που δεν ξεπερνούσε τα 3 χιλιόμετρα την ώρα. Παρόλα αυτά, το ατύχημα έγινε.

Εσένα, ποια είναι η άποψή σου;  

George Karagiannis

Recent Posts

Turkey: Advanced talks with Chinese BYD and Chery for construction of EV factories

Η Τουρκία βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες BYD και Chery για επενδύσεις…

24 hours ago

VW breaks off talks with Renault on low-cost EV

Η VW εγκατέλειψε τις συνομιλίες με τη Renault για την από κοινού ανάπτυξη μιας προσιτής…

1 day ago

DS 3 : Available immediately, with the Premium Upgrade programme

DS Automobiles announces the new "Premium Upgrade" program that gives enthusiasts the opportunity to...

2 days ago

Porsche ready to launch the first hybrid 911 with higher performance

Porsche adds a battery to the 911 sports car for the first time, with the electric motor...

3 days ago

The European car industry turns its back on electrification

With European carmakers expressing widespread reaction from the slowdown in sales of pure...

3 days ago

Ford Performance announces its entry into the 2025 Dakar Rally

Ford Performance is delighted to announce today its participation in the 2025 Dakar Rally,...

3 days ago