Categories: UncategorizedNEWS

The Fiat 127, turns 50!

 

  Η μετάβαση των μικρών αυτοκινήτων της Fiat από την μεταπολεμική περίοδο στη σύγχρονη εποχή ξεκίνησε στα μέσα του 1960.
Όπως και σε αρκετές άλλες αντίστοιχες περιπτώσεις, πίσω από αυτή τη μικρή
επανάσταση για την αυτοκίνηση βρισκόταν ο ιδιοφυής σχεδιαστής και μηχανικός
Dante Giacosa. Η παρουσίαση του 127
τον Απρίλιο του 1971, έδειχνε ξεκάθαρα ότι η
Fiat δεν ήταν απλά ικανή να δημιουργεί επιτυχημένα μικρά αυτοκίνητα, αλλά
μπορούσε να χαράζει το δρόμο πάνω στον οποίο θα ακολουθούσαν και οι υπόλοιποι
κατασκευαστές.


  Με τα αυτοκίνητα πόλης της Fiat, όπως τα 500, 600 και 850 να χρησιμοποιούν μια
αρκετά παραδοσιακή αρχιτεκτονική, με τον κινητήρα και τη μετάδοση της κίνησης
να βρίσκονται στο πίσω μέρος, η ομάδα των μηχανικών της μάρκας πίεζε για
ανανέωση. Όπως συμβαίνει συνήθως, η αντίσταση ενάντια σε καινοτόμες ιδέες ήταν
έντονη, με τη διοίκηση της
Fiat To
ανησυχεί ότι μια ρηξικέλευθη προσέγγιση ήταν επισφαλής σε τεχνικό επίπεδο, αλλά
και για τη φήμη της μάρκας. Την γεφύρωση αυτής της διαφοράς ανέλαβε το 1964 το
Autobianchi Primula, ένα μοντέλο
συμπαγών διατάσεων, το οποίο –για πρώτη φορά στον «κόσμο» της
Fiat– εφοδιαζόταν με
εμπρός τοποθετημένο κινητήρα και κίνηση στους εμπρός τροχούς. Η αποδοχή ήταν
ιδιαίτερα θετική, με το
Primula εκτός των άλλων να κατακτά τη 2η Location
in the institution
Car Of The Year of
1965. Η μεγαλύτερη βέβαια επιτυχία του μοντέλου ήταν ότι άνοιξε το δρόμο ώστε ο
Giacosa To
δημιουργήσει το 128, έχοντας πλέον στα χέρια του ένα ισχυρό επιχείρημα για τη
βιωσιμότητα της ιδέας του.



  Το 1971 η Fiat παρουσίαζε
στο κοινό τον αντικαταστάτη του 850. Το 127 δεν αποτελούσε έκπληξη λόγω της
σύγχρονης αρχιτεκτονικής του, η οποία είχε παρουσιαστεί τρία χρόνια νωρίτερα
στο 128, αλλά για το γεγονός ότι αυτές οι λύσεις περνούσαν σε ένα συμπαγές και
εξαιρετικά προσιτό αυτοκίνητο. Ο τοποθετημένος εμπρός και εγκάρσια κινητήρας,
κινούσε τους εμπρός τροχούς, ενώ παράλληλα με την ανεξάρτητη ανάρτηση και στους
τέσσερις τροχούς, το μικρό μοντέλο διέθετε δισκόφρενα στον εμπρός άξονα. Αν το
128 άνοιξε το δρόμο σε τεχνικό επίπεδο, το 127 δίδαξε με τη σειρά του σε
επίπεδο σχεδιασμού. Ο
Dante Giacosa, Επικεφαλής του Fiat Centro Styles, συνεργάστηκε με τον ανεξάρτητο σχεδιαστή Pio Manzù, ο οποίος είχε
εντυπωσιάσει τον
Giacosa χάρη στις καινοτόμες προτάσεις του για το πρωτότυπο Fiat City Taxi, το οποίο από μόνο
του αποτελεί ένα ξεχωριστό κεφάλαιο στην ιστορία σχεδιασμού αυτοκινήτων. Η πρόταση
of
Manzù για
το 127 ήταν ένα
hatchback με λίγο
μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις από το 850, αλλά εξαιρετικά ευρύχωρο και
φωτεινό εσωτερικό. Με χώρο που φιλοξενούσε με άνεση 4 άτομα και τις αποσκευές τους,
αφού η ρεζέρβα είχε τοποθετηθεί στο χώρο του κινητήρα, ο Manzù κληροδότησε το
μοντέλο με εξαιρετική πρακτικότητα, αλλά και μοναδικό στιλ. Το καπό που θύμιζε στρείδι
και τα τετράγωνα φωτιστικά σώματα έκαναν το 127 άμεσα αναγνωρίσιμο, μοντέρνο
και κομψό.


  Οι αγοραστές, αλλά και οι ειδικοί λάτρεψαν το νέο μικρό αυτοκίνητο της Fiat. Μόλις δύο χρόνια
μετά την πρώτη θέση του 128 στο
Car Of The Year 1970, το 127 επαναλάμβανε την επιτυχία,
κατακτώντας το τίτλο για το 1972 και μάλιστα με διπλάσιους και πλέον βαθμούς σε
σχέση με το μοντέλο που ήρθε δεύτερο στην ψηφοφορία. Το Μάρτιο της ίδιας
χρονιάς, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, το 127 αποκτούσε μια τρίτη πόρτα,
αλλά και αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα, αποτελώντας ένα ολοκληρωμένο
hatchback με αρχιτεκτονική
που εφαρμόζεται μέχρι και σήμερα στα μοντέλα της κατηγορίας.



  Η δημοτικότητα του μοντέλου οδήγησε στη δημιουργία και μιας 5πορτης έκδοσης
το 1976, αλλά και της έκδοσης
Sport το 1978, η οποία ακολουθούσε τα χνάρια του εξαιρετικά επιτυχημένου Autobianchi A112 Abarth. Παράλληλα με την
Ευρώπη, το 127, ταξίδεψε και στην Νότιο Αμερική, οπού εκτός από επιβατικό
διαθέσιμο ήταν και σε επαγγελματική έκδοση με το όνομα
Fiorino. Ο επιτυχημένος σχεδιασμός κράτησε την Ευρωπαϊκή
έκδοση του 127 στην παραγωγή για 16 ολόκληρα χρόνια μέχρι το 1987. Με σχεδόν 8
εκατομμύρια μονάδες κατάφερε να είναι το
best seller της Ευρώπης από το 1973 μέχρι το 1978, ενώ ακόμα και η Fiat για να φανεί αντάξια του εξαιρετικού σχεδιασμού
του, αναγκάστηκε να δημιουργήσει δύο διαφορετικά μοντέλα για να το
αντικαταστήσουν, το πρακτικό
Panda και το καινοτόμο Uno.


  Ο έξυπνος σχεδιασμός και η πρακτικότητα του 127 έμειναν παροιμιώδης, όπως άλλωστε
και η αντοχή του. Το παρακάτω
video με τον κασκαντέρ Rémy Julienne να οδηγεί πέρα από
τα όρια το μικρό
Fiat εντυπωσιάζει  με το θάρρος του οδηγού και την «υπομονή» του
127.


TopSpeed.Gr Newsroom

Recent Posts

Η Tesla παρουσιάζει την επιλογή βαφής Quicksilver για το Model 3

Η Tesla ανακοίνωσε την ενημέρωση του configurator για το Model 3 με την εισαγωγή μιας…

22 hours ago

Fiat 500: Ο «αιώνιος έφηβος» γίνεται 67 ετών

Η σημαδιακή ημερομηνία 4 Ιουλίου δεν είναι μόνο σημαντική για τον εορτασμό της Ημέρας Ανεξαρτησίας…

24 hours ago

Η Aston Martin παρουσιάζει την DBX707 AMR24: Ο απόλυτος συνδυασμός πολυτέλειας και αγωνιστικής κληρονομιάς

Αποκλειστική Έκδοση DBX707 AMR24 Η Aston Martin παρουσιάζει την DBX707 AMR24 Edition, μια μοναδική έκδοση…

24 hours ago

Pagani Huayra Epitome: Ελληνικό όνομα στην πρώτη Pagani με χειροκίνητο κιβώτιο

Η Κορυφή της Εξατομίκευσης και των Επιδόσεων Η Pagani Automobili παρουσιάζει την Huayra Epitome, ένα…

1 day ago

Οδηγούμε Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic 9G-TRONIC MHEV: Μαθήματα πολυτελείας

Η Mercedes - Benz γνωρίζει καλά το «παιχνίδι» των SUV και των Off - Road,…

1 day ago

Kinsen-Saracakis Leasing: Bronze Award στα Sales Excellence Awards

Η Kinsen ανακηρύχθηκε Νικήτρια στα Sales Excellence Awards 2024 κερδίζοντας το Bronze Award για το…

1 day ago