Two amazing new driver's cars from Porsche

Cayman GT4 και 718 Spyder, τα δύο νέα μοντέλα – ναυαρχίδες στη σειρά 718

Η Porsche είναι ένας κατασκευαστής με πολυετή εμπειρία στο χώρο της κατασκευής σπορ αυτοκινήτων. Απο την πρώτη 911 μέχρι και σήμερα, όλα τα σπορ μοντέλα της έχουν μεγάλη απήχηση στο κόσμο και αυτό φαίνεται μέσα απο τη μεγάλη εμπορική τους επιτυχία. Μέσα στη τελευταία δεκαετία, όπου όλο και περισσότερα αυτοκίνητα άρχισαν να εφοδιάζονται με αυτόματα κιβώτια διπλού συμπλέκτη και downsized turbo κινητήρες, η Porsche προσπάθησε, όσο μπορεί συνεχίζοντας σαφώς να είναι ανταγωνιστική με τα μοντέλα των υπόλοιπων κατατασκευαστών, να είναι απο τους τελευταίους που θα ακολουθήσουν αυτή τη “νέα πραγματικότητα”.

But it had to do so, both for performance reasons and for the emission standards imposed by the European Union, so the 718 generation of Boxster and Cayman is equipped with a 2-litre turbo 4-cylinder engine, which, although it performs impressively, leaves the driver a little bit hungry, especially when it comes to the sound.

Πολλοί ήθελα να ξανακούσουν έναν ατμοσφαιρικό flat-six στις “baby” Porsche. Ήρθε αυτή η ώρα λοιπόν.

Same, but different

The two new 718s may look visually different, but underneath the car there are many similarities. For a start, they share the same 420bhp flat-six 4-litre atmospheric engine. This engine comes from the current generation 911 (992) and is speculated to be a detuned version of the engine seen in the upcoming 992 GT3. Another thing they have in common is the chassis, with that of the 718 Spyder apparently having some reinforcements due to the lack of a roof, as well as the same 6-speed manual transmission.

What they have in common is the chassis and mechanical parts, as well as the fact that they are both flagship models of the 718 series, but they occupy different positions in Porsche's overall model palette. On the one hand, the Cayman GT4 is the new entry-level model in the company's GT range, while the 718 Spyder, belongs to the company's Spyder model category (3rd generation for the Boxster).

The beloved atmospheric flat-six, roaring again

Μπορεί οι νέοι turbo κινητήρες, να έχουν υψηλότερη απόδοση αναλογικά με τους αντίστοιχους ατμοσφαιρικούς που αντικαθιστούν, ωστόσο, τους έλλειπε το βασικότερο στοιχείο ενός “pure” κινητήρα, ο ήχος. Ήταν ναι μεν καλός για 4κύλινδρος, αλλά ανεπαρκής για Porsche.

However, everyone's favourite, the 4-litre atmospheric flat-six (the first time a 4-litre version of the flat-six has been fitted to the Boxster-Cayman range) is back with a revamp. This particular engine, delivers 420bhp (35 more than the previous GT4 and 45 more than the previous Spyder) and 420Nm of torque, between 5000 and 6800rpm. .

Χάρη στο νέο αυτό κινητήρα και τα δύο μοντέλα, ανήκουν στο “300 club”, καθώς η τελική της GT4 είναι 304 χλμ/ωρα και της Spyder 301 χλμ/ωρα, νούμερα τα οποία λογικά είναι πολύ “υποτιμημένα”, όπως συνηθίζει να κάνει η Porsche. Και στα δύο αυτοκίνητα, το 0-100, πραγματοποιείται σε μόλις 4,4 δευτερόλεπτα, αριθμός σεβαστός, για αυτοκίνητο με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων.

Η Porsche κατάφερε να δημιουργήσει ένα σύστημα εξάτμισης το οποίο και φέρει τα νέα Particulate Filter για τους ρύπους, αλλά να μην “χάνετε” και ο κλασσικός ήχος του flat-six. Επιπλέον, με το σύστημα Adaptive Cylinder Control, σε ήπιες απαιτήσεις απόδοσης, διακόπτει το ψεκασμό καυσίμου εναλλάξ σε κάθε μία απο της δύο μεριές του κινητήρα, μειώνοντας κατά αυτό το τρόπο τη κατανάλωση καυσίμου.

For the first time in a multiturn engine, thanks to Piezo injectors, we have direct injection, which is injected in 5 phases per total injection, in order to improve combustion. Also, the air intake system is equipped with 2 air distribution and directional valves, so that all cylinders get the same amount of air.

More downforce, same aerodynamic drag

Another impressive technical feature of the GT4 is the improved aerodynamic design. In the 718 generation, it produces 50% more downforce, with a very slight increase in aerodynamic drag, which reflects its amazing aerodynamic performance.

The aerodynamics of both models benefit greatly from the redesigned rear end, as the exhaust tips have been moved away from the centre, combined with the redesigned exhaust system end, there is now an empty space in the centre which has been used to fit an air diffuser, which alone produces 30% of the total downforce at the rear of the GT4.

The fixed rear spoiler, of course, has also been aerodynamically optimized, as it now produces 20% more aerodynamic load than the previous GT4, with this increase corresponding to 12 kg of load at 200 km/h.

Το εμπρός μέρος, το οποίο υιοθετεί και αυτό το σχεδιασμό των GT Series μοντέλων της εταιρείας, φέρει ένα μεγάλο spoiler lip, το οποίο σε συνδιασμό με τις “air curtains” (οι οποίες φροντίζουν για την ομαλότερη ροή του αέρα προς τους εμπρός τροχούς), αξιοποιούν με το καλύτερο δυνατό τρόπο τη ροή του αέρα στο εμπρός μέρος.

718 Spyder : In the footsteps of the old

Κοινό χαρακτηριστικό μεταξύ όλων των Spyder μοντέλων της Porsche, απο την 550 Spyder έως και την 718 RS 60 Spyder, ακολουθεί την ίδια φιλοσοφία, αυτή ενός αυτοκινήτου το οποίο είτε έχει ανοιχτή, είτε κλειστή την οροφή, έχει μία απαράμιλα όμορφη “σιλουέτα”. Η 718 Spyder είναι ένα “καθαρόαιμο” σπορ αυτοκίνητο, το οποίο αποσκοπεί στην επίτευξη της μέγιστης οδηγικής ικανοποίησης, με ή χωρίς την οροφή, η οποία μπορεί να αντέξει μέχρι και τη τελική της ταχύτητα (τα παλιότερα μοντέλα είχαν περιορισμό στη ταχύτητα με την οροφή τοποθετημένη). Η οροφή έχει γίνει πλέον πιο έυκολη και εύχρηστη, με τοποθέτηση πολύ πιο απλή απο ότι στις παλιότερες Spyder, και μπορεί να αποθηκευτεί στο χώρο αποσκευών σε λίγα μόλις βήματα.

Unlike the GT4, the Spyder has an active airfoil, which extends to 120 km/h, and thanks to the functional rear diffuser, it's the first Boxster to produce an aerodynamic load on the rear axle.

All at maximum, for the best possible performance

Για πρώτη φορά, ένα μοντέλο της σειράς Boxster, μοιράζεται το ίδιο ακριβώς πλαίσιο με αυτό της Cayman. Τα δύο μοντέλα φέρουν μία βελτιστοποιημένη έκδοση του “απλού” Porsche Active Suspension Management, καθώς είναι και κατά 3cm χαμηλώτερα, αξιοποιώντας ακόμη καλύτερα τις δυνατότητες του πλαισίου και της ανάρτησης. Επίσης, και στα δύο μοντέλα, το Porsche Stability Management σε συνδυασμό με το Porsche Torque Vectoring, φροντίζουν για τη καλύτερη δυνατή πρόσφυση του αυτοκινήτου, το οποίο φοράει και στις δύο περιπτώσεις λενα μηχανικό μπλοκέ διαφορικό, χωρίς να παρεμβαίνουν υπερβολικά στην όλη εμπειρία.

Το “πακέτο” ολοκληρώνουν τα υψηλών επιδόσεων φρένα, με τη δυνατότητα επιλογής των κεραμικών φρένων, σε συνδυασμό με ελαστικά υψηλών επιδόσεων, τα οποία η Porsche έχει σχεδιάσει σε συνεργασία με τη Michelin, ειδικά για αυτά τα δύο μοντέλα.

In the case of the Cayman GT4, the Clubsport package is offered as an option in the extra equipment, with which Porsche fits a metal roll-cage, a hand-held fire extinguisher and a six-point seatbelt to the driver, with the option of a six-point seatbelt to the front passenger, while retaining the normal seatbelts so that it doesn't become tiring in everyday use.

It is worth noting that, according to Porsche's own statements, a Cayman GT4 is capable of doing a lap of the Nurburgring more than 10 seconds faster than the previous GT4.

Interior : Simple, functional

Ανοίγωντας τη πορτα και καθήμενος στο αριστερό bucket οποιουδήποτε εκ’ των δύο μοντέλων, θα παρατηρήσει κανείς ότι το εσωτερικό τους, έχει τα πάντα, αλλά τίποτα παραπάνω απο όσα πραγματικά χρειάζονται.

In front of it is the classic Porsche dashboard with its 5 round instruments. On the centre console is the touchscreen of the entertainment system. In the centre, below the gear lever, are all the buttons that control the driving and handling parameters of the car.

For the passenger, all he has in front of him are the two (admittedly impressive functional design) cup holders and nothing else.

Υπάρχουν όλα, αλλά τίποτα που “περισσεύει”.

Για άλλη μία φορά, η Porsche δίνει στην αγορά, αυτό που “λείπει”, που κανένας άλλος κατασκευαστής δεν μπήκε στο κόπο να φτιάξει. Ένα sports car α λα “παλαιά”. Με ένα πολύστροφο ατμοσφαιρικό κινητήρα, ένα σωστό χειροκίνητο κιβώτιο και χωρίς τρελές τεχνολογίες ή ένα σωρό άχρηστα gadget.

Απλό, μηχανικό, ελαφρύ, με το κινητήρα στο κέντρο. Sports car perfection, αν μου επιτρέπετε τον χαρακτηρισμό…

Alexandros Fertakis

Recent Posts

Porsche ready to launch the first hybrid 911 with higher performance

Porsche adds a battery to the 911 sports car for the first time, with the electric motor...

14 hours ago

The European car industry turns its back on electrification

With European carmakers expressing widespread reaction from the slowdown in sales of pure...

15 hours ago

Ford Performance announces its entry into the 2025 Dakar Rally

Ford Performance is delighted to announce today its participation in the 2025 Dakar Rally,...

19 hours ago

Driving Volkswagen ID.3 Pro Performance: the symbol of transition (Video)

But is this the case? Volkswagen's mid-size all-electric hatchback, differs aesthetically and...

20 hours ago

Behold, the all-electric Mercedes Benz G580 EQ

The new Mercedes-Benz G 580, equipped with EQ technology, continues the legacy of its predecessors...

22 hours ago

Alfa Romeo Giulia and Stelvio Quadrifoglio Super Sport: with the Mille Miglia wind (Video)

The Alfa Romeo Giulia and Stelvio Quadrifoglio Super Sport take the sporting ideal even further...

1 day ago