NEWS

Chaos: I want to believe. But I don't...

If there is one thing that characterizes the (sub)writer, it is his incurable romanticism. A belief in plans, in the good side of life, in a better tomorrow. But sometimes, the questions that arise are so relentless, they make you doubt, no matter how well-intentioned. I want to believe. I want to believe. But can I?

Μέχρι και οι… πέτρες έχουν καταλάβει ότι αναφέρομαι στο απόλυτο θέμα συζήτησης των τελευταίων ωρών: Την παρουσίαση, από την SP Automotive, την εταιρεία του Σπύρου Πανόπουλου, αυτού που ονομάζει το πρώτο ultracar της παγκόσμιας αυτοκίνησης: Του Chaos. Η σχεδίασή του, είναι ομολογουμένως εντυπωσιακή. Οι αριθμοί το ίδιο. Ας τους δούμε συνοπτικά, πριν γίνουμε… “άπιστοι Θωμάδες”.

The Chaos will have two versions, the Earth Version, with power of 2,049 PS and torque at 1,389 Nm, with the four-litre twin turbo V10 engine revving up to 11,000 rpm, while the corresponding specs for the top-of-the-line Zero Gravity are power of 3,065 PS and torque of 1,984 Nm, with the engine capable of revving up to 12,200 rpm, with the weight kept at 1,272 kg (1,388 kg for the Earth Version). The Greek company, promises that in both versions, the Chaos will have a top speed of over 500 mph. and that the sprint to 100 mph will be done in 1.9 seconds for the weaker version and 1.55 seconds for the more powerful one.

Συνεχίζουμε με τους αριθμούς, επειδή, παρότι είναι βαρετοί, έχουν σημασία. Η τιμή του μοντέλου, θα εκκινει από τα 5,5 εκατ. ευρώ, φτάνοντας ως τα 12,4 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία, περιγράφοντας το project, αναφέρει πως φιλοδοξεί να παράγει 15 ως 20 αυτοκίνητα κατ’ έτος, με συνολική παραγωγή 100 μονάδων (από 20 σε κάθε Ήπειρο), με τους ενδιαφερόμενους να δηλώνουν συμμετοχή στη λίστα προτεραιότητας μέσω email στο priority-list@spyrospanopoulos.com. Το project έχει συνολικό ύψος 96 εκατομμυρίων ευρώ, με πηγές χρηματοδότησης που δεν ανακοινώνονται. Είναι όμως τα πράγματα όπως υπόσχεται ο κ. Πανόπουλος;

The question marks

Unlike other attempts to produce a Greek car, most recently the Korres P4, the presentation of the Chaos was not received with great enthusiasm by the automotive public, both in Greece and abroad. So why don't they all... want to believe?

Εν πρώτοις είναι η παρουσίαση αυτή καθεαυτή. Ο Σπύρος Πανόπουλος δουλεύει πολύ καιρό επάνω στο συγκεκριμένο project και επρόκειτο, όπως έχει πει, να παρουσιάσει το μοντέλο σε διεθνή σαλόνια αυτοκινήτου. Στη χθεσινή περίπτωση, ωστόσο, επέλεξε να μην κάνει αυτό που περιμέναμε. Να μη δείξει live το μοντέλο. Γιατί, το φυσιολογικό θα ήταν ο ιδρυτής -ή κάποιος παρουσιαστής που θα επέλεγε- να στεκόταν δίπλα από το φυσικό πρωτότυπο, μιλώντας μας γι’ αυτό και επιδεικνύοντάς μας λεπτομέρειες. Θα μπορούσε να μας ανοίγει την πόρτα, να κάθεται μέσα σε αυτό, ακόμα και να το μιζάρει, σκεπάζοντας, με τον ήχο του κινητήρα, όποιες φωνές αμφιβολιών ή αμφισβητήσεων υπάρχουν.

Αντ’ αυτού, επέλεξε αυτό που στο χωριό μου λένε “έδωσε δικαίωμα για κουτσομπολιά”. Οι ψηφιακές, μέσω προγραμμάτων γραφικών, φωτογραφίες που μας έδειξε, δίχως έστω ένα video, αν όχι ένα live, δεν ήταν αυτό που περίμενε το κοινό. Και έπειτα, άρχισαν οι αμφισβητήσεις. Πολλοί αναρωτιούνται εάν όντως υπάρχει το αυτοκίνητο, μιας και ο χώρος που χρησιμοποιήθηκε ως φόντο για το Chaos, είναι οι φωτογραφίες μιας άδειας αποθήκης στο Hampshire της Αγγλίας, που υπάρχουν στο Google.

“Δεν ήταν έτοιμο το εσωτερικό”, λέει ο ίδιος. Ας μας έδειχνε ό,τι είναι έτοιμο από το πρωτότυπο. Είναι προτιμότερο αυτό από τις εικόνες. Μια προσπάθεια, χαρακτηρίζεται ως τέτοια, όταν είναι απτή. Και, εάν το έκανε αυτό, δε θα ρωτάγαμε εάν όντως είναι υπαρκτό το πρωτότυπο.

Και μετά, άρχισαν άλλες “γκρίνιες”. Άλλοι αναφέρουν ότι η εμπρός πτέρυγα του Chaos έχει εφαρμοστεί με τη χρήση προγράμματος CAD, μιας και είναι η πτέρυγα του μονοθεσίου της Red Bull RB13 για τη σεζόν 2017-2018 της F1, μέσω Google και πάλι. Άλλοι εντοπίζουν λεπτομέρειες, όπως το πίσω παράθυρο του μοντέλου, το οποίο φαίνεται διαφορετικό μεταξύ φωτογραφιών, ή πλαϊνών πτερυγίων, φρένων κ.α. που έχουν διαφορές σε κάθε φωτογραφία. Και το ερώτημα που προκύπτει, είναι βασανιστικό: Υπάρχει όντως το Chaos σε φυσικό πρωτότυπο, ή βρίσκεται σε φάση σχεδιασμού;

Έπειτα, είναι τα ζητήματα της επένδυσης και της παραγωγής. Η SP Automotive δεν αποκαλύπτει την πηγή της χρηματοδότησης για το project και είναι ένα ερώτημα το γιατί. Είναι σύνηθες φαινόμενο τα funds που τοποθετούνται νωρίς σε projects να κατονομάζονται, για λόγους διαφάνειας, αλλά και ως “εγγύηση” για το μέλλον του προγράμματος. Στην Ελλάδα έχουμε μακρά εμπειρία από τέτοια ζητήματα, με δεκάδες start-up οι οποίες διενεργούν funding rounds, προσελκύοντας εκατοντάδες εκατομμύρια χρηματοδότησης από επενδυτικά funds της Ελλάδας και του εξωτερικού. Σε αυτή την περίπτωση ωστόσο, δεν γνωρίζουμε επενδυτές, ή αν πρόκειται για ίδια κεφάλαια.

Σε ό,τι αφορά την παραγωγή, η εταιρεία δεν μας ενημερώνει εάν έχει λάβει Έγκριση Τύπου (λογικά, θα ζητήσει Έγκριση Τύπου Μικρής Σειράς, η οποία την “απελευθερώνει” από… βάσανα του τύπου crash tests) και από πού. Αλλά και κυρίως, δεν μας έχει παρουσιάσει τις εγκαταστάσεις στις οποίες θα φιλοξενείται η γραμμή παραγωγής τόσο του Chaos, όσο και των άλλων μοντέλων που έχει παρουσιάσει.

Σήμερα, ο κύριος Πανόπουλος, σε μια ανάρτησή του στο Facebook, υποσχέθηκε ότι θα δώσει απαντήσεις με φυσική παρουσίαση του πρωτοτύπου. Και ανέφερε ότι πιέστηκε πολύ για να είναι εντός του χρονοδιαγράμματος -το οποίο είχε ο ίδιος θέσει- αναγκαζόμενος να κάνει αυτή την παρουσίαση που έκανε. Είπε ότι δεν είχε πρόθεση να εξαπατήσει κανέναν και γι’ αυτό χρησιμοποίησε φωτογραφίες που βρίσκονται σε “κοινή θέα” στην αναζήτηση της Google. Όμως, με δεδομένο ότι έχει ξανά υποσχεθεί πως θα παραβρεθεί σε διεθνή έκθεση αυτοκινήτου, πέρυσι και φέτος, πώς θα το κατάφερνε αν δεν είχε προκύψει ο Covid-19; Και πώς θα είναι σε θέση να παραδώσει οχήματα σε πελάτες το 2022-2023, εάν δεν μπορεί να παρουσιάσει σήμερα ένα λειτουργικό πρωτότυπο;

Ξέρετε, υπάρχει και το κακό προηγούμενο. Το κακό προηγούμενο του Devel Sixteen, το οποίο θα ήταν το γρηγορότερο αυτοκίνητο του πλανήτη. Παρουσιάστηκε φυσικό πρωτότυπο, παρουσιάστηκε ένα βίντεο με το μοτέρ (εκτός αυτοκινήτου) να λειτουργεί, αλλά πέραν αυτών, ουδέν. Σίγουρα, κανείς δεν θέλει το Chaos να έχει μια τέτοια τύχη. Πολύ δε περισσότερο, επειδή παρουσιάζεται με την ελληνική σημαία να το “συνοδεύει”. Όλοι θέλουμε να υπερηφανευόμαστε ότι ένας συμπατριώτης μας δημιούργησε ένα αυτοκίνητο το οποίο εξευτελίζει όλο τον κόσμο της αυτοκίνησης. Θέλουμε να το πιστέψουμε. Αλλά μέχρι να δούμε το πρωτότυπο να λειτουργεί, να δοκιμάζεται στο δρόμο, δεν μπορούμε να το κάνουμε. Ελπίζουμε ο συμπαθής Σπύρος Πανόπουλος να διαψεύσει πανηγυρικά όλη την αμφισβήτηση, με το Chaos στο δρόμο. Η σελίδα μας είναι ανοιχτή να φιλοξενήσει τις απόψεις του, εάν βέβαια και αυτός είναι πρόθυμος να υποστεί τον “βασανισμό” των ερωτημάτων μας…

George Karagiannis

Recent Posts

DS Automobiles presents the DS 3 HYBRID

Το 2024 είναι η χρονιά που επιταχύνεται η ενεργειακή μετάβαση για την DS Automobiles. Λίγο…

3 days ago

Källenius (CEO Mercedes): 'We will modernise all engines, then customers will choose'

Ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz, Ola Källenius, επανέρχεται για να μιλήσει για τις στρατηγικές ηλεκτροκίνησης…

3 days ago

Ford rethinks 2030 target for exclusive BEV adoption in Europe

Η Ford Motor επανεξετάζει το σχέδιό της να πωλεί μόνο πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη…

3 days ago

BMW Motorrad presents the Automated Shift Assistant

Με το νέο Automated Shift Assistant (ASA), η BMW Motorrad παρουσιάζει μια καινοτόμο τεχνική λύση…

4 days ago

Behold, the new BMW M4 CS

Η νέα BMW M4 CS προσκαλεί τους οδηγούς να βιώσουν την απαράμιλλη αίσθηση M σε…

4 days ago

Driving Mercedes - Benz CLA 200 7G-DCT: A masterpiece with a view (Video)

Η εναλλακτική των τετράθυρων coupé ως πιο σπορτίφ και νεανική πρόταση, σε σχέση με τα…

4 days ago